Het is wel een overbodig bugrapport:
1. Het verwijderen van pakketten die je handmatig hebt geïnstalleerd:
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/computer-janitor/+bug/285746Dat zou dus dubbel zijn.
2. Windows noemen als voorbeeld van hoe het zou moeten werken lijkt me nou niet echt sterk. Als je kijkt naar hoe er omgegaan wordt met "cleaners" en "fixers" voor Windows dan lijkt het me duidelijk dat we het zeker NIET moeten doen zoals Windows.
Ik vind het dus volkomen terecht dat jouw bug als "invalid" beschouwd wordt.
Dat Computer Janitor niet 100% goed werkt ben ik wel met je eens. Een hoop dingen kunnen beter/duidelijker.
Het grootste probleem van nu is de kennis van de gebruiker en zijn/haar manier van werken. Veel mensen lezen totaal niet wat het programma meldt en drukken op de knop om het uit te laten voeren... Zelfs als er een knop in zat die al je bestanden zou wissen, dan zouden er nog mensen zijn die er op drukken. Dat is geen probleem van het programma, maar het zit tussen het toetsenbord en de stoel

Als iemand wel gelezen heeft welke acties het programma uit gaat voeren, kan er nog een probleem zitten in de kennis van die gebruiker. Als die niet begrijpt wat het programma gaat doen, dan kunnen er ook ongewenste situaties voorkomen.
Je zou bijvoorbeeld wel een bug kunnen indienen dat de omschrijvingen uitgebreider moeten, met linkjes naar de handleiding/wiki bijvoorbeeld. Dan kan iedereen zelf uitzoeken of een bepaalde optie "gefixt" moet worden of juist niet.