Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: gegevens adresboek  (gelezen 841 keer)

gegevens adresboek
« Gepost op: 2008/04/07, 23:46:59 »
Dag Iedereen,

Ik gebruik Evolution als e-mail. Hoe kan ik mijn adressen van het adresboek copieƫren naar een CD of USB stick?

Offline Geitekont

• Lid
gegevens adresboek
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/08, 00:29:18 »
Geloof dat het adres boek in je
/home/.evolution/adresboekstaat, maar moet eerlijk zeggen weet niet of je dat zomaar kan importeren in een andere evolution mail.

Misschien heb je hier nog wat aan.

http://www.stchman.com/export_evolution.html

Chris

gegevens adresboek
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/08, 08:23:49 »
Het moet zijn:
/home//.evolution/adresboekwaarbij je je eigen gebruikersnaam dus nog moet invullen

En volgens mij is het wel te importeren hoor.

Misschien kan een expert daar nog uitsluitsel over geven?

Offline Rulus

• Lid
gegevens adresboek
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/08, 08:29:23 »
Volgens mij kan je best je adressen exporteren als (een lijst van) vcard(s). Daarvoor ga je eerst naar de adresboekmodus van Evolution, en kies dan Bestand > Adresboek opslaan als VCard. Het vcf bestand dat je dan krijgt zou je nu moeten kunnen importeren in Evolution en elk ander deftig e-mail of adresboekprogramma. Succes!

gegevens adresboek
« Reactie #4 Gepost op: 2008/04/08, 17:25:55 »
Dank U, het is gelukt en het werkt perfect met opslaan als Vcard. Ze staan nu op mij USB en kunnen terug gezet worden in het adresboek.