Ik heb vandaag voor de eerste keer in mijn leven via een live cd linux (ubuntu) uitgeprobeerd. Ik ben enthousiast maar durf niet volledig te installeren, uit vrees om niet alles te laten werken zoals het hoort. Onder de live cd versie kon ik bv. mijn hp deskjet 695c printer niet installeren en mijn modem werd ook niet herkend zodat surfen onmogelijk is.
Alles ging wel leuk en goed, tot ik wou .... afsluiten. Er gebeurde helemaal niks, geen keuzescherm... Nada. Ik heb dan maar gereset en als mijn bios opstartte via F2 prioriteit terug gegeven om vanuit IDE op te starten in plaats van via het D station. Jammer. Voor de rest een zeer goed alternatief voor Windows!
Blijkbaar ben ik niet de enige (bij mij via live cd) die correct kan afsluiten in ubuntu.
Bij deze wil ik iedereen hier op het forum bedanken voor de vele nuttige bijdragen die ik doorgenomen heb vooraleer de live cd uit te proberen.
Ik zal via de terminal proberen de commando's die gesuggereerd worden uit te proberen om correct af te sluiten (doet me heel sterk denken overigens aan de ouwe tijd met MSDOS en zonder grafische shells).
Dank u mensen van Ubuntu!
A.