Hoi Emil,
Ik heb Ubuntu studio 9.04 ook geprobeerd om audio op te nemen via linux naast Cubase studio 4 op win xp.
Of het aan de RT kernel ligt weet ik niet, maar Jaunty crasht op willekeurig momenten tijdens het updaten, maar ook als je met de browser op internet bezig bent. De updates maar ook de installatie via Synaptic worden niet goed afgerond.
Een harde reset is dan de enigste oplossing om weer leven in de browerij te krijgen.
Het werd trouwens veel stabieler, nadat ik de meest recente NVidia driver had geinstalleerd en daarna de updates zich goed lieten installeren.
(De nv-xorg driver herkent de monitor niet en kan volgens mij ook niet goed met mijn NVidia Geforce 7300 GS kaart overweg.)
Het kan dus goed zijn dat bij jou tijdens het installeren van de andere kernel er toch wat onvoorzien gemixt is waardoor je die rare opstart output krijgt. Begin gewoon weer met een schone installatie van Ubuntu Studio met ext3 bijv. op twee partities, / en /home.
Zelf ben ik vandaag overgestapt op 64 Studio 3.0 (beta3). Installeerde als een zonnetje. (gebaseerd op Ubuntu LT - hardy)
De reden hiervoor is dat Ubuntu Studio standaard Pulsaudio als sound server gebruikt die mijn tweede geluidskaart, een M-Audio Delta66, maar niet wilde herkennen. Kreeg de boel niet goed aan de praat ondanks de op internet gevonden instructies om dit probleem van Pulseaudio op te lossen.
Zo kwam ik al zoekend naar een oplossing bij 64 Studio terecht, die gewoon met Alsa en Jack werkt, voor audio onder linux ws. toch de beste keuze.
64 Studio zou toch gewoon bij jou moeten installeren. Als ik zo je schermfoto bekijk, zou het ook wel eens met een acpi probleem te maken kunnen hebben. Check je bios instellingen eens of probeer eens te starten met de opties acpi=off
Wat doet de recover startoptie?