Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu 6.10 wil niet installeren  (gelezen 7503 keer)

Cobuntu

  • Gast
Ubuntu 6.10 wil niet installeren
« Reactie #25 Gepost op: 2007/05/01, 18:28:24 »
Hoi,

Okay,:)

bedankt voor jullie reacties! Ik denk dat deze topic de oplossing gaat worden voor mijn probleem. Maar ik juich niet te vroeg. Ik hoop dat alles werkt nadat ik dit heb gedaan.
Zoniet, dan lijkt me de CD inderdaad corrupt (wat ik me eigenlijk niet kan voorstellen).
Ik denk wel dat dit eventjes duurt in verband met mijn computerkennis.

Mvg,

Cobuntu

Cobuntu

  • Gast
Ubuntu 6.10 wil niet installeren
« Reactie #26 Gepost op: 2007/05/03, 19:20:35 »
Citaat van: profoX
Citaat van: Cobuntu
En als dat klaar is, zie ik links bovenin een streepje knipperen, en vervolgens komen er allemaal letters, getallen op mijn beeldscherm, allemaal fouten. Onderaan staat elke keer weer REBOOT IS NEEDED!
Kan je hier wat meer informatie over geven en desnoods een foto van maken?
Hallo,

dat zou wel kunnen, maar elke keer zijn die fouten weer anders. En dan kom ik uit op tientallen foto's. Ik weet helemaal niet waaraan het ligt. Als dat blakje dat heen en weer gaat eindelijk klaar is, dan komen er dingen zoals: Preparing restricted drivers en daarachter staat= OK
Maar dan bij de laatste zie ik niet eens wat er staat (het schiet weg als waren) en dan staan die rot fouten er weer! Trouwns toen ik de memory test deed, was er ook iets fout. Ik zal de foto plaatsen.

mvg,

Cobuntu

Cobuntu

  • Gast
Ubuntu 6.10 wil niet installeren
« Reactie #27 Gepost op: 2007/05/04, 15:08:46 »
Citaat van: Gandyman
Ik vergat niet iets ONbelangrijks :P

Doe eens die MEMTEST die op de Live-CD staat.

Eigenlijk een pre voordat je ook maar ergens aan begint.

SCCS

:D
Hoi.

Gandyman, toen ik de memory test deed, kwamen er onder aan toch fouten op dagen. Ik zal het plaatje uploaden. Alleen de memory test was zooolang bezig.. Hoelang duurt zo'n test als hij volledig klaar is? Want ik heb de foto gemaakt toen de count nog maar 1x was. Hij was allang bij 12x ofzo.

Offline mcgyver

  • Lid
Ubuntu 6.10 wil niet installeren
« Reactie #28 Gepost op: 2007/05/04, 15:20:54 »
A screenshot as screenshots were ment to be ;)

Doet ie het met windows? Dat lijkt me niet mogelijk. Is  je voeding goed genoeg? Dat geeft soms ook dit soort meldingen, maar je mag er van uit gaan dat je memory idd niet meer goed functioneert. Toch zou ik nog testen met andere memory, of als je bv. 2 x 256 mb hebt ze 1 voor 1 testen.

Cobuntu

  • Gast
Ubuntu 6.10 wil niet installeren
« Reactie #29 Gepost op: 2007/05/04, 15:28:15 »
Citaat van: mcgyver
A screenshot as screenshots were ment to be ;)

Doet ie het met windows? Dat lijkt me niet mogelijk. Is  je voeding goed genoeg? Dat geeft soms ook dit soort meldingen, maar je mag er van uit gaan dat je memory idd niet meer goed functioneert. Toch zou ik nog testen met andere memory, of als je bv. 2 x 256 mb hebt ze 1 voor 1 testen.
Hoi,

mijn computer runt uitstekend met Windows XP . Helaas nog niet met Ubuntu :(. Maar mijn windows werkt prima, en heeft zelfs vista eventjes gedraait (wat trouwens ook uitstekend verliep). Maar ik was windows en microsoft spuugzat, en besloot over te stappen op Ubuntu Linux. (Bijna) alles wat ik erover was positief. Maar iig wil ik dus zeggen, dat hij erg snel en soepel runt met XP.

