Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Muis doet nogal raar soms  (gelezen 1676 keer)

Offline Arimu

• Lid
[Opgelost] Muis doet nogal raar soms
« Gepost op: 2009/02/10, 22:32:18 »
Hallo alleamaal,

Ben een newbie bij ubuntu, maar tot nu toe gaat het allemaal goed en ik heb er veel plezier van.

Maar af en toe (=eens per uur ofzo?) gaat mijn muis opeens raar doen. Hij beweegt alle kanten op, van links naar rechts, aan de buitenkanten van het scherm vooral. Het venster dat ik open heb begint als een gek naar onder te scrollen. Blijkbaar klikt de muis ook een paar keer, want ik had een keer dat 10x de prullenbak geopend werd, een keer dat het panel (zo heet dat toch? Leer steeds meer met ubuntu  :)) bovenaan naar onder werd verschoven en een keer dat ie steeds op die rode knop rechtsboven klikte.

Na ongeveer 5-20 seconden houdt ie op. Verschilt per keer. Dan doet ie weer normaal. Soms moet ik dan eerst een programma (hardhandig) afsluiten om dat scrollen te laten ophouden.

Ik vind dit allemaal erg vreemd. Ik heb geprobeerd het op te zoeken, maar ik weet niet precies wat het nou is en kan dus ook moeilijk erop zoeken. Hebben jullie dit probleem eerder gezien, en weten jullie er misschien een oplossing voor?
« Laatst bewerkt op: 2009/03/27, 22:17:40 door Arimu »

Offline ivo

• Lid
Re: Muis doet nogal raar soms
« Reactie #1 Gepost op: 2009/02/10, 22:38:50 »
Dat kan kloppen. De muis heeft af en toe wat extra beweging nodig om fit te blijven en gaat
dan over je scherm joggen.  :D

Lijkt me eerder een hardware probleem.
Is het een optische muis of een met een balletje? Is ie mischien vuil?
Is het een met draad of draadloos. In geval met draad, als je aan de draad juttert zie je dan het probleem ook?

Wel vreemd....
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline heir4c

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/02/10, 22:58:08 »
Heb dit ook wel eens als ik op bepaalde sites kom en af en toe zelfs op dit forum. Hoe dat komt weet ik ook niet maar ik laat dat even doen of herlaad de pagina eens en dan gaat het meestal terug goed. Soms ook niet en blijft het terug komen. Denk dat dat aan de site software ligt? Slechte communicatie? Bugje?
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Offline Arimu

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/02/11, 07:15:16 »
Is het een optische muis of een met een balletje? Is ie mischien vuil?
Is het een met draad of draadloos. In geval met draad, als je aan de draad juttert zie je dan het probleem ook?

Optische muis, zonder balletje, met draad. Nee

Heb dit ook wel eens als ik op bepaalde sites kom en af en toe zelfs op dit forum. Hoe dat komt weet ik ook niet maar ik laat dat even doen of herlaad de pagina eens en dan gaat het meestal terug goed. Soms ook niet en blijft het terug komen. Denk dat dat aan de site software ligt? Slechte communicatie? Bugje?

Het probleem is dat ik het niet alleen heb als ik aan het surfen ben, maar ook bij andere dingen. Pas had ik ff niet open, was een pdf aan het lezen over ubuntu (ubuntupocketguide) en hij begon ook. Dus daar heeft het niets mee te maken.

Maar het probleem is, dat als het gebeurt, hij op allemaal dingen klikt die ik niet wil. Pas had ik verkenner (of hoe heet dat in ubuntu...) open en begon die, en werd er een nieuwe map gemaakt. Voor hetzelfde geld gaat die de volgende keer dingen deleten.

Zou het aan de muis liggen? Of aan de drivers ervoor? Mijn computer heeft namelijk ook al onder windows problemen gehad met de muis: de meeste werkten gewoon niet.

Offline heir4c

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2009/02/11, 17:29:10 »
Ik heb dat één keer gehad, Compiz begon zelfs ook de sphere te tonen en allerlei aan te klikken. Hij was echt aan het flippen. Weet niet wat het was, maar heb herstart en dan was het weg. Misschien de muis, of driver van de grafische kaart die flipt? Weet het ook niet. Natuurlijk als dat regelmatig is is dat erg vervelend. Weet niet direkt een oplossing of je zou een herinstall kunnen overwegen.
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Offline Arimu

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2009/03/27, 21:54:23 »
Ik heb dat één keer gehad, Compiz begon zelfs ook de sphere te tonen en allerlei aan te klikken. Hij was echt aan het flippen. Weet niet wat het was, maar heb herstart en dan was het weg. Misschien de muis, of driver van de grafische kaart die flipt? Weet het ook niet. Natuurlijk als dat regelmatig is is dat erg vervelend. Weet niet direkt een oplossing of je zou een herinstall kunnen overwegen.

Het ligt aan de muis. Ik heb nu ff een andere muis geprobeerd, en daar heb ik geen problemen mee. Geen idee waarom deze muis zoveel problemen gaf, maar ze zijn tenminste opgelost als ik een andere muis koop.

[edit]: Ik kwam er net achter dat de bedrading van mijn muis kapot is. Vandaar dat mijn muis af en toe uit z'n dak ging. Bedankt iedereen voor alle hulp, ook al bleek het iets stoms te zijn  ;)
« Laatst bewerkt op: 2009/03/27, 22:17:14 door Arimu »

Offline ivo

• Lid
Re: [Opgelost] Muis doet nogal raar soms
« Reactie #6 Gepost op: 2009/03/27, 23:08:24 »
Een kapotte staart is funest voor een muis.  :P
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.