Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kan Tor niet meer openen in Linux Mint 18  (gelezen 1065 keer)

Offline Zonnig

  • Lid
Kan Tor niet meer openen in Linux Mint 18
« Gepost op: 2016/07/31, 19:54:31 »
Vanmiddag Tor geïnstalleerd. Nadat ik het menu ging verversen, kon ik er ineens niet meer in.

Hij geeft voortdurend de melding: 'Your Tor Browser Profile cannot be loaded. It maybe missing or inaccessible.' Uren bezig geweest en ik ben geen stap verder gekomen. Een volledige nieuwe installatie van Linux Mint was achteraf sneller geweest.

Meermaals opnieuw geinstalleerd en gedeïnstalleerd ( via Synaptic, Terminal en via softwarecentrum etc. ) Niets werkt. Wat ik ook doe, ik blijf deze melding ontvangen.

In het archief staat hij nog wel, maar dit kan ik er niet uit krijgen / verwijderen.
------
Nu ik toch bezig ben; Tor gaf steeds automatisch een melding / popup toen ik vanmiddag meermaals opstartte. Wat ik ook deed, deze melding kreeg ik er niet af. Hij geeft steeds dezelfde reminder ( dat ik de browser niet moet maximaliseren of iets in die trend ). Dit doe ik niet. Heb alle addons verwijderd ( die niet van hun waren ) en nog steeds deze popup / reminder.
Iemand enig idee hoe ik van deze automatische melding afkom als Tor het straks hopelijk weer doet ?

« Laatst bewerkt op: 2016/07/31, 19:57:09 door Zonnig »

Re: Kan Tor niet meer openen in Linux Mint 18
« Reactie #1 Gepost op: 2016/08/01, 00:09:01 »
Hallo, ik denk dat je die Tor-software uit een niet-officiële bron hebt gedownload. Voor de echte Tor moet je hier zijn:
https://www.torproject.org/projects/torbrowser.html.en#downloads

De melding 'Your Tor Browser Profile cannot be loaded. It maybe missing or inaccessible.' heb ik nog nooit gezien.

Edit. Daar staat ook een taalfout, bedoeld wordt "may be" ipv. maybe. Dit versterkt het vermoeden dat je met een foute uitgave werkt.
« Laatst bewerkt op: 2016/08/01, 00:10:49 door Paul Matthijsse »

Offline Zonnig

  • Lid
Re: Kan Tor niet meer openen in Linux Mint 18
« Reactie #2 Gepost op: 2016/08/01, 12:39:36 »
Bedankt voor de hulp.

Ik dacht even.........die gaat mij op overname- / taalfouten wijzen... ;)

Het heeft wellicht wel te maken met de versie. Ook had ik vermoedelijk teveel handelingen uitgevoerd.

Immers, eerst had ik het zelf gedownload en later heb ik het geinstalleerd via de Terminal. Pas later ontdekte ik dat hij ook in het Software centrum stond. Wellicht heb ik dit eerst over het hoofd gezien.

De versie die ik had was 6.0.2.-1 en de versie die jij noemde is 6.0.2.-nl

De download die ik had gepakt stond elders op de website vermeld. Er waren toen maar 2 opties ( 32 bit of 64 bit ). Ik heb hem nu gedownload van de pagina die jij hebt genoemd en het werkt !

Het download gedeelte; daar is het wellicht ( ook ) misgegaan. Wellicht had ik even verder moeten zoeken binnnen 'downloads', want daar stond uiteindelijk wel een uitvoerbaar bestand.

Probleem is nu wel dat ik hem kan openen, maar ik krijg hem nu niet onder 'Internet' geplaatst of op het bureaublad. Heeft u enig idee ?

Offline Henkp

  • Lid
Re: Kan Tor niet meer openen in Linux Mint 18
« Reactie #3 Gepost op: 2016/08/01, 14:28:02 »
Op het bureaublad, dan maak je er toch een snelstarter van.

Re: Kan Tor niet meer openen in Linux Mint 18
« Reactie #4 Gepost op: 2016/08/01, 15:16:28 »
Probleem is nu wel dat ik hem kan openen, maar ik krijg hem nu niet onder 'Internet' geplaatst of op het bureaublad. Heeft u enig idee ?
Bij Instellingen vind je een optie Menu bewerken. Daarmee kun je programma's aan het menu toevoegen op de plek die jij wilt (Internet dus).

Offline Henkp

  • Lid
Re: Kan Tor niet meer openen in Linux Mint 18
« Reactie #5 Gepost op: 2016/08/01, 15:43:00 »
Probleem is nu wel dat ik hem kan openen, maar ik krijg hem nu niet onder 'Internet' geplaatst of op het bureaublad. Heeft u enig idee ?
Bij Instellingen vind je een optie Menu bewerken. Daarmee kun je programma's aan het menu toevoegen op de plek die jij wilt (Internet dus).

Dat kan inderdaad ook was ik even vergeten.  =D

Offline Zonnig

  • Lid
Re: Kan Tor niet meer openen in Linux Mint 18
« Reactie #6 Gepost op: 2016/08/01, 16:08:55 »
Merci.
Kan aan mij liggen, maar ik kan het er niet tussen vinden.
Wellicht valt het ergens anders onder ? Ik heb geen idee, maar ik ben inmiddels bijna een half uur verder. Wellicht dat ik later even verder ga kijken. :)

Offline Zonnig

  • Lid
Re: Kan Tor niet meer openen in Linux Mint 18
« Reactie #7 Gepost op: 2016/08/06, 13:46:17 »
Helaas het is mij niet gelukt. Ik krijg het niet ingesteld, want ik kan hetgeen je hebt omschreven niet vinden in Linux Mint 18.

Frederik

  • Gast
Re: Kan Tor niet meer openen in Linux Mint 18
« Reactie #8 Gepost op: 2016/08/06, 14:01:02 »
Hier wordt een oplossing aangedragen:
http://askubuntu.com/questions/476270/tor-browser-not-working

Hopelijk kom je er verder mee.