Groeten,

Cobuntu

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Ubuntu 6.10 wil niet installeren
« Reactie #30 Gepost op: 2007/05/04, 15:32:09 »
Nou, er is duidelijk een geheugenprobleem, dus eigenlijk is het onmogelijk dat Windows wel stabiel werkt. Als het 2 geheugenlatjes zijn, dan moet je eens proberen om ze van plaats te wisselen... En ik zou ook eens nakijken of XP wel stabiel blijft draaien, want er is echt toch iets mis aan de hardware volgens mij.
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Cobuntu

  • Gast
Ubuntu 6.10 wil niet installeren
« Reactie #31 Gepost op: 2007/05/04, 16:42:07 »
Citaat van: profoX
Nou, er is duidelijk een geheugenprobleem, dus eigenlijk is het onmogelijk dat Windows wel stabiel werkt. Als het 2 geheugenlatjes zijn, dan moet je eens proberen om ze van plaats te wisselen... En ik zou ook eens nakijken of XP wel stabiel blijft draaien, want er is echt toch iets mis aan de hardware volgens mij.
Hoi Profox,

en als het er maar een geheugenkaart is ?

mvg.

Cobuntu

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Ubuntu 6.10 wil niet installeren
« Reactie #32 Gepost op: 2007/05/04, 17:21:08 »
Citaat van: Cobuntu
Citaat van: profoX
Nou, er is duidelijk een geheugenprobleem, dus eigenlijk is het onmogelijk dat Windows wel stabiel werkt. Als het 2 geheugenlatjes zijn, dan moet je eens proberen om ze van plaats te wisselen... En ik zou ook eens nakijken of XP wel stabiel blijft draaien, want er is echt toch iets mis aan de hardware volgens mij.
Hoi Profox,

en als het er maar een geheugenkaart is ?

mvg.

Cobuntu
Vervangen? Ik kan echt niet geloven dat Windows wel stabiel werkt met deze geheugenmodule..
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline mcgyver

  • Lid
Ubuntu 6.10 wil niet installeren
« Reactie #33 Gepost op: 2007/05/04, 19:05:46 »
Als hij het zelf zegt zal het wel zo zijn. Ik heb ook ooit eens zo een probleem gehad, maar dan wel in windows. Leek het geheugen, bleek de voeding. Ook slechte memtests, toch was het de voeding.

Cobuntu

  • Gast
Ubuntu 6.10 wil niet installeren
« Reactie #34 Gepost op: 2007/05/06, 13:29:19 »
Hoi,

ik heb gedaan wat profoX had gezegd, en de geheugen kaartjes van plaats verwisseld. Helaas deed de Live-CD het nog steeds niet :(. Mijn Windows XP deed het nog wel goed, maar vertoonde ook rare dingen zoals: als ik naar het configuratie scherm ga, en wil klikken op beeldscherm, opent hij alle dingen in het configuratie scherm. Toen ik hem opnieuw had opgestart deed hij weer gewoon.

Mvg.

Cobuntu

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Ubuntu 6.10 wil niet installeren
« Reactie #35 Gepost op: 2007/05/06, 15:35:53 »
Als die 3 maanden oud is zou ik er mee teruggaan naar de winkel en zeggen dat je fouten ziet in de geheugentest.
Dan krijg je als het goed is gewoon nieuwe geheugenmodules die wel goed zijn.

Offline mcgyver

  • Lid
Ubuntu 6.10 wil niet installeren
« Reactie #36 Gepost op: 2007/05/06, 17:41:55 »
Welke voeding heb je?

Cobuntu

  • Gast
Ubuntu 6.10 wil niet installeren
« Reactie #37 Gepost op: 2007/05/06, 21:49:58 »
Citaat van: mcgyver
Welke voeding heb je?
Hallo,

ik heb een A-OPEN voeding.

350W

Dit zijn de specificaties.

Cobuntu

  • Gast
Ubuntu 6.10 wil niet installeren
« Reactie #38 Gepost op: 2007/05/06, 21:51:13 »
Ik hoop dat jullie iets kunnen met de informatie over de voeding :).

