Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: kan een werkomgeving de werking van programma's beinvloeden?  (gelezen 2623 keer)

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: kan een werkomgeving de werking van programma's beinvloeden?
« Reactie #25 Gepost op: 2018/03/21, 15:25:54 »
Zo kan ik me ook voorstellen dat de Buntu basis niet vlekkeloos is maar in een afgeleide distributie toch dusdanig opgelapt kan worden dat het goed functioneert.
Er zijn kleine en grote verschillen.
In Debian zit b.v. alleen OpenSource software, waardoor sommige hardware niet out-of-the-box werkt, omdat er geen OpenSource drivers voor zijn, vaak kan er dan wel handmatig een ClosedSource driver geïnstalleerd worden.
Verder loopt Ubuntu voor op de ontwikkeling van Debian, iets dat zowel voor- als nadelen heeft.
Er is dan ook  een terugkoppeling, zodat ontwikkelingen en verbeteringen in en aan *buntu ook terug (kunnen) vloeien naar het behoudende Debian.
[OffTopic]
Dit forum is bedoeld voor Ubuntu distributies, en dat zijn:
Ubuntu, Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu-Budgie, Ubuntu-Gnome (t/m 2017), Ubuntu-Mate, Ubuntu-Server, Ubuntu-Snappy, Ubuntu-Touch, Ubuntukylin, Ubuntu-Studio en Xubuntu.
Dit is de lijst volgens deze pagina met beschikbare versies.
Afgeleiden als Mint (en vele anderen) horen in overige distributies, omdat er bepaalde "dingen" anders zijn en kunnen afwijken.
Hetzelfde geldt ook voor Debian en afgeleiden hiervan.
Tot slot:
Ook een desktop als XFCE kan per distributie verschillen, het is maar net hoe het is samengesteld en met welke opties.
Als moderator is het vaak moeilijk, om in een grijs gebied te bepalen of iets zwart, of wit is.
« Laatst bewerkt op: 2018/03/21, 15:27:47 door Ron »
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: kan een werkomgeving de werking van programma's beinvloeden?
« Reactie #26 Gepost op: 2018/03/21, 16:03:22 »
Topic:kan een werkomgeving de werking van programma's beïnvloeden?
Het topic een technische vraag over werkomgevingen in het algemeen, iets dat Ubuntu ook aan gaat.
Het een interessante kwestie. Ik las laatst over de invloed van LED lampen op de overige elektronische apparatuur zoals, onder meer, computers.
Het is wel degelijk van belang in hoeverre dit van invloed is op de programmatuur.
Het ging mij om de grens die getrokken wordt. Dat was me niet duidelijk.
Waar dit topic thuishoort laat ik over aan de moderator. Daar blijf ik buiten.
« Laatst bewerkt op: 2018/03/21, 16:06:04 door hansPiso »
Zelfbouw desktop: Behuizing CoolerMaster 130, MoBo MSI B85I, CPU: G3258, Vloeistof koeler Seidon 120V, Graf. kaart: GeForce GT610, 16GB Ram, SSD 250GB, HDD 3TB. OS: Ubuntu 17.10
Laptop Ubuntu 17.10 Artful Aardvark