Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit? - In foto en film  (gelezen 1824655 keer)

Offline Hanssun

  • Lid
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit?
« Reactie #3250 Gepost op: 2008/12/26, 13:38:17 »
ik denk[Fluxbox] maar ik ben een fan van Enlightenment =D , woteb  kan jij wat meer vertellen hoe dat hebt geinstalleerd want ik vind het wel heel mooi hoor  :D

Gr Hans,

Offline siegi

  • Lid
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit?
« Reactie #3251 Gepost op: 2008/12/26, 14:14:57 »
window maker als ik het goed heb?
De wharf van afterstep ziet er net iets anders uit.

Ik heb wel een kleine tip voor je gtk thema. (gimp ziet er lelijk uit)
Installeer gtk-chtheme en verander het in iets mooier.
« Laatst bewerkt op: 2008/12/26, 14:17:43 door siegi »

Offline woteb

  • Lid
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit?
« Reactie #3252 Gepost op: 2008/12/26, 15:18:00 »
Het antwoord is (er zitten een paar 'kenners' onder ons die het hebben geraden/goed gegokt): Window Maker (met een spatie ertussen).
Vroeger was het een heel veel gebruikte windowmanager, nu kun je het min of meer als een 'fossiel' beschouwen. Ik werk er nu bijna twee weken mee en hoewel je het als 'oud' kunt beschouwen is het zeer, zeer snel en makkelijk te bedienen. Met wat handigheid en doorzettingsvermogen kun je het helemaal naar je hand zetten. Eigenlijk nog makkelijker dan Fluxbox. Een handig tooltje is wmakerconf, iets wat Fluxbox eigenlijk ook zou moeten hebben. Ik heb wel zowat het hele Internet af moeten zoeken hoe je een en ander goed aan de praat kunt krijgen. Documentatie is er wel, maar verouderd of op RPM's geschreven. Meer bijzonderheden zal ik in een nieuw topic beschrijven.
« Laatst bewerkt op: 2008/12/26, 15:21:29 door woteb »
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Offline furioza

  • Lid
    • furioza.nl
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit?
« Reactie #3253 Gepost op: 2008/12/26, 15:24:51 »
Woteb, die is echt mooi. Grafisch simpel en geen al te veel bling, ik vind die doorschijnende window´s van je terminal mooi. Dat geeft weer net iets extra´s.

Deze zou je standaard in het profiel moeten hebben.  ;)En dan met meeveranderende seizoens werkblad achtergrond zoals je die bij Google tegenwoordig hebt en zich aanpast aan het zonsopgang en zonsondergan.  :P

MVG Rik

www.furioza.nl
Ubuntu user # 498505

Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit?
« Reactie #3254 Gepost op: 2008/12/26, 15:46:23 »
Woteb, zou je me willen vertellen waar je Window Maker vandaan haalt en hoe je deze installeert?

Offline Hanssun

  • Lid
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit?
« Reactie #3255 Gepost op: 2008/12/26, 16:55:32 »
Woteb, die is echt mooi. Grafisch simpel en geen al te veel bling, ik vind die doorschijnende window´s van je terminal mooi. Dat geeft weer net iets extra´s.

Deze zou je standaard in het profiel moeten hebben.  ;)En dan met meeveranderende seizoens werkblad achtergrond zoals je die bij Google tegenwoordig hebt en zich aanpast aan het zonsopgang en zonsondergan.  :P



het terminal kan jij ook transparant krijgen terminalvenster-bewerken-profielen-bewerken-achtergrond-transparante achtergrond en daar instellen.

Gr Hans,

[verwijderd door de beheerder]

Offline woteb

  • Lid
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit?
« Reactie #3256 Gepost op: 2008/12/26, 17:08:51 »
Ik heb al een paar mensen nieuwsgierig gemaakt. Hier de installatie en instellingen in vogelvlucht. Een beetje inzicht kan geen kwaad, maar support wil ik hierop wel geven omdat Window Maker heel flexibel, stabiel en zeer licht (lichter dan IceWM en Fluxbox) is.

Veel (Engelstalige) informatie heb ik van deze site: http://www.linuxfocus.org/~georges.t/index.html
Voor het gemak heb ik deze pagina's naar pdf afgedrukt en samengevoegd. Deze is hier http://www.oudvaders.nl/tools/windowmaker-manual.pdf op te halen.

