Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Problemen installatie van Armada 1750 Laptop  (gelezen 5086 keer)

Offline shappie

• Lid
Problemen installatie van Armada 1750 Laptop
« Reactie #25 Gepost op: 2007/08/01, 22:51:16 »
Ik zal deze week proberen de alternate cd binnen te halen en dat te proberen! Ik draai xubuntu dus geen ubuntu ik weet niet of dit dan nog mager is! Maar ik zal het melden als ik het heb geprobeerd

Bedankt voor de hulp alvast
- Intel i7 860 - ATi HD3580 - 4GB DDR3 - Intel X25-M 80GB - Dual Screen Samsung 206BW - Win7/Kubuntu dualboot -

Offline woteb

• Lid
« Reactie #26 Gepost op: 2007/08/02, 09:14:39 »
Ik weet niet hoever jouw computerkennis reikt en of je een breedbandverbinding hebt (zonder kleine datalimiet). Anders zou je een met de blokkendoos kunnen spielen (zie etalage). Dat werkt zelfs op een systeem met 64 MB voor het installeren.
Ik ben bezig om het te vereenvoudigen, maar Ron zegt dat het voor beginners zelfs te snappen moet zijn. Je kunt het in ieder geval proberen.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Offline shappie

• Lid
« Reactie #27 Gepost op: 2007/08/02, 17:41:30 »
Citaat van: woteb
Citaat van: shappie
Dat zou goed kunnen! Maar verklaart dit ook waarom hij zo traag is?

En hoe pas ik dit aan zonder balken?
Dat trage kan komen omdat in de bestanden /etc/fstab en /boot/grub/menu.lst i.p.v. /dev/hdax of /dev/sdax (x staat voor het partitienummer) UUID(en een tekenreeks) wordt gebruikt. Even op het forum zoeken wat je daar aan kunt doen, komt meerdere keren voor.

En die balken... zie je überhapt ook geen iconen, en heb je die balken soms op 'automatisch verbergen' staan? Wanneer je met je muiscursor helemaal naar boven of beneden gaat, komt er dan een balk in beeld?
Ik zie een achtergrond (die klopt wel) + de standaard iconen en even zie ik 2 helemaal zwarte balken die zijn in 2 sec weer weg.

Ik test even of hij op automatisch verbergen staat en daarna ga ik alternative cd draaien die heb ik net binnen.
- Intel i7 860 - ATi HD3580 - 4GB DDR3 - Intel X25-M 80GB - Dual Screen Samsung 206BW - Win7/Kubuntu dualboot -

Offline shappie

• Lid
« Reactie #28 Gepost op: 2007/08/02, 17:51:52 »
Citaat van: woteb
Ik weet niet hoever jouw computerkennis reikt en of je een breedbandverbinding hebt (zonder kleine datalimiet). Anders zou je een met de blokkendoos kunnen spielen (zie etalage). Dat werkt zelfs op een systeem met 64 MB voor het installeren.
Ik ben bezig om het te vereenvoudigen, maar Ron zegt dat het voor beginners zelfs te snappen moet zijn. Je kunt het in ieder geval proberen.
Ik heb hier op mijn desktop al beryl volledig draaien op een ati kaart en dat was al niet al te makkelijk. En ik ben wel redelijk handig met pc's dus ik hoop dat dat gaat lukken. Dan kan ik met dat oude laptopje tog nog wat leuks laten zien aan mensen met windows :)

Ps. foutje had ubuntu alternative nu is xubuntu alternative bezig met downloaden ik ga denk ik vanavond beginnen met installatie ervan.

edit ik heb xs4all adsl zonder limiet en 213kb/s max als ik iets download (met gewoon van sites en usenet ook). Dus dat zal het probleem niet zijn.

Offline shappie

• Lid
« Reactie #29 Gepost op: 2007/08/02, 21:39:31 »
Weer wat geleerd!! De alternate cd werkt perfect en is niks moeilijker. Het werkt, de balken zijn terug. Bedankt voor de hulp iedereen.