Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Afsluiten  (gelezen 8776 keer)

Afsluiten
« Reactie #25 Gepost op: 2006/06/05, 11:48:57 »
Het is jammer.Dat ik er geen scherm afbeelding van kan maken.Maar als hij dan een keer afsluit.Op de manier zo als het hoort.Viel mij op dat.Ik eerst het logo van kubuntu nog zag.Maar nu is het alleen nog maar.Een regel met blauwe tekst tijdens het afsluiten.En daarna wel een logo en sluit nog een paar dingen af.En af en toe helemaal niks tijdens afsluiten.Een zwart scherm die een keer knippert.En mijn computer blijft hangen.En moet ik hem resetten Hoop dat ik het een beetje duideljik uitgelegd heb zo.En dat jullie er misschien wat aan hebben.=)

Offline Kiwinote

• Lid
    • Launchpad
Afsluiten
« Reactie #26 Gepost op: 2006/06/05, 13:41:34 »
Als eerste kunt u het beste proberen om die icon theme weer weg te halen. Voer daarna het volgende command en en post de resultaat.(gewoon kopieren en plakken)
vim /etc/kdm/kdm.conf
Om vim daarna af te sluiten kunt u :quit intypen.

Afsluiten
« Reactie #27 Gepost op: 2006/06/05, 19:53:22 »
Ik heb het thema terug gezet naar de default.

Dit is de uitslag van vim /etc/kdm/kdm.conf

http://img359.imageshack.us/img359/9706/schermafdruk40eg.png

Offline Kiwinote

• Lid
    • Launchpad
Afsluiten
« Reactie #28 Gepost op: 2006/06/05, 19:57:42 »
Citaat van: Kiwinote
Ik zie het al, gnome gebruikt gdm en kde kdm. :)
Ik heb zelf geen ervaring met kde, maar u zou nano /etc/kdm/kdm.conf-custom kunnen proberen. Ik weet echter niet of dat bestand bestaat, probeer dus ook ls /etc/kdm. Heeft u een kdm-theme gemaakt of geinstalleerd?
Dit bestand bestaat dus niet. Helaas, ik heb geen kennis van kde...Waarom staat de kdm.conf-custom bestand gewoon niet op dezelfde plaats als de gdm.conf-custom???...

Offline zappa

• Lid
    • http://www.c3c.be
Afsluiten
« Reactie #29 Gepost op: 2006/06/05, 20:00:01 »
Ik denk dat het probleem is... Er is daar net een nieuw bestand gemaakt op de verkeerde plaats.
(edit: Had 2 keer dat geschreven...)

Offline Kiwinote

• Lid
    • Launchpad
Afsluiten
« Reactie #30 Gepost op: 2006/06/05, 20:01:35 »
Zolang er niet is opgeslagen zou de eventuele oude toch niet overschreven kunnen zijn?

Afsluiten
« Reactie #31 Gepost op: 2006/06/05, 21:36:11 »
.

Offline zappa

• Lid
Afsluiten
« Reactie #32 Gepost op: 2006/06/26, 15:03:48 »
Citaat van: Rappie pappie
Citaat van: Dennis
Werkt dit commando wel om af te sluiten:

sudo shutdown -h now
Dit commando werkt.Ik krijg een inlog scherm en hij sluit af.
Maak een nieuw bestand aan op de desktop (of ergens diep verborgen, maar plaats dan een link op je panel :))

Zet erin:

#!/bin/bash
sudo shutdown -h now

save
rechterklik, permissies, uitvoerbaar maken

Dubbelklikken om af te sluiten.

Maar als KIWINOTE zegt dat:

Bij gnome moet je de gdm.conf opschonen, maar aangezien ik niet weet waar die bestand in kde zit kan ik niet verder helpen

Dan zou ik eens zoeken naar kdm, te beginnen in /etc
Als je die vind, mag je de inhoud een posten, dan vinden we misschien wel een elegantere oplossing ook :)

Offline Kiwinote

• Lid
    • Launchpad
Afsluiten
« Reactie #33 Gepost op: 2006/06/26, 19:18:31 »
Citaat van: zappa
Dan zou ik eens zoeken naar kdm, te beginnen in /etc
Als je die vind, mag je de inhoud een posten, dan vinden we misschien wel een elegantere oplossing ook :)
Rechtsbovenin firefox staat een ubuntu package search ingebouwd. Typt daar kdm in, klik daarna op dapper (onder package: kdm). Helemaal onderin vind je een 'list of files' knop, als je daarop klikt zie je alle bestanden die kdm installeert :)

Post eens de inhoud van /usr/bin/kdm_config

Offline zappa

• Lid
Afsluiten
« Reactie #34 Gepost op: 2006/06/26, 20:09:15 »
(rechtsbovenin nautilus, de gewone bestandsbrowser :))

Offline Kiwinote

• Lid
    • Launchpad
Afsluiten
« Reactie #35 Gepost op: 2006/06/26, 20:21:08 »
Ik bedoelde echt firefox :)
Als je op het google logo klikt kan je een andere zoekmachine kiezen ==> Ubuntu package search ==> kdm intikken ==> Andere stappen van hierboven ==> http://packages.ubuntu.com/cgi-bin/search_contents.pl?searchmode=filelist&word=kdm&version=dapper&arch=i386

