Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Laat hier je eigen website zien!  (gelezen 501688 keer)

Offline shappie

• Lid
Re: Laat hier je eigen website zien!
« Reactie #550 Gepost op: 2009/07/03, 17:16:43 »
@jeroenl, design ben ik niet zo goed in. Ik probeer af en toe experimenteel wat uit, maar het blijft lastig ;)
Ik heb even naar de site gekeken en een ontwerpje gemaakt (en ook opgemaakt in css, dus eigenlijk al klaar om in werking te gaan). Zie bijlage voor een voorbeeld...

[verwijderd door de beheerder]
- Intel i7 860 - ATi HD3580 - 4GB DDR3 - Intel X25-M 80GB - Dual Screen Samsung 206BW - Win7/Kubuntu dualboot -

« Reactie #551 Gepost op: 2009/07/03, 22:42:21 »
@shappie; Woow nice :) Die wil ik zeker gaan gebruiken! Thanks :)

Zou ik ook een verwijzing plaatsen naar je site (als je die hebt)? Of naar je profiel of iets dergelijks?

edit Hij is echt super mooi geworden! Alleen nog een beetje spelen met de css van het forum en de artikelen. Maar dat ga ik morgen of overmorgen doen. Dan hoef ik alleen nog een (eigen) zoekmachine te schrijven, en een gebruikerslijst. Dan is de site zo goed als klaar, en kan ik hem 'echt' online zetten.

Als de site gaat draaien, en de meeste bugjes eruit zijn, dan wil ik eventueel de source van het forum, archief, etc beschikbaar maken voor iedereen. Deze projecten zitten als het ware gebundeld en maken ieder gebruik van een paar classes, waardoor de andere projecten niet van elkaar afhankelijk zijn, en gewoon foutloos kunnen draaien als je een ander project weglaat.
« Laatst bewerkt op: 2009/07/04, 00:57:26 door Koen Bokern »

Offline shappie

• Lid
« Reactie #552 Gepost op: 2009/07/04, 09:46:37 »
@shappie; Woow nice :) Die wil ik zeker gaan gebruiken! Thanks :)

Zou ik ook een verwijzing plaatsen naar je site (als je die hebt)? Of naar je profiel of iets dergelijks?

edit Hij is echt super mooi geworden! Alleen nog een beetje spelen met de css van het forum en de artikelen. Maar dat ga ik morgen of overmorgen doen. Dan hoef ik alleen nog een (eigen) zoekmachine te schrijven, en een gebruikerslijst. Dan is de site zo goed als klaar, en kan ik hem 'echt' online zetten.

Als de site gaat draaien, en de meeste bugjes eruit zijn, dan wil ik eventueel de source van het forum, archief, etc beschikbaar maken voor iedereen. Deze projecten zitten als het ware gebundeld en maken ieder gebruik van een paar classes, waardoor de andere projecten niet van elkaar afhankelijk zijn, en gewoon foutloos kunnen draaien als je een ander project weglaat.
Mooi dat je het wat vind! Ik heb in de bijlage van dit bericht maar even de css file gedaan. Want zoals het er nu uit ziet is niet precies zoals ik het gemaakt had. Daarom maar even mijn exacte stylesheet en html file (ik had kleine veranderingen gemaakt in de html om het goed te kunnen stylen).

(let wel op ik heb paar classes/id's weggehaalt die ik niet zo snel in de source zag zitten maar die horen wss bij het forum of andere pagina's dus die moet je er even bij zetten. Als je nog wat hulp ofzo nodig hebt kun je me altijd bereiken via de mail (ik neem aan dat je mijn mail gezien hebt...))

edit: ik zie net pas over die verwijzing. Ik zou het idd erg op prijs stellen als je ergens naar mij verwijst (dit hoeft niet heel opvallend ofzo...) je kunt dan gewoon linken naar: http://peterv.xs4all.nl/mvw
« Laatst bewerkt op: 2009/07/04, 09:51:12 door shappie »
- Intel i7 860 - ATi HD3580 - 4GB DDR3 - Intel X25-M 80GB - Dual Screen Samsung 206BW - Win7/Kubuntu dualboot -

« Reactie #553 Gepost op: 2009/07/04, 11:36:19 »
Mijn voorkeur is altijd:
CSS/Blog: Drupal/WordPress 2.8.
Forum: Invision Power Board 3.0.
En daarom zijn alle sites die ik beheer op deze 3 standaarden.

« Reactie #554 Gepost op: 2009/07/04, 14:33:22 »
Heb een verwijzing gemaakt in de footer. Zeg maar als je het eventueel anders wil.  Heb de css gebruikt, alleen heb overal de -moz-border-radius eruit gelaten. Rede is omdat er ook mensen zijn die browers gebruiken die dit niet ondersteunen.

