Gijs bedankt voor je advies.
Precies uitgevoerd wat in de Wiki (
http://wiki.cchtml.com/index.php/Ubuntu_Gutsy_Installation_Guide) beschreven stond.
Dit uitgevoerd vanuit een terminal in graphics mode.
Tijdens de installatieprocedure volgens "Method 1" geen fouten tegengekomen.
Bij het standaard booten werd ik echter weer met een zwart scherm geconfronteerd. Scherm gaat naar "sleep mode".
Na booten in recovery mode en vanaf de prompt grafische mode starten resulteert ook in zwart scherm.
Echter bij controle van de installatie met commando "fglrxinfo" loop ik tegen de volgende melding aan:
Error: unable to open display :0
Nb. heb dit fglrxinfo vanaf de tekstprompt ingegeven. Kan nl. niet in graphics mode.
Verder uitgevonden: Wanneer vanaf de commandprompt de runlevel wordt opgevraagd, laat deze zien dat de machine draait in Runlevel 1: Single user mode
RUNLEVEL Probleem
Bij opvragen van het runlevel na starten in recovery mode krijg ik als antwoord "N S".
Echter wanneer ik probeer te schakelen naar Runlevel 3: Full multi user mode (text based), dan zie ik enige tekst over het scherm scrollen en vervolgens het scherm zwart (donker grijs) worden.
Runlevel schakel ik met "telinit
"
Opzich vind ik dit vreemd, want ik zou goed beschouwd nog niet in de grafische mode. Heeft er iemand enig idee waar ik verder moet zoeken?
Graag advies.....