Zoals al eerder geschreven gebruik ik Gkrellm en Wbar. Gkrellem gebruik ik omdat Conky in combinatie met Wbar niet goed samen werkt en omdat ik een klokje nodig heb. Window Maker heeft geen statusbalk met klokje, vandaar. Gkrellem zit in de pakketbronnen van Ubuntu. Ik heb er ook twee add-ons bij geïnstalleerd, die mooie analoge klok bovenaan en een wireless add-on.
Gkrellm + add-ons:
sudo apt-get install gkrellm gkrellm-alltraxclock gkrellmwirelessGkrellm heb ik als volgt ingesteld:
Opties: Syteemnaam weergeven en Onthoud scherm lokatie bij afsluiten.... beiden aangevinkt.
Eigenschappen: Stel plakkerig in en Zet venster type tot een dock of paneel ook beide aangevinkt. Meer informatie hier: http://members.dslextreme.com/users/billw/gkrellm/FAQ.html

Wbar kun je genoeg vinden op het Internet. Je kunt wbar (en wbarconf) ook downloaden op http://www.oudvaders.nl/tools.htm

Ik heb vervolgens bruikbare iconen van 48X46 en 64X64 in een aparte directory gekopieerd. Wat te groot was heb ik geschaald naar 64x64. Zowel Wbar als Window Maker maken gebruik van deze iconen.

Window Maker zelf:
sudo apt-get install wmaker wmaker-data wmakerconf wmakercalclok gnustep-icons menu
Met een editor moet je een bestandje aanmaken in de directory /home/NAAM/GNUstep/Library/WindowMaker/ (LET OP!! het is geen verborgen directory, dus je kunt deze directory zonder problemen vinden) met als naam: autostart.

Hier zet je de volgende informatie:

Citaat
#!/bin/sh
xset m 20/10 4

#wbar -above-desk -pos bottom -size 24.0 idist 3.0 -zoomf 2.0 -jumpf 1.0 -balfa 0.0 &
wbar -pos bottom -size 24.0 idist 3.0 -zoomf 2.0 -jumpf 1.0 &
gkrellm &

Denk om de lege regel onderaan. De instellingen van Wbar kun je natuurlijk aan je eigen situatie aanpassen.

HEEL BELANGRIJK!!! Dit bestandje uitvoerbaar maken. In de terminal naar de juiste directory gaan en het commando sudo chmod +x autostart uitvoeren!!!

Wbar en Gkrellm starten nu beiden automatisch op. Je hoeft nu alleen maar Gkrellm in te stellen (zoals hierboven beschreven) en op de gewenste plek te verplaatsen.
Window Maker heeft standaard  een dock aan boord. Herkenbaar aan die gekartelde zwart/witte W + M iconen. Wanneer je met de linkermuisknop de bovense aanklikt en de muis sleept gaat het doch naar boven of beneden. Wanneer je naar links sleept, verplaatst het dock zich naar de linkerkant van het scherm. Alles naar eigen wens en inzicht.

Het dock.
Aan het dock kun je verschillende dockapps toevoegen. Ubuntu heeft er standaard een aantal aan boord. wmcalclock hebben we al geïnstalleerd. Die gaan we aan het dock toevoegen. Dat gaat als volgt: Dubbelklik op de terminal van het dock. Een terminal opent zich. Typ daarin: wcalclock
wcalklok wordt nu gestart. Waarschijnlijk ziet het er niet uit omdat het icoon te klein is, minimaal 64x64, dat gaan we straks aanpassen. Sleep het nu naar het dock. Let op, je moet met de muis de uiterst linkerbovenhoek van het wcalclock icoon aanwijzen en dan naar het dock slepen.
Als de dockapp aan het dock is toegevoegd gaan we het dockapp definitief 'vastzetten'.
Klik met de rechtermuisknop op de uiterst linkerbovenhoek van het dockapp icoon en start de settings op. Vink de twee lege vakjes aan (Start when Window Maker is started en Lock...).
De dockapp is nu 'definitief' vastgezet in het dock.
Ook andere opgestartte programma's kun je toevoegen. Dit gaat wat makkelijker omdat je nu alleen maar het icoon naar het dock hoeft te slepen (en niet alleen de uiterst linkerbovenhoek). Het vastzetten geschiedt op dezelfde manier als bij de dockapps.

Wanneer je de volgorde van het dock wilt aanpassen, sleep je het onderste icoon een plaats naar beneden zodat er een 'gat' ontstaat. Dan is het een kwestie van schuiven door de iconen naar het 'gat' te slepen zodat er een ander 'gat ontstaat. Dockapps moeten natuurlijk met de uiterst linkerbovenhoek worden verplaatst.