Mijn voorkeur is altijd:
CSS/Blog: Drupal/WordPress 2.8.
Forum: Invision Power Board 3.0.
En daarom zijn alle sites die ik beheer op deze 3 standaarden.
Voordeel is dat die software al verder ontwikkeld is, en daar zijn dus ook al de meeste bugs uit. Alleen ik ben nu eenmaal zo'n gekke nerd die alles zelf gescript wil hebben. Daar leer ik meer van, en weet hoe de code in elkaar steekt. Dus kan ik makkelijker de boel aanpassen. Daarnaast vind ik het ook nog leuk om te doen. Al kost het me wel veel tijd :P

Overigens, als iemand wil zien hoe het eruit ziet achter de inlogschermen, kan hij inloggen met usr: 'tester', en pass 'tester'. A.u.b niet het wachtwoord veranderen ;)

Offline shappie

• Lid
« Reactie #555 Gepost op: 2009/07/04, 20:06:04 »
Heb een verwijzing gemaakt in de footer. Zeg maar als je het eventueel anders wil.  Heb de css gebruikt, alleen heb overal de -moz-border-radius eruit gelaten. Rede is omdat er ook mensen zijn die browers gebruiken die dit niet ondersteunen.
Ziet er zo al goed uit, wat mij betreft. Alleen zou je shappie kunnen veranderen in: "Mart Visser".

btw. border-radius is door firefox (ook onder versie 3.5) goed ondersteund en ook safari ondersteund het al een tijdje. Alleen loopt Internet-Explorer als meest gebruikte browser hopeloos achter op dit soort dingen. Ik gebruik het dan ook vaak gewoon als een leuk extra'tje voor de gebruikers van firefox en safari (voor safari moet je het -webkit voorvoegsel gebruiken dus: -webkit-border-radius).

edit: Ik zie net dat de link in de footer naar bij hover zwart wordt en dus onleesbaar. Misschien even een #footer a:hover {} toevoegen met ander kleurtje...
edit2: Je kunt bij het forum bij ieders bericht op verander klikken dan krijg je een error: "Error: #3322".

« Laatst bewerkt op: 2009/07/04, 20:12:53 door shappie »

« Reactie #556 Gepost op: 2009/07/05, 01:09:39 »
Footer is aangepast.

Border radius wordt inderdaad door oudere versies van Firefox ondersteund, maar niet door IE. Graag wil ik de site overal hetzelfde hebben. Behalve bij IE6, die kan me de pot op.

Dat je bij ieders bericht op verander kan klikken is raar. Zeker omdat ik dat zie, als ik op tester inlog. Ik heb het systeem iets verbeterd nu, maar omdat ik het probleem zelf niet zag, weet ik niet of het nu echt gefixed is.

Offline shappie

• Lid
« Reactie #557 Gepost op: 2009/07/05, 12:35:00 »
Een erg goed voorbeeld van een site die gebruik maakt van border-radius en in IE dus gewoon vierkante hoekjes heeft is: http://tweakers.net . De basisonderdelen in de layout zijn wel gewoon ronde hoekjes met plaatjes maar alle kleine details zoals linksboven in die soort newsflash en de reclame boxjes (en op het forum is het ook goed te zien) zijn gewoon met border-radius gedaan en dus in IE gewoon vierkant. Al valt dit niet zo op omdat het maar om een kleine radius gaat.

Overigens is natuurlijk iedereen hier vrij in maar ik vond dit wel een mooi voorbeeld van een veelbezochte moderne site die al gebruik maakt van border-radius. Ik hoop echt dat IE snel de CSS3 property's gaat ondersteunen want het is erg makkelijk iets te doen met 1 css optie dan met 4 images te gaan werken in verschillende div's.

Maar laten we verder ontopic gaan, we raken beetje op een zijspoor...

« Reactie #558 Gepost op: 2009/07/05, 13:05:34 »
Aahh wacht, het is dus ook gewoon W3C strict? Dan ga ik hem toch maar toevoegen op wat plekjes. Maar het menu en de footer laat ik nu zo met gifjes.

Maar laten we verder ontopic gaan, we raken beetje op een zijspoor...
Mee eens. Genoeg over mijn site gepraat :)

Offline bas.

• Lid
    • Wat mij bezig houdt
« Reactie #559 Gepost op: 2009/07/05, 14:18:35 »
Erg handig om het te kunnen zien wanneer je site bereikbaar is.
Ik heb evt. nog wel een oude p3 liggen voor je als je er intresse in hebt om de site erop te draaien.
=SOG= 4 life

laptop DELL Inspiron 1525 ubuntu 9.10

Ubuntu user # 27873

Wat mij bezig houdt

« Reactie #560 Gepost op: 2009/07/05, 17:11:42 »
Ik heb toevallig een P4 (2,80 GHz) die klaar staat om een File Server voor DSHack te worden.