Offline mcgyver

  • Lid
Ubuntu 6.10 wil niet installeren
« Reactie #39 Gepost op: 2007/05/06, 22:14:47 »
Ik kan dit niet op afstand beoordelen, maar als ie het in windows doet is je geheugen waarschijnlijk goed. Ubuntu gebruikt meestal minder geheugen dan windows. Dat betekent dat het iets anders ZOU KUNNEN. Zoals ik eerder zei, had ik een soortgelijk probleem. Onzettende ruzie gehad met Alternate. De uitslag van de memtest was steeds anders. Ik had een Coolermaster 450 watt van 90 euro. Zonder mijn voeding bleek ie het later wel te doen. De voeding was nou net het enige dat ik NIET bij Alternate had gekocht. Ik dus terug naar de pc boer. Voeding omgeruild en een Tagan gekocht (420 of 430 watt) Weg probleem. Had  4 MAANDEN geduurd.

Ik raad je aan om je geheugen op een pc met een goede voeding te testen. Vervolgens raad ik je aan om even tijdelijk een A-merk voeding in je pc te hangen en te kijken hoe ie reageert. Energiegebrek heeft veel gezichten. Het probleem is bovendien dat ie elke 5 minuut een ander gezicht kan hebben.

Ik wil niet opscheppen, maar qua hardware vind ik mezelf niet echt een groentje.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Ubuntu 6.10 wil niet installeren
« Reactie #40 Gepost op: 2007/05/07, 00:21:49 »
Aopen is een A merk volgens mij, en 350 watt lijkt mij ook wel voldoende.
Het kan inderdaad aan je voeding liggen, maar dat hoeft niet.

Het verstandigste is denk ik om terug te gaan naar de winkel, en ze het daar op te laten lossen.
Fouten in memtest zijn niet gezond, en duiden meestal op een defect stukje hardware.
Die fouten kunnen in verschillende onderdelen zitten:
het geheugen
het moederbord
de voeding

Laat in de winkel alle onderdelen testen, en zo nodig vervangen.

Cobuntu

  • Gast
Ubuntu 6.10 wil niet installeren
« Reactie #41 Gepost op: 2007/05/07, 15:56:20 »
Citaat van: Johanvd
Aopen is een A merk volgens mij, en 350 watt lijkt mij ook wel voldoende.
Het kan inderdaad aan je voeding liggen, maar dat hoeft niet.

Het verstandigste is denk ik om terug te gaan naar de winkel, en ze het daar op te laten lossen.
Fouten in memtest zijn niet gezond, en duiden meestal op een defect stukje hardware.
Die fouten kunnen in verschillende onderdelen zitten:
het geheugen
het moederbord
de voeding

Laat in de winkel alle onderdelen testen, en zo nodig vervangen.
Hoi,

ik denk dat ik dat inderdaad ga doen. Ik heb geen flauw idee waar het aan ligt. Maar misschien weten zij het wel. Ik zal terug gaan naar de winkel, en daar met ze overleggen.

mvg,

Cobuntu

mr006

  • Gast
Ubuntu 6.10 wil niet installeren
« Reactie #42 Gepost op: 2007/05/07, 22:19:20 »
tijdens het upgraden van 6.06 naar 6.10 verschijnt er bij het herstarten :
(in BusyBox) : /bin/sh : can't access tty : job control turned of
                     (initramfs)

wat nu ?

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Ubuntu 6.10 wil niet installeren
« Reactie #43 Gepost op: 2007/05/07, 22:22:24 »
tja, als je deze foutmelding in de zoekfunctie van het forum ingeeft komt ge wel iets tegen. Ik raad je aan om een clean install te doen.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Ubuntu 6.10 wil niet installeren
« Reactie #44 Gepost op: 2007/05/07, 22:54:46 »
Schone installatie is altijd beter! Bij elk denkbaar besturingssysteem.

Offline merijn

  • Lid
Ubuntu 6.10 wil niet installeren
« Reactie #45 Gepost op: 2007/05/08, 14:26:28 »
Hoi,Cobuntu

Misschien kan je dan beter de alternate cd van Feisty downloaden en vanaf daar je systeem installeren.
Die wil als het goed is wel booten vanaf de cd.
Wel moet je dan even in je bios zetten voor de zekerheid dat hij vanaf de cd of dvdspeler waar je dus Ubuntu in hebt zitten,even als bootdrive gebruikt.
Deze kan je weer terug zetten na de installatie,dat het systeem dan gewoon weer vanaf hd wil booten.
Als het goed is heb je dan wel een werkend systeem.

