Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: VLC Player  (gelezen 603 keer)

prlwgn

• Gast
VLC Player
« Gepost op: 2008/04/05, 14:23:44 »
Heb nog steeds versie 0.8.6c terwijl er eigenlijk al een update had moeten zijn voor versie 0.8.6f. Deze VLC player en ook Apple quicktime (Windows) zijn voor de zoveelste keer doelwit van kwaadwillenden. zie www.waarschuwingsdienst.nl/render.html?cid=5
Hoe kan ik deze versie krijgen want er komt geen update voor de nieuwste versie. Ik zit er over te denken om de VLC player maar te verwijderen, want 1x per maand is er wel weer een attack.

Offline Tom

• Lid
VLC Player
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/05, 14:36:19 »
VLC word ondersteund door de Ubuntugemeenschap.
Als zo een attacke kwaad deed op  de Ubuntu systemen was er al een Patch uitgebracht.
Dus ik zou mij geen zorgen daarover maken.
Grtz Tom.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Nick1890

• Lid
VLC Player
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/06, 10:01:00 »
Ubuntu Linux heeft -- voor (ex-)Windows gebruikers -- de eerder "rare" gewoonte om reeds geinstalleerde programmas automatisch te voorzien van Security-Updates (potentiele lekken en zwakheden, bugs die uw systeem kunnen instabiel maken, e.d.) ZONDER het overeenkomstige versienummer aan te passen.
Software-uitbreidingen (nieuwe mogelijkheden) worden NIET geintegreerd. Hiervoor dient u effectief de nieuwe versie te installeren.

Bijv. Ik gebruik Ubuntu 7.04 en dus OpenOffice 2.2. Beiden worden nog steeds up to date gehouden qua potentiele veiligheidslekken/problemen, maar wil ik OpenOffice 2.3 dan moet ik die apart opvragen en installeren.
PackardBell Notebook E3//Athlon XP-M 2000+//768Mb RAM//S3 Graphics//HD 100GB//Award BIOS: 09/10/03//DualBoot: Ubuntu 8.04.3 & WinXP Pro.
Selfmade PC//Athlon XP 2200+//1028Mb RAM//ATI 9600 128 MB//HD1 80GB//HD

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
VLC Player
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/06, 11:03:21 »
versie c is een paar weken na bekendmaking door waarschuwingsdienst.nl, al opgelapt door Canonical (Ubuntu) zelf. Het is open-bron-software, dus ze hoeven niet mee te fietsen met de versies van de ontwikkelaars. Het is dus niet meer versie c van de makers van VLC.