WOEHOEHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH MWOAAAAAH gertje

:D:D:D
Sorry voor de hoofletters, es tut mir sehr leit. Maar het dansen, knielen, smeken, bidden (en wat kan nog meer?) om een heilige boom heeft geholpen

Ineens, batterij leeg -> zwart scherm -> s2disk -> Normaal gaat het hier mis, doet hij niks meer. Maar nu? Het hibernate. En tot overmaat van vrolijkheid, het resumen lukt ook perfect.
Dank iedereen voor de hulp.
Ik denk dat het heeft geholpen dat ik de laptop-mode aan heb gezet.
EditOke, ik denk dat ik weet wat de oplossing was.
1) sudo apt-get install ubuntu-laptop-mode
2) open /etc/default/acpi-support en zet ENABLE_LAPTOP_MODE op true
3) open /etc/laptop-mode/laptop-mode.conf en even ENABLE_LAPTOP_MODE_ON_BATTERY de waarde 1 geven. Andere opties eventueel aanpassen.
4)
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=4718555) herstarten
@ de mensen die dit eventueel zouden proberen, ik weet niet zeker of dit werkt omdat ik nog een hoop andere dingen heb geprobeerd, maar ik denk dat dit het is.
EditWat mij opvalt, is dat de power-manager een ander script gebruikt als hal. Daarom werkte hibernate wel wanneer de accu leeg was, maar niet wanneer ik het het doe via de standaard ubuntu manier (via hal dus).
Om dit op te lossen heb ik gezocht naar het script de pm gebruikt, en het script dat hal gebruikt.
Eerst een back-up maken.
sudo cp /usr/lib/hal/scripts/linux/hal-system-power-hibernate-linux /usr/lib/hal/scripts/linux/hal-system-power-hibernate-linux.bakBestandjes openen...
sudo gedit /usr/lib/hal/scripts/linux/hal-system-power-hibernate-linux
gedit /usr/sbin/hibernateDan de code van /usr/sbin/hibernate kopieeren en plakken in /usr/lib/hal/scripts/linux/hal-system-power-hibernate-linux.
Eigenlijk moet ik dit eens goed uitzoeken door een verse installatie te doen (dualboot), en deze stappen overnieuw opvolgen. Als dit lukt, dan kan ik een kleine howto maken. Want op deze manier is het niet echt handig om een howto te maken, omdat ik niet weet welke stappen nu wel, en welke nu niet nodig zijn. Het eerste wat ik dan wil testen is, of hibernate direct werkt na het kopieeren van het pm-script naar het hal-script. Ik vermoed dat het dan niet gaat werken, en dat ik eerst
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=471855 moet gaan volgen. Misschien dat laptop-mode ook nodig is, maar dat weet ik niet zeker.
Als ik het getest heb op een verse dual-boot install, zal ik meer laten weten.
Voorlopig markeer ik dit topic nu als opgelost, omdat het probleem verholpen lijkt te zijn.
@Pjotr:
Als het me lukt om die howto te maken, mag jij je documentatie gaan updaten

Alhoewel, het niet echt iets is voor niekomers.