Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe DVD afspelen?  (gelezen 1610 keer)

Vraagal

• Gast
Hoe DVD afspelen?
« Gepost op: 2006/11/24, 20:31:48 »
Ik heb een pc met Windows XP en Ubunt erop en er een DVD-speler ingezet. Onder Windows werkt deze perfect, maar niet met Ubuntu. Als ik een video bestand probeer te starten met MPlayer krijg ik de melding: "Error. Seek failed". En als ik een video bestand met Totem probeer te starten krijg ik de melding: "Totem kan dit type media (dvd) niet afspelen omdat u de geschikte plugin niet hebt." Als ik een dvd in de lade doe krijg ik de melding: "Totem kan 'dvd:///media/cdrom0' niet afspelen. No URI handler implemented for "dvd"." Wat moet ik doen?

Offline jocheem67

• Lid
Hoe DVD afspelen?
« Reactie #1 Gepost op: 2006/11/24, 21:05:42 »
Je moet libdvdread installeren en als je dvd's beveiligd zijn ook nog libdvdcss. google maar eens op " restricted formats"  en volg de aanwijzingen op die site..

Okay dan, hier is de url: https://help.ubuntu.com/community/RestrictedFormats

Als je er dan niet uit komt, gebruik maar eens de search van dit forum. Je probleem is al vaak de revue gepasseerd....

Een tipje nog : je kan met totem dvd's bekijken maar moet dan totem-xine hebben en niet totem gstreamer, Synaptic is hierbij je vriend...

Offline Soul-Sing

• Lid
Hoe DVD afspelen?
« Reactie #2 Gepost op: 2006/11/24, 21:07:19 »
Citaat van: Vraagal
Ik heb een pc met Windows XP en Ubunt erop en er een DVD-speler ingezet. Onder Windows werkt deze perfect, maar niet met Ubuntu. Als ik een video bestand probeer te starten met MPlayer krijg ik de melding: "Error. Seek failed". En als ik een video bestand met Totem probeer te starten krijg ik de melding: "Totem kan dit type media (dvd) niet afspelen omdat u de geschikte plugin niet hebt." Als ik een dvd in de lade doe krijg ik de melding: "Totem kan 'dvd:///media/cdrom0' niet afspelen. No URI handler implemented for "dvd"." Wat moet ik doen?
heb je deze link al geprobeerd?
: https://wiki.ubuntu.com/NlRestrictedFormats