Offline bas.

• Lid
    • Wat mij bezig houdt
« Reactie #561 Gepost op: 2009/07/05, 17:13:56 »
Dat werkt ook best ja.
=SOG= 4 life

laptop DELL Inspiron 1525 ubuntu 9.10

Ubuntu user # 27873

Wat mij bezig houdt

Offline #!

• Lid
    • tuxtopia
« Reactie #562 Gepost op: 2009/07/15, 21:32:59 »
www.digitog.nl/dev01

Niet echt mijn site, wel door mij gemaakt :)

« Reactie #563 Gepost op: 2009/07/16, 11:59:18 »
mooie site, vooral de kleurkeuze :)
It ain't me, it ain't me, I ain't no fortunate one, no.

Offline jeroenl

• Lid
« Reactie #564 Gepost op: 2009/07/17, 19:16:36 »
www.digitog.nl/dev01

Niet echt mijn site, wel door mij gemaakt :)
Ik detecteer een Joomla! logo in mijn FF :P

« Reactie #565 Gepost op: 2009/07/17, 19:23:46 »
Wel logisch, als het Joomla ook is.
Favicons kun je altijd veranderen.

Offline #!

• Lid
    • tuxtopia
« Reactie #566 Gepost op: 2009/07/17, 19:27:35 »
Is inderdaad joomla :) is ook nog niet heeeeeeeeelemaal af ;)

« Reactie #567 Gepost op: 2009/07/17, 20:37:55 »
Heb mijn website grondig vernieuwd :):):)

http://ubukuntu.nl.ae/

DarkEra

• Gast
« Reactie #568 Gepost op: 2009/07/17, 20:51:56 »

Die is mooi geworden, toppie. Alleen 1 klein schoonheidsfoutje.... het is "Shipit" niet "Shiplt"  ;)

« Reactie #569 Gepost op: 2009/07/17, 21:22:21 »
Het thema ziet er nogal druk uit.
Over thema's gesproken, Nintenlord X heeft een geüpdate thema.

Offline shappie

• Lid
« Reactie #570 Gepost op: 2009/07/18, 15:46:22 »

Heb je de site ook getest op wat grotere resoluties? Ik heb 1680x1050 en in firefox klopt het niet. De header wordt over de hele breedte gespreid waardoor de titel met de lijn eronder buiten de achtergrond komt te staan (het papier). Het zoekbalkje doet hetzelfde alleen dan aan de rechter kant...

Heb je de template zelf gemaakt of is dat een kant en klare template? Als je zelf ook templates kan gebruiken kan ik wel kijken of ik het kan oplossen... (de code is nu toch al niet zo super met een frame en tabellen... beetje achterhaald helaas). Ziet er wel goed uit zo!

Offline chris.

• Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
« Reactie #571 Gepost op: 2009/07/18, 17:00:20 »
idd same here,, heea valt net te breed en ziet er niet netjes uit, even testen op grotere reso's vistaus,,

verder wel netjes en minder druk [lees geel ;) ] dan je vorige,, dit vind ik leesbaarder ;)

« Reactie #572 Gepost op: 2009/07/18, 17:14:36 »
@vistaus, ik vind je site niet zo super. Het idee van de layout is wel leuk overigens.

Maar de tekst "Ubunkuntu" en de zoekbalk vallen buiten de header, de footer is ook te ver naar links. Maar dat is al vaker gezegt zie ik. De horizontale lijnen vind ik ook niet zo mooi, omdat dit stoort bij de tekst. Ook is het misschien mooier om de tekst op de home pagina links uit te lijnen. Verder is het een leuke site :)

« Reactie #573 Gepost op: 2009/07/18, 21:13:11 »
Dankjullie wel :)

Ik heb de template niet zelf gemaakt, was een standaard template van Google Sites.
Het probleem is dat ik klachten kreeg (nog voor het nieuwe thema overigens) dat mijn site op lagere resoluties niet leesbaar zou zijn. Dat heb ik verholpen (nog voor het nieuwe thema overigens), maar dan is ie dus weer niet leesbaar op grotere resoluties. Ik heb hier naast me een 22 inch scherm, dus ik zal eens kijken of ik er iets aan kan doen en anders neem ik wel noodgedwongen weer een ander thema :(

« Reactie #574 Gepost op: 2009/07/18, 21:27:19 »
Ok, het probleem met de header is nu opgelost. Ubukuntu en de zoekbalk vallen nu binnen de lay-out. Helaas valt sommige tekst nog steeds buiten de lay-out. Ik zou alleen niet zo 1,2,3 weten hoe dat op te lossen met Google Sites.