Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Gaat ontwikkeling Ubuntu trager dan Windows?  (gelezen 2738 keer)

Offline jos34

• Lid
Gaat ontwikkeling Ubuntu trager dan Windows?
« Gepost op: 2022/01/29, 22:44:06 »
Gaat de ontwikkeling van Ubuntu trager dan Windows? Dat idee heb ik namelijk eigenlijk.
Elke nieuwe versie bied weinig vernieuwing. (hoewel bij Windows gaat het tegenwoordig ook trager)

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Gaat ontwikkeling Ubuntu trager dan Windows?
« Reactie #1 Gepost op: 2022/01/29, 22:51:02 »
Gaat de ontwikkeling van Ubuntu trager dan Windows? Dat idee heb ik namelijk eigenlijk.
Elke nieuwe versie bied weinig vernieuwing. (hoewel bij Windows gaat het tegenwoordig ook trager)

Waar baseer je dat allemaal op? Hoog flauwekulgehalte, zowel wat betreft Linux als wat betreft Windows. Vage praatjes en onderbuikgevoelens houd je beter voor je.

Offline jos34

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2022/01/29, 23:00:10 »
Ik weinig/geen veranderingen in de Ubuntu interface zie.

+ het aantal employees:
Ubuntu: 505
Microsoft: 107,000 people

maar wat is het volgens jouw dan?

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #3 Gepost op: 2022/01/29, 23:03:59 »
Ik weinig/geen veranderingen in de Ubuntu interface zie.

+ het aantal employees:
Ubuntu: 505
Microsoft: 107,000 people

maar wat is het volgens jouw dan?

Alsof er onder de motorkap niks zou veranderen. Wat een onzin weer.

Offline jos34

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2022/01/29, 23:10:57 »
Dat zeg ik niet, Ubuntu heeft natuurlijk ook niet dat het 200 euro kost en sexappeal zou moeten zijn, om te kopen.

Maar hoe zit het dan volgens jouw? uitleg?

Overigens vind ik het sowiezo raar dat 107.000 medewerkers langzamer zouden ontwikkelen dan 505.
(of Roughly 15,600 developers from more than 1,400 companies have contributed to the Linux kernel since 2005

+ 505.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #5 Gepost op: 2022/01/29, 23:21:48 »
Verdiep je eens in het ontwikkelmodel van Ubuntu. Tip: let op het verschil tussen bovenstrooms en benedenstrooms.

Offline jos34

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2022/01/29, 23:24:10 »
Bron?

Maar gaat het nu trager of niet?

Offline M_aD

• Forumteam
« Reactie #7 Gepost op: 2022/01/29, 23:38:20 »
Nee, het gaat niet trager, er komen elk half jaar immers nieuwe versies uit van Ubuntu en de varianten (Xubuntu, Kubuntu etc....).
Ubuntu CoC Signed.
Ubuntu Member sinds Oktober 2020.

Offline jos34

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2022/01/29, 23:47:56 »
Gaat niet omversies, maar algemene ontwikkeling.

Je kan elke maand 1 nieuwe hebben met 1 verandering. Of elke 6 maanden 1 met 15 veranderingen.

Pjotr, Ik heb wel geGoogled maar vind het niet, sorry!

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #9 Gepost op: 2022/01/30, 00:07:11 »
Google op: linux development upstream downstream

« Reactie #10 Gepost op: 2022/01/30, 08:32:11 »
Citaat

De grafische schil telkens veranderen zegt totaal niets over het onderliggende besturingssysteem. Die verandering is vaak alleen een verandering om de verandering en niet per definitie een verbetering.

Citaat
Overigens vind ik het sowiezo raar dat 107.000 medewerkers langzamer zouden ontwikkelen dan 505.

Dat is nou de kracht van Opensource. Er is bij Linux een veelvoud bezig met de ontwikkeling dan de 107000 medewerkers van MS.

Citaat

In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.
Echt elk systeem heeft zijn voors en tegens. Je moet kijken waar het nu staat. Niets en niemand houdt je tegen om Windows te gebruiken...

Ik begrijp dat mensen andere keuzes maken. Dat is en blijft persoonlijk. Ik kan ook best de voordelen van een Windowssysteem of Chrome OS zien., maar dat is nu niet mijn keuze.

« Laatst bewerkt op: 2022/01/30, 08:45:47 door Ronaldus »

Offline jos34

• Lid
« Reactie #11 Gepost op: 2022/01/30, 13:47:36 »
Citaat

De grafische schil telkens veranderen zegt totaal niets over het onderliggende besturingssysteem. Die verandering is vaak alleen een verandering om de verandering en niet per definitie een verbetering.

Citaat

Vind ik ook totaal nutteloos, maar Microsoft moet denk ik wel, wil er nog iemand 200 euro gaan uitgeven voor een nieuwe Windows versie. Want anders krijg je vragen als waar heb je 200 euro voor betaald, dat had dat OS had je eerst had toch ook?
Want 200 euro uitgeven voor enkel een nieuwe media speler en internet browser, pfft. En laten we eerlijk zijn, losse retail versies van Windows worden maar weinig verkocht, meestal is het OEM als onderdeel van een nieuwe PC.

Offline Bloom

• Lid
« Reactie #12 Gepost op: 2022/01/30, 14:21:00 »
Microsoft verdient zijn geld tegenwoordig het meest met zijn clouddiensten. Windows wordt verkocht aan bedrijven. Als volumepakketten voor desktops en servers, maar ook installatielicenties voor pc-bouwers. Losse verkopen voor eindgebruikers zijn zeldzaam, zeker nu Microsoft Windows gratis laat downloaden en gebruiken. Een eindgebruiker betaalt natuurlijk voor Windows via een meerprijs bij de aankoop van een computer, die echter niet afzonderlijk vermeld wordt maar geïntegreerd is.

Wat de ontwikkeling van Windows betreft: Microsoft stuurt ontwikkeling 100% volgens "wat verkoopt het best?". En dus krijg je vooral kosmetische wijzigingen, want dat is het goedkoopst en het best qua marketing.
De ontwikkeling van Linux gebeurt meer volgens wat gebruikers willen en wensen, ook al zijn ook hier commerciële bedrijven actief. En als zo'n commercieel bedrijf een Linux distributie verkoopt, dan zal de ontwikkeling zich ook voornamelijk toespitsen op wat hun klanten willen en wensen. En als je weet dat gemiddeld om de zes tot 24 maanden een nieuwe versie van een Linux distributie verschijnt, dan kun je denk ik wel concluderen dat de ontwikkeling van Linux véél sneller gaat dan die van Windows.