Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: VNC wil niet werken  (gelezen 4062 keer)

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
VNC wil niet werken
« Gepost op: 2009/02/14, 23:40:29 »
Ik probeer een VNC verbinding vanuit de Familie PC (Windows XP) naar mijn Test Server (Ubuntu 8.04 Desktop) maar dit wil helaas niet helemaal lukken.

Wat ik geprobeerd heb:
Systeem -> Voorkeuren -> Bureaublad op Afstand
  Aangevinkt: Toestaan voor bekijken, besturen en De gebruiker een Wachtwoord laten invoeren
  Niet aangevinkt: Bevestiging vragen

Maar als ik probeer te verbinden met SERVER:0 (SERVER is mijn hostnaam) krijg ik de error: Unable to resolve host by name, Host is onbekend. (11001). Probeer ik 10.0.0.7:0 (10.0.0.7 is mijn static IP van de server), dan krijg ik de error: Unable to connect to host: connection refused (10061)

Daarna Bureaublad op Afstand uitgezet, x11vnc geïnstalleerd + passwd file aangemaakt. Deze gestart met het commando x11vnc -rfbauth /home/ronnie/.vnc/passwd
Nu kan ik wel een VNC verbinding maken met de server door te verbinden met 10.0.0.7:0, maar zodra ik de verbinding verbreek, dan kan ik niet opnieuw verbinding maken (het lijkt erop dat de xserver, display 0 kwijt is). Inloggen met Putty en het x11vnc commando ingeven verhelpt dit probleem weer.

Verder is de resolutie niet de juiste, hoe kan ik deze veranderen?
en -ncache 10 wat VNC zou moeten versnellen werkt niet, ipv daarvan krijg ik een VNC-scherm met heel veel bureaubladen onder elkaar. ik gebruik vncviewer van realvnc
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline joop905

• Lid
Re: VNC wil niet werken
« Reactie #1 Gepost op: 2009/02/15, 00:02:32 »
zelf veranderd poort 0
Standaard gebruikt vnc poorten 5900

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
« Reactie #2 Gepost op: 2009/02/15, 00:06:15 »
Display 0 gebruik 5900, display 1 gebruik 5901, dus dat zit wel goed. Bijde poorten staan open, al weet ik niet of dit ook voor LAN nodig is
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline joop905

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/02/15, 00:14:50 »
deze foutmelding Unable to resolve host by name, Host is onbekend. (11001) http://www.abconsulting.com/ActiveKB/questions.php?questionid=17

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
« Reactie #4 Gepost op: 2009/02/15, 00:40:08 »
deze foutmelding Unable to resolve host by name, Host is onbekend. (11001) http://www.abconsulting.com/ActiveKB/questions.php?questionid=17

Helaas, kan beide niets vinden

Documentatie Terminal

Offline joop905

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2009/02/15, 00:46:19 »
probeer eens beide op poort 5900

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
« Reactie #6 Gepost op: 2009/02/15, 00:52:01 »
Ook al geprobeerd, maar mocht niet baten.

Documentatie Terminal