Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: wordpress bijwerken via ftp werkt niet  (gelezen 506 keer)

Offline gijsgijs

  • Lid
wordpress bijwerken via ftp werkt niet
« Gepost op: 2012/05/07, 16:16:52 »
Ik probeer mijn Wordpress te upgraden van 3.3.1 naar 3.3.2. Als ik dit doe dan probeert hij de bestanden te vervangen via FTP maar geeft uiteindelijk na heeeel lang wachten dat de folder /wp-content niet aangemaakt kan worden.

Heb ik iets verkeerd staan qua rechten voor de desbetreffende gebruiker? Ik heb al vanalles na gezocht en geprobeerd met Chown -R of chmod maar helaas nog zonder positief resultaat.
Hopelijk kunnen jullie mij helpen!

Offline Ronnie66

  • Lid
Re: wordpress bijwerken via ftp werkt niet
« Reactie #1 Gepost op: 2012/05/07, 16:57:41 »
De makkelijkste manier is eigenlijk om het via de auto update functie van wordpress  zelf te doen evne tijdelijk je gegevens invullen en updaten maar ( maak wel eerst een back up ) en eigenlijk zit je hier wel op het verkeerde forum denk ik.

Offline Bloom

  • Lid
Re: wordpress bijwerken via ftp werkt niet
« Reactie #2 Gepost op: 2012/05/07, 17:06:05 »
Ik heb het allang opgegeven te worstelen met de updateprocedures van WordPress. De enige manier om het aan het werken te krijgen is om alle gebruikers van alle groepen volle toegang te geven tot de thuisdirectory (wat per definitie onveilig is) en dan nog gaat het vaak niet. Dus gebruik ik tegenwoordig subversion om WP mee te upgraden.
Installeer eerst subversion (hiervoor moet je dus wel met ssh kunnen inloggen op de webserver):
sudo apt-get install subversionAls /var/www/wordpress/ de inhoud van je WP-directory bevat, doe dan het volgende:
cd /var/www/wordpress
sudo svn co http://core.svn.wordpress.org/tags/3.3.2

In principe zou je om te upgraden naar een volgende versie alleen maar dit hoeven te doen:
cd /var/www/wordpress
sudo svn up

Maar bij mij werkte dat niet, hij kwam altijd met een foutmelding terug. Dus maakte ik het volgende script benaamd wpupgr:
#! /bin/bash
if [ -z "$1" ];
then
echo 'WP version to upgrade to?'
else
cd /var/www/wordpress
sudo svn sw http://core.svn.wordpress.org/tags/$1/
fi
en dat maak je dan uitvoerbaar via
chmod +x wpupgrVervolgens kun je ook
./wpupgr 3.3.2tikken om de upgrade naar de gewenste versie uit te voeren. Dit gebruik ik en het werkt VEEL sneller dan de upgrade-optie van WP zelf...

Offline gijsgijs

  • Lid
Re: wordpress bijwerken via ftp werkt niet
« Reactie #3 Gepost op: 2012/05/07, 20:09:49 »
Heeeelemaal geweldig man! Dat werkt!
Bedankt voor je uitgebreide uitleg!