Ik probeer een VNC verbinding vanuit de Familie PC (Windows XP) naar mijn Test Server (Ubuntu 8.04 Desktop) maar dit wil helaas niet helemaal lukken.
Wat ik geprobeerd heb:
Systeem -> Voorkeuren -> Bureaublad op Afstand
Aangevinkt: Toestaan voor bekijken, besturen en De gebruiker een Wachtwoord laten invoeren
Niet aangevinkt: Bevestiging vragen
Maar als ik probeer te verbinden met SERVER:0 (SERVER is mijn hostnaam) krijg ik de error: Unable to resolve host by name, Host is onbekend. (11001). Probeer ik 10.0.0.7:0 (10.0.0.7 is mijn static IP van de server), dan krijg ik de error: Unable to connect to host: connection refused (10061)
Daarna Bureaublad op Afstand uitgezet, x11vnc geïnstalleerd + passwd file aangemaakt. Deze gestart met het commando x11vnc -rfbauth /home/ronnie/.vnc/passwd
Nu kan ik wel een VNC verbinding maken met de server door te verbinden met 10.0.0.7:0, maar zodra ik de verbinding verbreek, dan kan ik niet opnieuw verbinding maken (het lijkt erop dat de xserver, display 0 kwijt is). Inloggen met Putty en het x11vnc commando ingeven verhelpt dit probleem weer.
Verder is de resolutie niet de juiste, hoe kan ik deze veranderen?
en -ncache 10 wat VNC zou moeten versnellen werkt niet, ipv daarvan krijg ik een VNC-scherm met heel veel bureaubladen onder elkaar. ik gebruik vncviewer van realvnc