hey,
ik ben vrij nieuw in de ubuntu wereld, maar ik moet zeggen dat het mij wel bevalt. ik heb nu sinds een paar dagen ubuntu draaien. alleen hij geeft steeds aan dat hij niet het voledige vermogen van mijn computer gebruikt omdat de grafische drivers niet geinstaleerd zijn. Ubuntu geeft dan zelf een suggestie om die te instaleren en alles. en dat gaat ook prima.
Maar, waneer ik na het instaleren moet rebooten gaat het mis. het systeem sluit prima af, maar wanneer hij na het opstarten dan weer bij het inlog scherm komt gaat het mis. het scherm word een soort van vage wirwar van verschillende vensters dwars door elkaar heen (het post screen van mijn bios, een stukje desktop, een hele boel pixel ruis, en het ubuntu splash screen).
ik heb daarna ubuntu opnieuw geinstaleerd en gekeken of ik dit kon verhelpen door de handmatige drivers van de ati site te instaleren (geen succes) ook heb ik 1 of ander programmatje dat envyng heet geprobeert (weer geen succes).
wanner het scherm zo raar doet freezed de hele pc ook, het reageert op geen enkele toets of toetsencombinatie meer (behalfe de reset knop dan).
nadat ik er dus wel achter kwam dat de drivers op een andere manier instaleren neit werkte heb ik ook nog geprobeert om grafische issues automaties op te laten lossen door in recovery modus op te starten (dit het echter ook weer geen succes). ook heb ik nog geprobeert om zonder in console modus te starten. dit werkt iets beter, je kan het inlog gedoeeven zien, maar het beeldscherm vlikkert telkens. na ongeveer 3 keer vlikkeren krijg je het door elkaar gegooide scherm weer.
nog even wat extra info:
grafische kaart: ATI radeon HD 3870*2 (dat zijn dus de radeon 3xxx drivers)
ubuntu versie: 9.04
nog even een fotottje van hoe het scherm er dan uit ziet (dit is elke keer ietsje anders, maar het totaal blijft het zelfde.):
http://img7.imageshack.us/img7/347/image015ti.jpg (ja mijn mobiel is niet de beste ik weet het

)
ik hoop dat dit iemand bekend in de oren klinkt, en dat die hier een oplossing voor heft
-Nick