Ik kwam deze video tegen waarin gesteld wordt dat Firefox eigenlijk maar 1 extensie nodig zou hebben (uBlock Origin) en een hele riedel extensies tegenwoordig overbodig zijn geworden :
https://youtu.be/9t6jImyvnQk.
Het eerste deel van de video geeft tips om FF te 'hardenen' via simpele settings aanpassingen en een about:config tweak.
Nou kan het zijn dat ik iets te lang onder een browsersteen heb gelegen, maar voordat ik FF ga opschonen, hoop ik hier op het forum wat feedback te mogen ontvangen.
Gesteld wordt dat de volgende extensies overbodig zijn geworden en voor zover ik het enigszins begrijp dat het zelfs niet (meer) verstandig is om sommigen te gebruiken ivm 'fingerprinting'(?) :
- Ghostery
- Disconnect
- Privacy Badger
- DuckDuckGo Essentials
-ClearURLs
- HTTP Everywhere
- uMatrix (wordt niet langer onderhouden)
Zoals al eerder vermeld zou uBlock Origin alleen voldoende zijn. Smart Referer en Skip Redirect worden ook genoemd, maar zijn ook niet echt noodzakelijk(?).
Wat me wel opvalt is dat er niets wordt gezegd over No-Script. Kan me niet voorstellen dat die inmiddels ook overbodig is geworden.
Verder heeft de videomaker het over 'arkenfox'. Dit begrijp ik niet. Nooit van gehoord.
Ik gebruik sommige extensies die ik vermeld al lang en ben dus benieuwd of ik die of een aantal kan verwijderen.
Alvast bedankt!