Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: stoppen met Google producten  (gelezen 45793 keer)

Re: stoppen met Google producten
« Reactie #125 Gepost op: 2011/08/15, 23:12:19 »
Interessante discussie, ik lees zo af en toe iets. Het is lastig om je digitale voetstappen privé te houden. Soms kijk ik in de zoekmachines als Google of Ixquick of ik te vinden ben. Overigens zijn er meer mensen die als nickname 'Monique2009' bedacht hebben, zag ik zojuist bij Meneer Ixquick. Ik gebruik deze nickname alleen hier. Maar door wat ik hier op het forum vraag, geef ik ongemerkt ook informatie over mezelf weg. Lastig, lastig... 
Ik gebruik sinds 9 juni 2011 Ubuntu 10.4 Lucid Lynx met de HP 1050 printer/ scanner/ kopieerapparaat. Drie-in-één.

Bedankt dat je mij wilt helpen!
Wil je alsjeblieft eenvoudige Jip-en-Janneke taal gebruiken?

Offline Tom

• Lid
« Laatst bewerkt op: 2011/08/19, 20:35:41 door Wanda »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #127 Gepost op: 2011/08/17, 22:02:07 »
Interessante discussie, ik lees zo af en toe iets. Het is lastig om je digitale voetstappen privé te houden. Soms kijk ik in de zoekmachines als Google of Ixquick of ik te vinden ben. Overigens zijn er meer mensen die als nickname 'Monique2009' bedacht hebben, zag ik zojuist bij Meneer Ixquick. Ik gebruik deze nickname alleen hier. Maar door wat ik hier op het forum vraag, geef ik ongemerkt ook informatie over mezelf weg. Lastig, lastig... 

Ja dat is zo.
Maar iedereen die het forum leest, kan het ook lezen als ze willen.

Zit je in een trein, bus of andere ruimte waar meer mensen zijn en je hebt een gesprek met iemand, dan horen anderen om je heen ook wat je zegt.
Het is dus maar hoe je het bekijkt.

Het voordeel van dit is wel als je iedere keer een andere gebruikers naam neemt, dan is het wel lastiger voor anderen om te achterhalen wie je bent en is het op zich toch anoniem.
Zet er dan alleen niet iedere keer je naam en adres er bij, want dan helpt het nog niet. XD ;)

« Reactie #128 Gepost op: 2011/08/17, 23:03:15 »
Iedere keer een andere gebruikersnaam kiezen? :rolleyes: Wel een beetje vermoeiend. Volgens mij 'werkt' dat ook niet, want ik gebruik toch steeds dezelfde pc (tenzij ik vanaf een openbare pc in de openbare bibliotheek zou inloggen). En ja, inderdaad: in de trein kan iedereen meegenieten van elkaars wel en wee, maar dan ken je de persoon in kwestie niet.  
« Laatst bewerkt op: 2011/08/17, 23:06:46 door Monique2009 »
Ik gebruik sinds 9 juni 2011 Ubuntu 10.4 Lucid Lynx met de HP 1050 printer/ scanner/ kopieerapparaat. Drie-in-één.

« Reactie #129 Gepost op: 2011/08/18, 08:40:41 »
Nog belangrijker is dat je niet meer informatie hebt dan er op dat moment wordt gezegd.
Het komt ook weer niet zo vaak voor dat je die persoon regelmatig in de trein tegen komt en heb je dus maar een klein deel van de informatie.
Ook moet je alles nog onthouden.

Op internet kan je rustig alles opzoeken en met elkaar verbinden.

Dit is ff een belangrijk verschil wat aangeeft waarom op internet het letten op je privacy zo belangrijk is.

« Reactie #130 Gepost op: 2011/08/19, 00:01:44 »
Precies! En wat ik dan lees over de activiteiten van de zoekmachines om meer en meer persoonlijke informatie te ontfutselen. Google vraagt ook al naar een telefoonnummer om 'het wachtwoord toe te sturen als je je mail wilt blijven kunnen lezen'. Enzo verder enzo meer. Vroeger was het opgeven van een tweede mailadres voldoende.

Eh... wat is je advies voor het posten van berichten op fora? Uiteindelijk zijn dit ook allemaal digitale voetstappen...

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #131 Gepost op: 2011/08/19, 00:16:30 »
Niet op elk forum dezelfde gebruikersnaam kiezen, is misschien een goed idee... Verder sociale media behoedzaam gebruiken, vooral "zwarte gaten" als Facebook en (in mindere mate) Hyves.

Enfin. 100 % afscherming is onmogelijk. Maar het opwerpen van een paar barrières is verstandig.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #132 Gepost op: 2011/08/19, 00:24:32 »
Een paar uur geleden heeft iemand mij proberen op te zoeken. Hij wou een foto van mij vinden maar die vond hij niet.
Wel heel veel met dezelfde naam en dan ook dezelfde achternaam. =D

Dan zijn er ook nog een stel die dezelfde nick name hebben en dat had ik ook al met mijn oude nick name.
Het koppelen kan dus vreemde dingen opleveren.

Maar je wilt niet weten hoe vaak ik dezelfde mensen tegen kwam in de bus en trein.
Zelfs in de file zag ik regelmatig dezelfde mensen.
Gesprekken hoeven niet lang te zijn o toch interessante informatie door te geven.
Heb zo toch een aantal keer dingen gehoord waarvan men liever niet wil dat iemand het hoort.
Pin code van een bankpas word doorgegeven in de trein. Cijfercombinatie weet ik niet meer maar als ik misbruik wou maken, dan was dat de mogelijkheid.

Het geen bij internet is, is dat je het terug kunt lezen, kijken en/of horen zodat je er weer mee geconfronteerd word. Bij een gewoon gesprek is dat niet zo dat je er mee geconfronteerd word.
Kan wel maar iets letterlijk terug lezen is toch wat anders dan als iemand het verteld.

Offline Tom

• Lid
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #134 Gepost op: 2011/08/21, 21:58:41 »
Een paar uur geleden heeft iemand mij proberen op te zoeken. Hij wou een foto van mij vinden maar die vond hij niet.
Wel heel veel met dezelfde naam en dan ook dezelfde achternaam. =D

Dan zijn er ook nog een stel die dezelfde nick name hebben en dat had ik ook al met mijn oude nick name.
Het koppelen kan dus vreemde dingen opleveren.

Mee eens, het is toch nog best wel een klus als je iemand wilt zoeken op internet voor een reünie. Er blijken verrassend veel naamgenoten rond te lopen, die niets met de gezochte persoon in kwestie te maken hebben.  ^-^
De tip van meerdere nicknames gebruiken is slim. Maar dan natuurlijk niet op één forum.

Offline asphyxia

• Forumteam
« Reactie #135 Gepost op: 2011/08/21, 22:37:02 »
Niet op elk forum dezelfde gebruikersnaam kiezen, is misschien een goed idee... Verder sociale media behoedzaam gebruiken, vooral "zwarte gaten" als Facebook en (in mindere mate) Hyves.

Enfin. 100 % afscherming is onmogelijk. Maar het opwerpen van een paar barrières is verstandig.

Hele ware woorden, imho. Ik probeer mijn kinderen hiervan te doordringen door af en toe eens op hun namen te googlen in hun bijzijn  XD, daar leer je van.
Ik heb vele internetnamen en passwords. Toch blijf ik altijd dezelfde  ;)
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]