Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Afsluiten  (gelezen 8734 keer)

Afsluiten
« Reactie #50 Gepost op: 2006/06/27, 18:39:11 »
Ook met gksudo geen resultaat.

Offline zappa

• Lid
    • http://www.c3c.be
Afsluiten
« Reactie #51 Gepost op: 2006/06/27, 21:30:44 »
En met
sudo shutdown -h now
in een terminal sluit ie wel af? :O

(gksudo zal niet helpen, dat is enkel voor grafische progs, ander verliezen die hun baan met sudo :))

Afsluiten
« Reactie #52 Gepost op: 2006/06/28, 15:59:33 »
Dan sluit hij wel af ja.

Offline zappa

• Lid
    • http://www.c3c.be
Afsluiten
« Reactie #53 Gepost op: 2006/06/28, 16:12:18 »
Dan kan ik enkel besluiten dat je iets verkeerd doet bij het aanmaken van het bestand...

Afsluiten
« Reactie #54 Gepost op: 2006/07/02, 12:59:21 »
Heb wat onderzoek gedaan.Als je kubuntu installeerd Heb je standaard al de driver van ati erin staan.En krijg ik tenminste.Iedere keer melding van mijn monitor bij het opstarten En staat het beeld niet goed en is ook niet goed te krijgen.Maar sluit wel goed af.Na gebrobeerd te hebben sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg.met de ati driver en geconfigureerd te hebben geen resultaat Van beter beeld.Daarna xorg-driver-fglrx geinstalleerd.En ik configureer hem met sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg.Fglrx gezet geconfigureerd opnieuw opstarten.Geen problemen met het beeld meer.Maar wel weer problemen met afsluiten.Dus ik denk dat het maar afwachten wordt of er misschien met updaten er een betere xorg-driver-fglrx komt.Het ligt bij mijn weten dus.Aan de driver van de videokaart.

Gast

• Gast
Afsluiten
« Reactie #55 Gepost op: 2006/08/12, 17:54:38 »
Ik heb vandaag voor de eerste keer in mijn leven via een live cd linux (ubuntu) uitgeprobeerd. Ik ben enthousiast maar durf niet volledig te installeren, uit vrees om niet alles te laten werken zoals het hoort. Onder de live cd versie kon ik bv. mijn hp deskjet 695c printer niet installeren en mijn modem werd ook niet herkend zodat surfen onmogelijk is.

Alles ging wel leuk en goed, tot ik wou .... afsluiten. Er gebeurde helemaal niks, geen keuzescherm... Nada. Ik heb dan maar gereset en als mijn bios opstartte via F2 prioriteit terug gegeven om vanuit IDE op te starten in plaats van via het D station. Jammer. Voor de rest een zeer goed alternatief voor Windows!

Blijkbaar ben ik niet de enige (bij mij via live cd) die correct kan afsluiten in ubuntu.

Bij deze wil ik iedereen hier op het forum bedanken voor de vele nuttige bijdragen die ik doorgenomen heb vooraleer de live cd uit te proberen.

Ik zal via de terminal proberen de commando's die gesuggereerd worden uit te proberen om correct af te sluiten (doet me heel sterk denken overigens aan de ouwe tijd met MSDOS en zonder grafische shells).

Dank u mensen van Ubuntu!

A.