Verwijderen van een item uit het dock kan door het betsreffende icoon uit het dock te slepen. Let er wel op dat het betreffende item van het 'Lock' item is ontdaan (zie de settings van het betreffende
item binnen het dock).

OPLETTEN === ACHTUNG == ATTENTION
Het bovenste icoon NOOIT weggooien, want daarmee is het dock ook verdwenen!!!

Programma's van Ubuntu aan Window Maker toevoegen.
Alle geïnstalleerde programma's worden geactiveerd binnen Window Maker door de terminal van het dock op te starten. Dan heel simpel: update-menus Dat is alles. Deze handeling herhalen bij het later toevoegen (van nieuwe-) of verwijderen van bestaande programma's.

Het Window Maker menu
Nu hebben we een en ander op zijn plaats gezet en aangepast. Wanneer je met de rechtermuisknop binnen het bureaublad. Je ziet nu een menu met als venstertitel Debian. Wanneer je dan op applications klikt, zie je alle geïnstalleerde programma's in submenu's staan. Wanneer je (sub)menu Applications naar rechts sleept, zie je dat het wordt losgekoppeld van het hoofdmenu. Dit is uiterst handig, want het submenu blijft dat permanent in beeld. Op die manier kun je ook daarin submenu's loskoppelen. Het bovenliggende menu kun je dan sluiten. Een losgekoppeld submenu kun je natuurlijk ook sluiten door op het kruisje te klikken.

Configureren van Window Maker
Menu ==> FVWM modules ==> preferences
Dit programma heeft een aantal standaard instellingsmogelijkheden. Klik op het vierde item (Icon prferences).
Vink de items Auto-arrange icons en omnipressent miniwindows aan.
Bij Icon positioning kun je de iconenbalk locatie wijzigen. Zelf heb ik die linkerkant/onder staan, maar dat is een kwestie van smaak. Wanneer je wbar gebruikt zou ik de twee onderste (links/rechts onderste zij) niet gebruiken, omdat wbar daar al staat.
Icon size. Daar kun je de grootte van de iconen opgeven. Ik adviseer die op 64x64 wanneer je dockapps gebruikt. Zonder dockapps werkt (bijv. wanneer je gkrellm met de analoge klok gebruikt), kun je ook kleinere formaten iconen gebruiken.

Het zesde item is van belang om de locatie van de iconen op te geven wanneer je (net als ik) een aparte directory hebt waar je de iconen hebt opgeslagen. Wanneer je ook kleine vensterbestandjes gebruikt (bijv. kicker-backgrounds van http://www.kde-look.org/ of andere plaatjes waarmee je normaliter je taakbalk versierd, dan kun je de locatie hiervan opgeven bij de pixmaps rearch paths.
Er zijn nog meer instellingsmogelijkheden, maar die laat ik onbesproken. Voor meer informatie hier: http://www.linuxfocus.org/~georges.t/prefs.html

Verder verfraaien en thema's maken
Menu ==> Apllications ==> Systeem == WmakerConf
Wmakerconf wordt opgestart. Je krijgt de eerste keer een melding, die je accepteert. In principe kun je hier alles tweaken en pimpen, alleen.... gebruik het menu niet. Dat doet Debian al voor u/jou.
  Appearance: Hier kun je het uiterlijk van de menu's en vensters aanpassen. Klik op Windows.
Focussed Titlebar (het active venster) ==> Type. Zet dit naar pixmap en klik dan op de bwowse knop. Daarna op Pixmap search paths naar delocatie van je eigen plaatjes gaan. Navigeer naar de locatie van het vensterplaatje wat je wilt gebruiken en dubbekklik hierop.

Doe dit ook bij Unfocussed titlebar op dezelfde manier.

  Themes: hier kun je je eigen thema's opslaan of reeds geïnstalleerde thema's activeren.

Helemaal linksbovenin zie je een icoon met een V erin (hiermee sluit je Wmakerconf af). Daarnaast zie je een icoon waarmee je de instellingen opslaat.

Verder kun je een heleboel instellen via het normale menu:
Menu ==> Werkblad ==> Uiterlijk
Alles wijst vanzelf. Op zich heb je Wmakerconf alleen nodig wanneer je venstertitels wilt aanpassen.

