Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Huh waarom gaat updaten Ubuntu ineens niet meer voledig onder het systeem zelf?  (gelezen 108 keer)

Offline robert88

• Lid
Dit doet mij denken aan de gijzelingen van dat ene bekende OS.

Dit heb ik werkelijk nog nooit gezien. Vandaag nog gewoon updates gedraaid, netjes op de achtergrond.

Offline robert88

• Lid
ik al wel enkele keren.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Bij geen enkel besturingssysteem ter aarde kun je straffeloos je computer uitzetten terwijl 't ding juist bezig is met zichzelf bij te werken. Dat is immers vragen om (onoplosbare) problemen.  ;)

Nooit anders geweest ook. Niks nieuws onder de zon, ook niet bij Ubuntu.

Verschil met Windows is wel, dat W. soms pas begint met zichzelf bij te werken wanneer je je Windows afsluit via de desbetreffende knop. Dat is natuurlijk heel ergerlijk.

In dit geval is Ubuntu waarschijnlijk op de achtergrond allang bezig met de bijwerk-klus, en dan kom jij ineens met een druk op de afsluitknop. Dan krijg je zo'n waarschuwing. Geheel terecht.
« Laatst bewerkt op: 2026/01/12, 23:19:35 door Pjotr »

Offline M_aD

• Forumteam
robert88/jos34,

Welke Ubuntu versie heb je het over? Fedora bijvoorbeeld heeft dat zo ingesteld dat als de updates gedownload zijn je moet herstarten om ze te laten installeren. Deze functie is aanpasbaar en ik denk dat je zelf ergens iets hebt ingesteld in Ubuntu, per ongeluk of niet, waardoor je dit krijgt.

Verder willen we je erop wijzen dat dergelijke uitspraken zoals "Dit doet mij denken aan de gijzelingen van dat ene bekende OS." wat ongepast zijn en vragen je vriendelijkerwijs even hierop te letten. Het moet geen Windows bashing topic worden.
« Laatst bewerkt op: Gisteren om 12:17:28 door M_aD »