zodra ik dit intik krijg ik de volgende melding:petbus@petbus-desktop:~$ sudo apt-get install virtualbox-ose virtualbox-ose-modules-generic linux-image-2.6.24-19-386 virtualbox-ose-modules-2.6.24-19-386 -ysudo: unable to resolve host petbus-desktopPakketlijsten worden ingelezen... KlaarBoom van vereisten wordt opgebouwd Statusinformatie wordt gelezen... KlaarSommige pakketten konden niet geïnstalleerd worden. Dit kan betekenen dat ueen onmogelijke situatie gevraagd hebt of dat u de 'unstable'-distributie gebruikt en sommige benodigde pakketten nog vastzitten in 'incoming'.De volgende informatie helpt u mogelijk verder:De volgende pakketten hebben niet-voldane vereisten: virtualbox-ose-modules-generic: Vereisten: virtualbox-ose-modules-2.6.24-20-generic maar het zal niet geïnstalleerd wordenE: Niet-werkende pakketten:petbus@petbus-desktop:~$
sudo apt-get update && sudo apt-get dist-upgrade
Citaat van: siegiBlijkbaar heb je ook een probleem met je /etc/hosts, ik zie daar unable to resolve host na het uitvoeren van sudo. Geef eens de inhoud ervan. alt F2 > gedit /etc/hostsdit is de uitkomst :127.0.0.1 localhost127.0.1.1 petbus-desktop.thuis# The following lines are desirable for IPv6 capable hosts::1 ip6-localhost ip6-loopbackfe00::0 ip6-localnetff00::0 ip6-mcastprefixff02::1 ip6-allnodesff02::2 ip6-allroutersff02::3 ip6-allhosts
Blijkbaar heb je ook een probleem met je /etc/hosts, ik zie daar unable to resolve host na het uitvoeren van sudo. Geef eens de inhoud ervan. alt F2 > gedit /etc/hosts
Citaat van: siegiWat arie zegt klopt, maar je moet dan wel bij elke kernel update een commando lijntje uitvoeren.Wat is dan het commando?
Wat arie zegt klopt, maar je moet dan wel bij elke kernel update een commando lijntje uitvoeren.
Citaat van: SchiemanskiCitaat van: siegiWat arie zegt klopt, maar je moet dan wel bij elke kernel update een commando lijntje uitvoeren.Wat is dan het commando?sudo /etc/init.d/vboxdrv setup