Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Network Manager: hoe vergroot ik de wachttijd voor een verbinding (timeout)?  (gelezen 1561 keer)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Network Manager had altijd al een krappe wachttijd, voordat hij begon te mekkeren dat hij geen verbinding kon maken met een draadloos netwerk. Maar in Ubuntu 8.10 schijnt het nog krapper te zijn geworden. Zucht.

Hoe kan ik de wachttijd van Network Manager vergroten?

Offline Petervdw

  • Lid
Aan Pjotr
Vanavond gevraagd aan m'n guru, maar niets over bekend.
Vr.groet, peter

Offline siegi

  • Lid
Raar bij mij probeert ie nog altijd even lang

Offline Soul-Sing

  • Lid
een networkmanager downgrade? van 0.7===>eerdere versie?

Offline vanadium

  • Lid
Ik heb ook eens gezocht, maar het lijkt niet evident. Een confortable mogelijkheid om dit te configureren blijkt niet voorzien. In deze thread  (https://bugs.launchpad.net/network-manager/+bug/64173) die nog in de tijd van Edgy gestart werd, werd een patch gepubliceerd, die toeliet de timeout te wijzigen met nm-tool. Of dat dan meegenomen is door de ontwikkelaars van network manager, of op een andere manier (al was het maar via documentatie) ondervangen werd, weet (denk) ik niet.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Ik zal eens kijken, of ik deze vraag bovenstrooms kan stellen, bij de makers van Network Manager. Als ik ze kan vinden....   :-)

Offline Drummies

  • Lid
gebruik zelf geen draadloos netwerk,misschien slaat het de plank geheel mis ,maar wil het je toch niet onthouden

locaties>>bestandsystemen>>etc>>dhcp3>>dhclient.config is het enigste waar ik een time out in tegen kom,zoals gezegd hier alles bedraad ,mocht dit geen overeenkomsten vertonen met draadloos,moet je dit maar vergeten
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Offline Drummies

  • Lid
is het een optie om Wicd te instaleren

Installing Wicd in Ubuntu

Installing Wicd in Ubuntu is very simple. You just have to add the Wicd repository to the Ubuntu package manager. To open the package manager in Gnome, go to Administration > Synaptic Package Manager. When it appears, go to Settings > Repositories > Third Party Software > Add..., and enter the following line:

    deb http://apt.wicd.net hardy extras
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
is het een optie om Wicd te instaleren

Installing Wicd in Ubuntu

Installing Wicd in Ubuntu is very simple. You just have to add the Wicd repository to the Ubuntu package manager. To open the package manager in Gnome, go to Administration > Synaptic Package Manager. When it appears, go to Settings > Repositories > Third Party Software > Add..., and enter the following line:

    deb http://apt.wicd.net hardy extras

Ik zal het eens proberen. Met enige pijn in het hart, want ik gebruik heel graag Network Manager....

@ allen die hebben gereageerd: bedankt voor het meedenken.  :-)