Aflsuiten Window Maker
Menu == Exit

Nieuwe instellingen actveren
Menu ==> FVWM Modules ==> restart of Refresh screen

Dit voor wat betreft Window Maker in vogelvlucht. Ik geef toe dat het niet compleet is, maar voor een eesret aanzet en verkenning toepasbaar.

Nog een paar opmerkingen.
1. Zoals al eerder geschreven is de combinatie Conky en Wbar niet goed werkbaar. Hierom gebruik ik gkrellm, hoewel dat wat zwaarder is dan conky.
2. Rox als desktop heb ik wel geprobeerd, maar dat kreeg ik ook niet goed werkend met Wbar. Wbar is denk ik wat lastiger dan ik zou willen. Een combinatie Conky en Rox zou denk ik moeten lukken.
« Laatst bewerkt op: 2008/12/26, 21:41:33 door woteb »
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Offline woteb

  • Lid
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit?
« Reactie #3257 Gepost op: 2008/12/26, 17:22:36 »
Woteb, die is echt mooi. Grafisch simpel en geen al te veel bling, ik vind die doorschijnende window´s van je terminal mooi. Dat geeft weer net iets extra´s.

Deze zou je standaard in het profiel moeten hebben.  ;)En dan met meeveranderende seizoens werkblad achtergrond zoals je die bij Google tegenwoordig hebt en zich aanpast aan het zonsopgang en zonsondergan.  :P



het terminal kan jij ook transparant krijgen terminalvenster-bewerken-profielen-bewerken-achtergrond-transparante achtergrond en daar instellen.

Gr Hans,

Klopt helemaal.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit?
« Reactie #3258 Gepost op: 2008/12/26, 21:05:21 »
Bedankt Woteb, ik ga dit op een andere computer eens proberen :)

Kan ik trouwens ook Cairo Dock gebruiken ipv wbar?

Offline siegi

  • Lid
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit?
« Reactie #3259 Gepost op: 2008/12/26, 21:10:48 »
cairo dock heeft een compositing manager nodig dus zal je nog iets als xcompmgr nodig hebben.

Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit?
« Reactie #3260 Gepost op: 2008/12/26, 21:15:14 »
cairo dock heeft een compositing manager nodig dus zal je nog iets als xcompmgr nodig hebben.


Ok bedankt, dan ga ik het eerst maar eens proberen met wbar.

Offline woteb

  • Lid
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit?
« Reactie #3261 Gepost op: 2008/12/26, 21:45:47 »
Ik heb mijn 'vogelvlucht' handleiding aangevuld met wat links. Dit stukje is erg behulpzaam bij het opzetten/configureren van Window Maker:

Veel (Engelstalige) informatie heb ik van deze site: http://www.linuxfocus.org/~georges.t/index.html
Voor het gemak heb ik deze pagina's naar pdf afgedrukt en samengevoegd. Deze is hier http://www.oudvaders.nl/tools/windowmaker-manual.pdf op te halen.


Veel schermfoto's die je ook in mijn 'handleidinkje' terug kunt vinden.

Wbar is trouwens -heeeeeel-  makkelijk in te stellen.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Offline woteb

  • Lid
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit?
« Reactie #3262 Gepost op: 2008/12/27, 00:11:03 »
Ik heb wat geëxperimenteerd met Conky en Rox. Dit werkt nu ook. Hier het resultaat:



Hier de instellingen van mij autostart:
Citaat
#!/bin/sh
xset m 20/10 4

rox --pinboard=vader &
#wbar -above-desk -pos bottom -size 24.0 idist 3.0 -zoomf 2.0 -jumpf 1.0 -balfa 0.0 &
sleep 5;wbar -above-desk -pos bottom -size 24.0 idist 3.0 -zoomf 2.0 -jumpf 1.0 &
sleep 5; conky -a top_right
#gkrellm &
#wbarstart &

Het enige minpuntje is nu dat met menu alleen met de rechtermuisknop werkt en dat de submenu's niet meer kunnen worden losgekoppeld.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Offline Hanssun

  • Lid
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit?
« Reactie #3263 Gepost op: 2008/12/27, 05:38:57 »
Bedankt voor je informatie woteb! , kan je dit ook op Ubuntu 8.10 (Intrepid Ibex)64-bit PC (AMD64) installeren ?.


Gr Hans,

Offline woteb

  • Lid
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit?
« Reactie #3264 Gepost op: 2008/12/27, 10:28:59 »
Bedankt voor je informatie woteb! , kan je dit ook op Ubuntu 8.10 (Intrepid Ibex)64-bit PC (AMD64) installeren ?.
Geen idee, gewoon proberen zou ik zeggen.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Offline siegi

  • Lid
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit?
« Reactie #3265 Gepost op: 2008/12/27, 16:55:20 »
Ik ben ook maar even terug gaan knoeien met mijn vroegere favoriete wm.


