Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Fout bij installatie virtualbox  (gelezen 1472 keer)

Offline Joorka

• Lid
Fout bij installatie virtualbox
« Gepost op: 2010/02/15, 16:31:17 »
wij zijn ons aan het omschakelen van windows naar linux en hebben hiervoor Ubuntu gekozen. Wij hebben nog enkele programma\'s die enkel onder windows werken en hiervoor installeerden wij sunvirtualbox van uit het softwarecentrum. Na enige tijd proberen en zoekn op het net blijkt deze versie geen usb ondersteuning te hebben wij hebben deze dan ook gedeinstalleerd via het software centrum de goede versie via the site van sun virtualbox gedownload. Bij het installeren van die versie krijg ik echter de volgende fout melding: Fout: Conflicteert met het geīnstalleerde pakket  \'virtualbox-ose\'.
Wat deed ik verkeerd en hoe kan ik dit oplossen?
 ???

Re: Fout bij installatie virtualbox
« Reactie #1 Gepost op: 2010/02/15, 16:42:24 »
Het beste is dan de ose-versie verwijderen en daarvoor in de plaats :  http://www.virtualbox.org/wiki/Linux_Downloads !
Ubuntu-user  12044

Offline Joorka

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/02/15, 16:57:35 »
Hoe verwijder ik die ose versie?
In het software centrum vind ik geen geinstalleerde versie terug.

« Reactie #3 Gepost op: 2010/02/15, 17:12:52 »
Hallo, probeer dit eens. Open een terminalvenster (via het menu linksboven: Toepassingen - Hulpmiddelen - Terminalvenster) en typ daar:
$ gksudo nautilus
wachtwoord ingeven en dan linksboven op Bestandssysteem klikken. Navigeer vervolgens naar /usr/share en zoek naar de map virtualbox. Daarop rechtsklikken en de naam wijzigen in virtualbox.off.

Probeer nu die .deb van Sun (Oracle inmiddels) opnieuw te installeren. Als dit nu wel zonder foutmeldingen gebeurt, kun je de map virtualbox.off weggooien. Als het goed is, kun je nu wel usb gebruiken.

Groet, Paul.

Offline Joorka

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2010/02/15, 17:18:08 »
Heb het probleem kunnen oplossen.
Met behulp van de info gevonden in deze post.
http://forum.ubuntu-nl.org/sofware-en-configuratie/ubuntu-doet-raar-kan-virtualbox-ose-niet-installeren-en-verwijderen/
 =D