Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: vreemde tekens in evolution  (gelezen 1133 keer)

Offline hang-oor

• Lid
vreemde tekens in evolution
« Gepost op: 2008/11/16, 11:08:02 »

Een aantal leestekens wordt niet goed weergegeven in evolution. Bijvoorbeeld de u met dubbele punt erboven.
Hoe kan ik dat oplossen?

Re: vreemde tekens in evolution
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/16, 12:12:46 »
Je moet waarschijnlijk de indeleing van je keyboard aanpassen:

systeem > voorkeuren > toetsenbord

en dan tabblad indelingen > + toevoegen > indelingen op VS zetten en Varianten op Internationaal (met dode toetsen)

Offline hang-oor

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/16, 14:42:41 »

Mogelijk dat mijn vraag niet geheel duidelijk was. Niet het toetsenbord is het probleem, maar wel inkomende mail waarin de niet standaard leestekens zijn opgenomen. Teksten waarin bijvoorbeeld de u met dubbele punt is opgenomen, krijg ik raar in beeld.

Offline jepe

• Lid
    • http://www.johnyprovoost.net
« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/16, 21:42:29 »
Ik weet niet hoe het in evolution werkt, maar in thunderbird moet men dan Tekenset Unicode (utf8) kiezen om de tekst correct te laten weergeven.
Ever tried? Ever failed? No matter. Try Again. Fail again. Fail better. 'Samuel Beckett'

Offline hang-oor

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2008/11/16, 23:07:43 »

Voor de tekenset wordt utf8 gebruikt. Dat is volgens mij ook de deafult.