Ik zal ook nog even een aanvulling hierop geven.
Als eerste moet de zoekfunctie weer terugkomen in de oude staat.
Ten tweede zou er op een andere manier gezocht moeten kunnen worden, ik weet dat dit heel veel werk met zich meebrengt maar een wat gestructureerde zoekboom geeft een duidelijker overzicht.
Wanneer ik nu een bepaald onderwerp zoek dan krijg ik of 1 pagina of soms wel een heel boekwerk, dus de zoekopdracht zou moeten kunnen worden verfijnd.
Ik heb hier wel eens vaker over nagedacht en het is inderdaad verstandig om de onderwerpen te scheiden naar versienummer, echter hier kleeft weer het gevaar aan dat je alsnog dubbele topic krijgt omdat veel onderwerpen over alle Ubuntu versies gaan. Er zal dus heel goed moeten worden nagedacht over de structuur. Wanneer hier echt serieus over na wordt gedacht om dit te veranderen ben ik zeker bereid om hier aan mee te werken.
Wat in de toekomst ook zeker moet worden vermeden is dat wanneer je een onderwerp leest niet binnen zo een topic van onderwerp veranderd. Ga maar eens goed kijken hoe vaak dit voorkomt. Zoek een willekeurig onderwerp uit en je ziet al snel (en daar gaat deze topic over) de bomen in het bos niet meer.
Iedereen hier op het forum zou iets meer gedisciplineerder moeten zijn en zich houden aan het onderwerp van de topic en heb je verder nog andere vragen, problemen of suggesties start dan een nieuw onderwerp. Hierdoor wordt de chaos zeker al een stuk minder en is het prettiger om de onderwerpen te volgen.
Wat al eerder is aangemerkt over het feit dat men eerst eens goed de documentatie moet doorlezen voordat er een vraag gesteld wordt is waar, maar ook ik maak me er schuldig aan dat je makkelijker een antwoord krijgt door op dit forum je vraag te stellen dan uren te moeten zoeken in de documentatie die al snel verouderd is omdat er steeds weer een nieuwe versie van het programma uitkomt.
Heel veel werk zou er moeten worden gestoken om de documentatie bij te houden, ja dit kan wel eens een dagtaak gaan worden.
Ik denk dat het een betere oplossing zou zijn op a: meer structuur in de topics, b: meer discipline en c: voorkom dubbele onderwerpen.
Wanneer een onderwerp al eens is aangemeld dan kan je er altijd weer op verder gaan. Is een topic gesloten dan moet er een mogelijkheid worden ingebracht de topic weer te openen en zo zijn er nog vele mogelijkheden die het verfijnen van de zoekfunctie mogelijk maken.
Goed, genoeg voor vandaag. Wie meld zich aan?