Intussen ben ik verder gaan zoeken, hoe het automatisch mounten uit te schakelen. Ik kwam uit op deze link
https://answers.launchpad.net/ubuntu/+question/30501 waarvan de eerste reactie niet het automatisch mounten uit schakelde. Daarna werden nog twee andere mogelijkheden genoemd. Één waarvoor steeds een wachtwoord nodig zou zijn om te mounten.
En de andere van "Michael Spencer said on 2008-04-28"
Editing the authorization settings seems a bit extreme 
Instead, turn off Nautilus' auto-mounting of external media:
$ gconf-editor
apps > nautilus > preferences
Uncheck the "media_automount" option
Die heb ik met succes uitgeprobeerd. Nu worden alle verwisselbare media niet meer automatisch gemount. Ik heb dit gecontroleerd in het Terminaalvenster via commando df
Alleen heb ik het Brasero probleem er niet mee kunnen oplossen. Ik heb weer 2 DVD+R's gebrand. Dus weer één Philips DVD+R en één Verbatim DVD+R. Ook deze twee kwamen niet goed door de integrity test. En ook deze keer heb ik ook weer een Verbatim DVD-RW brand met Brasero. Deze kwam net zoals in mijn topic start, goed door de integrity test.
Ik zocht weer verder. Ik vond een site waarop staat met welk commando je de md5sum van een CD/DVD/HD kunt checken
http://txt.binnyva.com/2008/10/do-md5-check-on-cddvdhdd/ Wat bleek. Dat commando
dd if=/dev/scd0 | md5sum
[Enter] toonde dat de md5sums van alle gebrande DVD+R's niet goed waren. Dit ondanks dat deze wel goed waren volgens het check programma op de gebrande DVD-R's zelf. Die twee DVD+R's die vandaag fout gingen in die integrity test van Brasero, zijn Fedora 10 i386 images. Die heeft tijdens de installatie een media check, die de beide DVD+R's goedkeurde. De md5sum van die Verbatim DVD-RW die wel goed door de integrity test van Brasero kwam, had volgens dat commando de goede md5sum.
Hier heb ik nog een stukje uit die foutmelding van Brasero na het branden van die DVD+R uit mijn topic start
<knipo>
BraseroGrowisofs got varg:
growisofs
-use-the-force-luke=notray
-use-the-force-luke=dao
-dvd-compat
-speed=3
-use-the-force-luke=tracksize:2225529
-use-the-force-luke=tty
-Z
/dev/scd1=/media/Linux-Data/openSuSE11.1-dvd/openSUSE-11.1-DVD-i586.iso
BraseroGrowisofs launching command
BraseroGrowisofs called brasero_job_get_fd_out
BraseroGrowisofs stdout: Executing 'builtin_dd if=/media/Linux-Data/openSuSE11.1-dvd/openSUSE-11.1-DVD-i586.iso of=/dev/scd1 obs=32k seek=0'
BraseroGrowisofs called brasero_job_set_dangerous
BraseroGrowisofs stderr: /dev/scd1: "Current Write Speed" is 4.1x1352KBps.
<knip>
BraseroMd5sum setting new checksum (type = 1) 2a5b67f536bfa0bc03f1d27fca20158a (8f51b278c0415be28c5699e465444bd3 before)
BraseroMd5sum called brasero_job_error
BraseroMd5sum finished with an error
BraseroMd5sum asked to stop because of an error
error = 22
message = "some files may be corrupted on the disc"
BraseroMd5sum stopping
BraseroMd5sum closing connection for BraseroMd5sum
Session error : some files may be corrupted on the disc (brasero_burn_record burn.c:2270)
Ik vraag me af waarom juist de DVD+R's met Brasero de fout in lijken te gaan. Als ik google de zoekwoorden brasero dvd+r typ, dan zie ik onder andere problemen verschijnen met dual-layer. Ikzelf gebruik op dit moment met Brasero uitsluitend singe-layer DVD's.
De vraag is wat kan ik nu nog doen, zonder al te veel DVD+R's te verspillen?