Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: resolutie probleem 'OPGELOST'  (gelezen 5241 keer)

Offline Parbo

• Vertaalteam
Re: resolutie probleem
« Reactie #25 Gepost op: 2009/07/04, 17:59:36 »
Vandaag wou ik hardy nog eens terug gebruiken ( ik heb in dual-boot jaunty).
Maar ik heb een tijdje geleden m'n videokaart vervangen door een nieuw exemplaar (ati radeon 4770).
Ik weet van de driver problemen voor zeer recente ati kaarten.  In jaunty werkt alles normaal
behalve een irritante melding rechtsbeneden.

Na hardy geselecteerd te hebben kreeg ik een beeld vol met strepen.  Ik heb dan een herstart gedaan en gekozen voor
hardy- failsafe.  Vervolgens heb ik x-org laten herstellen.  Nu krijg ik idd beeld maar er is een probleem.
De kleuren kloppen niet, de resolutie is verkeerd. zie pic.

Als je sudo gedit /etc/x11/xorg.conf hebt getypt, controleer dan of er achter Driver dit staat: "fglrx"
Heb je ook al gecontroleerd of je het juiste beeldscherm hebt? Kies zonodig de fabrikant en het type beeldscherm.
« Laatst bewerkt op: 2009/07/04, 18:01:42 door Parbo »
Ubuntu Dutch Translators

« Reactie #26 Gepost op: 2009/07/05, 21:59:41 »
Installeer de ati-driver eens zoals hier beschreven staat (Method 2):
http://wiki.cchtml.com/index.php/Ubuntu_Hardy_Installation_Guide

Het is gelukt !!!  =D  De manuele installatie heeft het 'm gedaan   ;)
Bedankt allemaal voor het 'brainstormen'  ;)

Offline Parbo

• Vertaalteam
« Reactie #27 Gepost op: 2009/07/07, 10:27:53 »
Installeer de ati-driver eens zoals hier beschreven staat (Method 2):
http://wiki.cchtml.com/index.php/Ubuntu_Hardy_Installation_Guide
Het is gelukt !!!  =D  De manuele installatie heeft het 'm gedaan   ;)
Bedankt allemaal voor het 'brainstormen'  ;)
Fijn dat het gelukt is.
Mag ik een kleine tip geven? Hoewel de Mr Bean-animatie heel leuk is, werkt het op den duur toch op mijn zenuwen.
Dit is heel persoonlijk, hoor. Misschien vinden andere lezers het juist geweldig. ;)
Ubuntu Dutch Translators

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #28 Gepost op: 2009/07/07, 11:32:09 »
Mag ik een kleine tip geven? Hoewel de Mr Bean-animatie heel leuk is, werkt het op den duur toch op mijn zenuwen.
Dit is heel persoonlijk, hoor. Misschien vinden andere lezers het juist geweldig. ;)

Ik vind bewegende animaties ook vreselijk. Daarom blokkeer ik ze altijd via Adblock Plus (Firefox-extensie). Heerlijk rustig.  :-)

Maar je kunt ook in je profiel, in de lay-outvoorkeuren, aanvinken dat je geen avatars wilt zien. Nadeel van die optie is, dat je dan ook geen stilstaande avatars ziet. Tip voor de beheerders van de forumsoftware misschien: een optie om alleen *bewegende* avatars uit te schakelen?

« Reactie #29 Gepost op: 2009/07/07, 20:49:05 »

M'n huidige avatar is bij deze verwijderd  ;) 
Ik begrijp dat dit op de duur vervelend wordt.