Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geen draadloos, vreemd WPA-probleem (8.10)  (gelezen 926 keer)

Offline Samm

  • Lid
Geen draadloos, vreemd WPA-probleem (8.10)
« Gepost op: 2008/12/08, 13:43:30 »
Mijn laptop (Acer Aspire 1360) deed't draadloos ondertussen al een tijdje heel goed met behulp van een Linksys WPC54G in Ubuntu 8.10. Maar plots kan er blijkbaar geen verbinding meer gemaakt worden en wordt telkens om het WPA-wachtwoord gevraagd, dit wachtwoord is echter al altijd opgeslaan geweest op de pc. Wat ik nog vreemder vind, is dat er reeds een heel lang wachtwoord (dit: fe1c8b5e41e1b01ae4f701b17ac3d6ab6611e1f2f090c8011749bebaf857b744)  ingevuld staat op de plaats waar ik mn eigen wachtwoord moet invullen, dit heel lang wachtwoord komt helemaal niet overeen met m'n eigen wachtwoord. Hoe komt't dat dit wachtwoord ingevuld staat, terwijl ik mn eigen wachtwoord opgeslaan heb? Als ik dan mn eigen wachtwoord invul en verbinding probeer te maken, dan wordt na een halve minuut opnieuw om mijn wachtwoord gevraagd en staat dat hele lange wachtwoord weer op de plaats waar ik mijn eigen wachtwoord moet intypen.... heel vreemd vind ik dat! Weet iemand hoe dit opgelost kan worden?
« Laatst bewerkt op: 2008/12/08, 13:50:11 door Samm »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Geen draadloos, vreemd WPA-probleem (8.10)
« Reactie #1 Gepost op: 2008/12/08, 14:45:15 »
De "wachttijd" voor het maken van een verbinding, is in 8.10 blijkbaar nogal kort. Korter dan in 8.04.

Network Manager stopt te snel, wanneer het inloggen op de router wat langer duurt. Ik heb ditzelfde probleem af en toe, in Xubuntu 8.10.

Een herstart van je computer wil nog weleens helpen (het lijkt W. wel...).  :-)

Die vreemde getallen en letters komen overigens, doordat de sleutelbos je wachtwoord heeft versleuteld.

Offline Samm

  • Lid
Re: Geen draadloos, vreemd WPA-probleem (8.10)
« Reactie #2 Gepost op: 2008/12/08, 20:37:56 »
bedankt voor het antwoord Pjotr.
Kan die wachttijd voor het maken van een verbinding verlengd worden, of is dit een moeilijke operatie?
Ik vind't wel vreemd dat 't een lange tijd altijd lukte om verbinding te maken en 't nu plots niet meer lukt, zonder iets in m"n instellingen te veranderen. Ik heb trouwens al vele keren heropgestart, maar zonder oplossing.
Wat wel werkt is om de volledige verbinding te verwijderen en ook in het mapje .gnome2/keyrings "default.keyring" te verwijderen en dan weer vanaf 0 te beginnen om draadloze verbinding in te stellen. Deze oplossing gebruik ik zelf, maar de laptop wordt meestal door m'n vriendin gebruikt, als ik niet thuis ben, dus dan is't wat moeilijker om dit op te lossen.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Geen draadloos, vreemd WPA-probleem (8.10)
« Reactie #3 Gepost op: 2008/12/08, 20:39:57 »
Kan die wachttijd voor het maken van een verbinding verlengd worden, of is dit een moeilijke operatie?

Dat weet ik niet, helaas. Als iemand anders op dit forum het wel weet, dan ben ik zelf ook heel benieuwd!  :-)

--toevoeging--
Ik heb er maar eens een aparte vraag van gemaakt:
http://forum.ubuntu-nl.org/index.php/topic,35277.0.html
« Laatst bewerkt op: 2008/12/08, 21:01:10 door Pjotr »

Offline Samm

  • Lid
Re: Geen draadloos, vreemd WPA-probleem (8.10)
« Reactie #4 Gepost op: 2008/12/09, 11:08:35 »
bedankt,

ik ga het nieuwe topic nakijken