Het lukt!!!
't Roept toch twee vraagjes op: ik kan me niet herinneren dat ik die alsamixer ooit zelf aangepast heb. Kan zoiets per ongeluk gebeuren?
Mogen alle andere delen (front mi, surround...) dicht blijven of gaan ze beter ook open om betere kwaliteit van geluid te krijgen?
Lieven
Per ongeluk kan altijd,je weet nooit hoe dat komt bijv sommige programma's kunnen eigenzinig zijn wat geluid betreft. Mijn tv-kaart bijv. die alleen nog onder open Suse en Windows werkt, Daar kan ik in Windows met het tv programma het volume niet regelen en het hoofd volume moet ik bijna uit zetten wil ik een acceptabel geluids volume hebben. Terwijl voorheen alles normaal functioneerde. Waar het vandaan komt? Ik weet het niet.
Front mi(crofoon) dat valt dus net weg, alleen als je deze gebruikt, anders heb je de kans op "rondzingen", een onprettige piep. Surround is een effect, bijv. een vlieg die om je heen vliegt en zoemt. Het mooiste is dit met speaker voor je en speaker achter je.
En is het nog gelukt met klikken op het speaker icoontje? Zodat je de grafische versie van het mengpaneel krijgt?
Met vriendelijke groet,
Gijs