Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Fout bij het aanmaken van map: Invoer-/uitvoerfout  (gelezen 1646 keer)

Offline BaukeP

• Lid
Fout bij het aanmaken van map: Invoer-/uitvoerfout
« Gepost op: 2009/10/07, 16:46:37 »
Hallo,

Ik heb nog steeds twee PC's. Op A heb ik USB 500G schijf met 1 partitie (sdc2, omdat ik sdc1 (een oude ntfs partitie, heb gekopieerd naar sdc2). Op A werkt alles prima.

Op B zie ik de schijf, kan bestanden lezen, maar bij het aanmaken van een map krijg ik de volgende boodschap:

Fout bij het aanmaken van map: Invoer-/uitvoerfout
later: Ik zie nu dat ik ook bij het aanmaken van een nieuw bestand "Toegang geweigerd" krijg.

Alle rechten staan goed (allemaal user)
Dit staat in fstab (op B)
//Ubuntu-BB/Backup-BB   /media/Backup-BB   cifs    credentials=/root/.smbcredentials,iocharset=utf8,file_mode=0777,dir_mode=0777 0 0
//Ubuntu-BB/Data-BB    /media/Data-BB   cifs    credentials=/root/.smbcredentials,iocharset=utf8,file_mode=0777,dir_mode=0777 0 0

Het vreemde is dat ik met Data-BB wel alles kan, maar met Backup-BB dus niet, terwijl de regels in fstab gelijk zijn.

Op A zijn deze schijven ook gelijk gedeeld.

Iemand enig idee?

Alvast bedankt

Bauke

PS: Ik weet, dat als ik de deelopties wijzig (anderen toestaan te schrijven), dat het dan wel gaat. Het probleem is dat ik die optie bij Data-BB ook niet gebruik en waarom is die dan wel nodig bij Backup-BB?!?!?
« Laatst bewerkt op: 2009/10/07, 17:02:15 door BaukeP »