Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: aparte lettertypen  (gelezen 1269 keer)

Offline maarth

• Lid
aparte lettertypen
« Gepost op: 2010/02/17, 11:00:55 »
ik heb een vraag je hoe kan je websites het schuine streepje boven een e en andere aparte lettertypen goed weer laten geven.
ik had het wel eens meer gevraagd maar toen werd er een voorbeeld gevraagd.
dus hier een voorbeeldje van vandaag. http://www.telegraaf.nl/prive/columns_prive/evertsantegoeds/article6051990.ece?cid=rss

voor als het bij u wel goed overkomt hier is de tekst geplakt.

wo 17 feb 2010, 08:46
Twingly blog zoeken
Jouw blog hier

KAN Joran’s moeder nog langer zwijgen?
Redactie weekblad Privé
AMSTERDAM -  Dit leest u in de Privé van week 7

Neemt JORAN’s vader PAUL VAN DER SLOOT de oplossing van het drama rond NATALEE HOLLOWAY mee in zijn graf? Of is de ontknoping ineens veel dichterbij dan zelfs PETER R. DE VRIES kan vermoeden? Immers… er is er ook nog mama ANITA die, als de ene moeder tegen de andere, bijna niet langer kan blíjven zwijgen…

alvast bedankt voor de reakties.

Offline Joshua822

• Lid
Re: aparte lettertypen
« Reactie #1 Gepost op: 2010/02/17, 12:31:38 »
Probeer eens het volgende: ga in Firefox naar Bewerken > Voorkeuren > Inhoud en klik op de knop "Geavanceerd..." onder het kopje "Lettertypen & kleuren". Kies daarna bij "Karakter encodering" voor "Unicode(UTF-8)".

Offline maarth

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/02/18, 09:01:43 »
heb hem op utf 8 gezet maar probleem blijft,legt dit nu aan mij of aan de websitemakers.
in ieder geval bedankt voor je reaktie.

Offline desmond

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/02/18, 14:47:49 »
Ik heb hetzelfde als jij met FF en Internet Explorer op Windows Vitsa. Dit zal vast aan de site liggen.

Offline Els

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2010/02/18, 22:22:28 »
Het ligt gewoon aan de site, of beter gezegd waarschijnlijk aan de manier waarop het CMS (of wat ze dan ook gebruiken) de teksten naar de database schrijft, of de codering van de database zelf. In de paginabron zie je dit:

Citaat
Neemt JORAN’s vader PAUL VAN DER SLOOT de oplossing van het drama rond NATALEE HOLLOWAY mee in zijn graf? Of is de ontknoping ineens veel dichterbij dan zelfs PETER R. DE VRIES kan vermoeden? Immers… er is er ook nog mama ANITA die, als de ene moeder tegen de andere, bijna niet langer kan blíjven zwijgen…
Kennelijk wordt elke & veranderd in & (wat ook moet voor op zich staande &-tekens, en veel CMS'en werken zo), maar in dit geval maken de &-tekens deel uit van de tekencodering die bijv. ’ (voor een apostrofe) moet zijn. De browser geeft de & netjes weer als een letterlijke &, maar herkent natuurlijk ’ niet als een geldige tekencodering.

Errug slordig van zo'n bekende site... :evil:

P.S. Als je de webdeveloper-extensie in Firefox hebt, kun je ergens 'edit html' kiezen. Haal overal maar eens de amp; weg, dan ziet het er weer normaal uit.
« Laatst bewerkt op: 2010/02/18, 22:25:23 door Els »

Offline maarth

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2010/02/21, 23:46:18 »
ooo dus het is een foutje van de site, is trouwens zeker slordig voor zo,n grote site dat ben ik met je eens.
ik heb niet de developer versie van FF maar meestal surf ik met opera.

nog bedankt voor de reakties