Offline woteb

  • Lid
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit?
« Reactie #3266 Gepost op: 2008/12/27, 21:51:36 »
Ik ben ook maar even terug gaan knoeien met mijn vroegere favoriete wm.


misschien eens leuk om op dit topic http://forum.ubuntu-nl.org/index.php/topic,35924.0.html iets over AfterStep te schrijven. Dit topic gaat nu net over dergelijke alternatieve Windowmanagers.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

tomaat

  • Gast
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit?
« Reactie #3267 Gepost op: 2008/12/27, 23:32:08 »
dat ziet er best vreemd uit :)
én cool tegelijk :D

ubuntu is zo cool :)

Offline Idzme

  • Lid
    • http://idzme.wordpress.com/
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit?
« Reactie #3268 Gepost op: 2008/12/28, 08:39:54 »
Ben weer erg blij met je posts Woteb!! Icewm is fantastisch, en wellicht dat er hier weer wat meer moois bij zit.
Gkrellm draait in ieder geval goed op mijn icewm install!!

@tomaat

dat vindt ik nou het allerleukste ana linux, de basis van alles wat je ziet is gelijk (meestal ubuntu op dit forum) maar de schil is steeds anders en dus geschikt voor oude pc's, nieuwe pc's netbooks etc etc. Die keuze en mogelijkheden maken linux gewoon een fantastisch systeem.
Intel Pentium 4 630, 3000 MHz (15 x 200), 1024 MB (SDRAM), 2x ST3160021A (160 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/100)
Ubuntu 8.10-Xubuntu 8.10
Linux user #464441 / Ubuntu user # 23391
Mini-distro's en het laatste Linux nieuws: http://idzme.wordpress.com
www.twitter.com/basidz

tomaat

  • Gast
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit?
« Reactie #3269 Gepost op: 2008/12/28, 10:13:14 »
Ben weer erg blij met je posts Woteb!! Icewm is fantastisch, en wellicht dat er hier weer wat meer moois bij zit.
Gkrellm draait in ieder geval goed op mijn icewm install!!

@tomaat

dat vindt ik nou het allerleukste ana linux, de basis van alles wat je ziet is gelijk (meestal ubuntu op dit forum) maar de schil is steeds anders en dus geschikt voor oude pc's, nieuwe pc's netbooks etc etc. Die keuze en mogelijkheden maken linux gewoon een fantastisch systeem.

amen!

Offline Hanssun

  • Lid
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit?
« Reactie #3270 Gepost op: 2008/12/29, 11:18:36 »
zo ik heb even de Beta versie van PClinuxOS geinstalleerd naast mij Ubuntu en ik moet zeggen het ziet er mooi uit =D
voor de liefhebbers  http://www.pclinuxos.nl/Forum/index.php?topic=1823.0

Gr Hans,



[verwijderd door de beheerder]

Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit?
« Reactie #3271 Gepost op: 2008/12/29, 12:46:39 »
@Hanssun: Ik kan van geen enkele mirror de 2009 beta downloaden, ze hebben allemaal de 2007 en 2008 versie :S

Offline Tom

  • Lid
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Hanssun

  • Lid
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit?
« Reactie #3273 Gepost op: 2008/12/29, 14:13:20 »
@Hanssun: Ik kan van geen enkele mirror de 2009 beta downloaden, ze hebben allemaal de 2007 en 2008 versie :S

ja die heb ik ook   PCLinuxOS 2009 is inderdaad niets meer als de 2007 het is wachten op de releases , maar het ziet er echt mooi en goed uit met Gnome.

Gr Hans,

Offline Hanssun

  • Lid
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit?
« Reactie #3274 Gepost op: 2008/12/29, 14:19:43 »
@Hanssun: Ik kan van geen enkele mirror de 2009 beta downloaden, ze hebben allemaal de 2007 en 2008 versie :S

ja die heb ik ook   PCLinuxOS 2009 is inderdaad niets meer als de 2007 het is wachten op de releases , maar het ziet er echt mooi en goed uit met Gnome.

Gr Hans,

ik ben even de 2008 aan het downloaden http://spout.ussg.indiana.edu/linux/pclinuxos/pclinuxos/live-cd/english/preview/pclos-gnome2008.iso