Allen,
Op mijn laptop heb ik ubuntu geinstaleerd. Nu heb ik een aantal problemen aangepakt; zoals broadcomdraadloos, world of warcraft en draadloosnetwerk om school m.b.v. certificaten.
Nu heb ik nog problemen met VMware en de microphone.
VMWARE: Hoe krijg ik VMware player zover om mijn draadloosnetwerkkaart te detecteren en gebruiken? Bij het instaleren heb ik hem (wlan01) toegevoegd aan vmware. Echter onder vmware komt geen draadlozekaart, alleen een algemene netwerkkaart. (Is het zetten op nat, de enige optie... Ik heb weleens issues met verbindingmaken met draadloos onder linux)
Microphone: Op mijn laptop heb ik een microphone in de display en ik heb een microphone ingang aan de voorkant. Ik heb diverse mogelijkheden geprobeerd, zoals alles op linux (ben naam kwijt. alla of zo) zetten. Controleren of de mics op mute staat, alle kanalen geprobeerd. Onder Windows Vista werkt de microphone gewoon naar behoren.
*edit*
Verbinding met internet via mijn mobiele telefoon: Via nokia pc suite kan ik verbinding maken met internet via mijn telefoon. Hebben jullie een suggestie hoe ik dit onder linux kan doen?
Voor vragen over mijn sytsteem stuur ik een link:
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareList?os=2093&lc=nl&dlc=nl&cc=nl&lang=nl&product=3664864Uiteraad zal ik ook vragen en commandlines uitvoeren.
Roel Beijnes
ps: Is een reinstalatie van ubuntu een handige optie, vanwege diverse pathmogelijkheden