Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] programma's automatisch opstarten  (gelezen 1183 keer)

[OPGELOST] programma's automatisch opstarten
« Gepost op: 2009/05/20, 11:08:40 »
L.S.

Zou vast wel heel simpel zijn, maar ik kan het niet vinden: is het mogelijk om bij het opstarten van Ubuntu direct een programma mee te laten opstarten? Als ik de computer aan zet wil ik toch altijd mijn e-mails raadplegen. Het is dan handig als het betreffende programma dan mee opstart.

gegroet,
mrt
« Laatst bewerkt op: 2009/05/20, 13:01:58 door Plotinus »
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.

Re: programma's automatisch opstarten
« Reactie #1 Gepost op: 2009/05/20, 11:14:26 »
Systeem=>voorkeuren=>opstart-toepassingen.

Of in oudere versies dan 9.04:
Systeem=>voorkeuren=>sessies.

« Reactie #2 Gepost op: 2009/05/20, 11:22:20 »
Beste Nunslaugter, dat had ik wel gevonden. Maar waar (en welk?) vind het cruciale bestand dat ik wil toevoegen zodat Evolution zal opstarten; zoals in Windows een *.exe, of *.com-bestand?

gegroet,
mrt
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.

« Reactie #3 Gepost op: 2009/05/20, 11:29:03 »
Deze staan in /usr/bin.

Als ge twijfelt, is het het makkelijkste om naar systeem=>voorkeuren=>hoofdmenu te gaan. Daar zoeken naar het programma dat ge wil starten, de eigenschappen opvragen en wat er bij "opdrachtregel" staat is het commando om het programma te starten.

« Reactie #4 Gepost op: 2009/05/20, 13:01:11 »
Bedankt Nunslaughter; het werkt!

gegroet,
mrt