Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Internet op glasvezel veel te traag, ook na nieuw modem.  (gelezen 5681 keer)

Re: Internet op glasvezel veel te traag, ook na nieuw modem.
« Reactie #25 Gepost op: 2016/01/03, 19:04:16 »
Het is inmiddels wel ver duidelijk denk ik.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Re: Internet op glasvezel veel te traag, ook na nieuw modem.
« Reactie #26 Gepost op: 2016/01/04, 09:30:45 »
Yep! ^-^
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: Internet op glasvezel veel te traag, ook na nieuw modem.
« Reactie #27 Gepost op: 2016/01/05, 07:55:03 »
Poe,precies wanneer weet ik niet meer,maar zo iets als 2005 geloof ik en ik kwam er op in 2009..Wist niet dat Ziggo ook glasvezel had tot in de woning..Meestal is het laatste stukje coax..
Ja, van het kastje in mijn meterkast naar de modem (ook in de meterkast). Dat stukje is coax. Maar ik weet ook niet beter dan dat alle kabelmodems met coax aangesloten zijn?

Het is ook vaak verwarrend. In veel huizen loopt de 'digitale' ISDN (telefoon & internet) ook gewoon het huis binnen op de oude analoge telefoonlijn. Dat weet ook bijna niemand.  ;)

In elk geval lijkt me wat ik zei wel duidelijk. Wil je met 50 man door een deur dan wordt het krap. Of die deur nu in de straat staat of wat verderop in het net.
Ik heb dus echt glasvezel tot in mijn meterkast!En het gaat dus rechtstreeks met glasvezelkabel in het glasvezelmodem!En van af daar gaat het met Cat5 naar de TVkiezer en de PC,en telefoonkabel naar de telefoon.
Wat wil dus zeggen dat alles door die coax moet van jou en die heeft een kleinere bandbreedte dan glasvezel.
Mijn modem zit in de huiskamer, omdat daar de glasvezel binnenkomt langs de muur op 1 hoog. Daarna met CAT5E verder naar de PC en de Amino box. Dus laatste stuk is geen coax, maar CAT5E. De stekker daarvan bij de PC is opnieuw gemonteerd.
Bedrade snelheid op de dual core leiptop is nu 80 MB up en down.
« Laatst bewerkt op: 2016/01/05, 07:58:00 door bmwpiet »
LINUX senior,Unix kennis, HP25 en HP85. PC HP Compaq, 32 bits dual-core, 2 GHz, 4 GB, Mint 20.2, Tweede PC: Gebruikte laptop

Re: Internet op glasvezel veel te traag, ook na nieuw modem.
« Reactie #28 Gepost op: 2016/01/05, 10:45:33 »
En dat hoort het te zijn?Als dat zo is even links onder op opgelost drukken.
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: Internet op glasvezel veel te traag, ook na nieuw modem.
« Reactie #29 Gepost op: 2016/01/05, 12:06:21 »
Laatste stukje kabel blijkt toch geen coax.

Ik weet niet precies wat ik hier heb. Volgens mij met een 0,4m coax er tussen, want via een ETU-01 kastje.
Beetje wisselend van 45197 tot 116221 kbps (40 tot 116 mbps, toch? 79 gemiddeld)

Jouw 80 is netjes denk ik zo.
Je haalt nooit de volledige snelheid. Kijk maar eens als je via je 100mbs router van de ene naar de andere pc kopieëert. Dan stokt de snelheid ook met tijd en wijle en haal je ook geen 100 doorlopend.
« Laatst bewerkt op: 2016/01/06, 19:38:31 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Re: Internet op glasvezel veel te traag, ook na nieuw modem.
« Reactie #30 Gepost op: 2016/01/05, 12:57:47 »
Nee,maar dat kan aan de PC liggen.Als je met meer snelheid gaat werken dan b.v de HD aan kan,ga je dat ook krijgen.Maar als je naar de website gaat van een goede snelheidsmeter,dan wordt je verbonden met een server die daar speciaal voor bedoeld is en heel snel is om ook de snelste snelheden te kunnen meten.
Maar ik ben niet diegene die 80 Mbit heeft,de mijne is is nu 48 hoog en 48 laag.En dus symmetrisch,en dat is nieuw in Ubuntu!Was eerst niet symmetrisch.Dus het zou aan de provider kunnen liggen.Eerst had ik Telfort,wat KPN is,en nu Vodafone!
« Laatst bewerkt op: 2016/01/05, 13:03:32 door Lowlands »
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: Internet op glasvezel veel te traag, ook na nieuw modem.
« Reactie #31 Gepost op: 2016/01/05, 15:07:50 »
Nee,maar dat kan aan de PC liggen.

Je bevestigd ook een beetje het punt wat ik wil maken. Je snelheid wordt lang niet alleen bepaald door je abo. Ook door de pc, je (netwerk)kabels, je router, de 'kruispunten' in de straat/wijk, de internetservers. Allemaal elektronica welke de ultiem haalbare snelheid kan hinderen en eigenlijk altijd ook wel ergens hindert. Ik weet eerlijk gezegd niet eens welke snelheid hier aangeboden wordt, maar ik surf verder lekker. En als iets groots lang duurt ga ik even koffie inschenken.
Zo kan ik ook (regelmatig) smakelijk lachen over mensen die hun abo gaan verhogen naar een NOG snellere omdat het zo traag is, maar hun pc werkt via de 56mbs wifi.  =D
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Re: Internet op glasvezel veel te traag, ook na nieuw modem.
« Reactie #32 Gepost op: 2016/01/05, 15:13:19 »
Ja,klopt.Maar ik verbaas me ook wel eens dat ik een 4,5 GB film zo gauw al binnen heb.. =D
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: Internet op glasvezel veel te traag, ook na nieuw modem.
« Reactie #33 Gepost op: 2016/01/05, 16:24:10 »
Ja als je hem download van die andere pc in je netwerk ja. (grapje =D )
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Re: Internet op glasvezel veel te traag, ook na nieuw modem.
« Reactie #34 Gepost op: 2016/01/06, 10:22:05 »
Nee nee,ik heb geen netwerk,echt van het internet..Met een torrent.
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.