Afsluiten
« Reactie #36 Gepost op: 2006/06/26, 20:38:41 »
Op verzoek.Dit is de uitslag van /usr/bin/kdm_config

ELF              `4   `d      4    (      4   44�  �                                  �  �           �  ��             �  ���  �           (  ((              Q�d                          /lib/ld-linux.so.2           GNU                  #                            !                         "                                                                                                     

h       =            %     M             u       y      �           �      |             5      J      q      F       �     =             �      6      [       �     >      .      �      ]             !      �  �     �            b       j     6                         $      �            H     T       F                                      1      P      �       Կ            1      �                          �      y             |      $                  WDY�       3   WDri        s  WDA        $WC   �(WC      hWC   �WC   �WC   � WC   �4WC   @WC   �DWC   �`WC   �WC   �WC   Կ׼B   p�C׼B   �C׼B   �C׼B   �JC׼B   "JC                                                                                                                                                      3          ii
   U     ii
   _     ii
   i      �"  �  �  �  �  �  �  �  �  �  �     �
  �  �   �
  �  �   �  �  �  �  �   �  $�  (�  ,�  0�  4�  8�  <�  @�   D�!  U��  �  �8  � 5�%�    %�h    �%�h   �%�h   �%�h   �%�h    �%�h(   �%�h0   �%�h8   �%�h@   �%�hH   �%�hP   �%�hX   �% �h`   �%�hh   �%�hp   �% �hx   �%�h   �%�h   �%�h   �%�h   �% �h   �%$�h   �%(�h   �%,�h   �%0�h�  �%4�h�  �%8�h�  �%<�h�  �%@�h�  �%D�h�  �            1���TRh9h�QVh0����   �Y  ��Ѓ�[]

Offline Kiwinote

• Lid
    • Launchpad
Afsluiten
« Reactie #37 Gepost op: 2006/06/26, 20:44:39 »
Dit is dus niet het bestand waar ik naar zocht, probeer ook eens /etc/kde3/kdm/kdm.options en /usr/bin/genkdmconf

Afsluiten
« Reactie #38 Gepost op: 2006/06/26, 20:54:54 »
/usr/bin/genkdmconf krijg ik niet op het forum gepost omdat hij te lang is hellaas.

Offline Kiwinote

• Lid
    • Launchpad
Afsluiten
« Reactie #39 Gepost op: 2006/06/26, 20:56:09 »
en /etc/kde3/kdm/kdm.options?

Afsluiten
« Reactie #40 Gepost op: 2006/06/26, 20:59:28 »
# /etc/kde3/kdm/kdm.options
#
# configuration options for kdm
# See kdm.options(5) for an explanation of the available options.

no-ignore-nologin
no-restart-on-upgrade
use-sessreg

Offline Kiwinote

• Lid
    • Launchpad
Afsluiten
« Reactie #41 Gepost op: 2006/06/26, 21:09:27 »
Deze lijkt er meer op, kan een kde gebruiker die wel een afsluitknop heeft misschien zijn versie ervan posten?
Heb je de oplossing van zappa al geprobeerd? Het lijkt me dat deze wel gewoon werkt, om af te sluiten klik je gewoon op het aangemaakte bestand.

Afsluiten
« Reactie #42 Gepost op: 2006/06/26, 21:11:05 »
Optie zappa.

Ik ga het even proberen.Als het lukt horen jullie van me.

Afsluiten
« Reactie #43 Gepost op: 2006/06/26, 21:35:59 »
Optie zappa lukt niet.Maar het kan zijn dat ik iets verkeerd doe.

Offline zappa

• Lid
Afsluiten
« Reactie #44 Gepost op: 2006/06/26, 21:45:45 »
Ik vermoed van wel ja ;)
Het enige wat dat is, is het shutdown command in een script zetten, en dat command werkte :)

Afsluiten
« Reactie #45 Gepost op: 2006/06/26, 22:18:03 »
Krijg het niet voor elkaar.

Offline zappa

• Lid
Afsluiten
« Reactie #46 Gepost op: 2006/06/26, 23:29:34 »
Citaat van: Kiwinote
Ik bedoelde echt firefox :)
Als je op het google logo klikt kan je een andere zoekmachine kiezen ==> Ubuntu package search
Ha, yes,indeed :D Nog nooit op geklikt :P

Offline Kiwinote

• Lid
    • Launchpad
Afsluiten
« Reactie #47 Gepost op: 2006/06/27, 08:09:13 »
cd Desktop
nano Afsluiten
   plakken: #!/bin/bash                    
                sudo shutdown -h now
   quit: ctrl+X
   save: y

naar Desktop
rechtsklikken
properties
execute bij owner
ok

dubbelklikken op Afsluiten
wachtwoord invoeren
pc wordt afgesloten

Als dit niet werkt, kan je dan vertellen bij welke stap en wat er dan wel gebeurt?

Afsluiten
« Reactie #48 Gepost op: 2006/06/27, 17:59:38 »
Het shell script met commando staat op mijn desktop.En doet hellemaal niks.En er gebeurt ook niks dus waar het fout gaat weet ik niet.

`GooZ

• Gast
Afsluiten
« Reactie #49 Gepost op: 2006/06/27, 18:25:04 »
Misschien eens gksudo ipv sudo proberen. Al ben ik hier niet zeker van.