Groetjes,

Merijn

Cobuntu

  • Gast
Ubuntu 6.10 wil niet installeren
« Reactie #46 Gepost op: 2007/05/08, 15:25:17 »
Citaat van: merijn
Hoi,Cobuntu

Misschien kan je dan beter de alternate cd van Feisty downloaden en vanaf daar je systeem installeren.
Die wil als het goed is wel booten vanaf de cd.
Wel moet je dan even in je bios zetten voor de zekerheid dat hij vanaf de cd of dvdspeler waar je dus Ubuntu in hebt zitten,even als bootdrive gebruikt.
Deze kan je weer terug zetten na de installatie,dat het systeem dan gewoon weer vanaf hd wil booten.
Als het goed is heb je dan wel een werkend systeem.

Groetjes,

Merijn
Hoi Merijn,

als ik de feisty fawn alternate cd download, he op cd brand en dan in de disk-drive stop, begint hij dan in een keer met installeren, nadat je op installeren hebt gedrukt bij het menu'tje? Moet ik partities maken (ext3, swap)? Ik ben op gebied van partities leek, en zou graag alle stappen willen weten, en hoe je ze moet zetten. Ten eerste wil ik HELEMAAL van windows af, dus eigenlijk alleen Ubuntu op mijn harddrive. Moet ik dan alsnog partities maken? Of vraagt de alternate cd of ik de huidge XP partitie helemaal wil verwijderen?

bij voorbaat bedankt,

mvg,

Cobuntu

Cobuntu

  • Gast
Ubuntu 6.10 wil niet installeren
« Reactie #47 Gepost op: 2007/05/13, 19:23:18 »
Hoi,

nog iemand een idee?

CrazyCentaur

  • Gast
Ubuntu 6.10 wil niet installeren
« Reactie #48 Gepost op: 2007/05/13, 19:32:48 »
Ja, download Feisty Alternate en volg

https://wiki.ubuntu.com/NlInstallatieHandleiding/Alternate

Dat is een goed stappenplan met uitleg over partitionering.

De alternate installatie is tekstgericht. Het is allemaal heel simpel, alleen partitioneren moet je leren en daar helpt die tekst bij. Check vooral ook de schijf eerst. En eerst lezen wat je moet doen, niet zo maar wild klikken :) Je hardware lijkt me het probleem niet, tenzij er echt iets raars mee aan de hand is. Hopelijk heb je hier iets aan. Want Ubuntu is echt goed.

Cobuntu

  • Gast
Ubuntu 6.10 wil niet installeren
« Reactie #49 Gepost op: 2007/05/16, 23:59:29 »
Citaat van: CrazyCentaur
Ja, download Feisty Alternate en volg

https://wiki.ubuntu.com/NlInstallatieHandleiding/Alternate

Dat is een goed stappenplan met uitleg over partitionering.

De alternate installatie is tekstgericht. Het is allemaal heel simpel, alleen partitioneren moet je leren en daar helpt die tekst bij. Check vooral ook de schijf eerst. En eerst lezen wat je moet doen, niet zo maar wild klikken :) Je hardware lijkt me het probleem niet, tenzij er echt iets raars mee aan de hand is. Hopelijk heb je hier iets aan. Want Ubuntu is echt goed.
Hoi,

Ten eerste bedankt voor je reactie! Bij dat stuk over partionering vat ik het niet. Ik heb het gevoel dat Ubuntu 6 partities maakt, met daarop een eigen systeem :S. Ik weet niet wat ext3 is en swap en ben leek op dit gebied. Zou het ook kunnen dat ik het partitionering niet handmatig doe, maar automatisch? En als ik dit gewoon volg heb ik dan ineens 10 GB in beslag genomen op mijn harde schijf?

Iemand een idee?

Bij voorbaat bedankt.

mvg,

Cobuntu