Het kan er aan liggen dat ik gewoon zo stronteigenwijs ben dat ik zonodig een KDE distro op een laptop moet draaien.
Heb gisteren ook "weer gewoon" ubuntu 14.04 op deze laptop gezet en daar kon ik de touchpad ook gewoon uitzetten. Tot nu in de Kubuntu installatie na opnieuw uitschakelen bleef deze ook nog steeds uitgeschakeld dus wie weet.
In Xubuntu kan uitschakelen inderdaad gewoon, heb het uitgezocht. Maar in Xubuntu kan je ook gewoon bijvoorbeeld zonder veel omwegen twee monitoren aansluiten en op elkaar afstemmen maar bijvoorbeeld Mint Xfce (bij mij tenminste) een partij moeilijk deed. Met Xubuntu krijg ik wel een stokoude athlon aan de praat en dan werkt deze nog redelijk aardig ook. Xubuntu hapert en stottert niet als je dit op een laptop uit 2010 zet, Linux Mint 17,2 Xfce bij mij wel....ook na de tweaks als gegeven door Pjotr. Bij een eventuele overstap/terugkeer naar Xubuntu ga ik de distro wel ontzettend aanpassen want in de vormgeving van de standaardinstallatie vind ik het ronduit een aartslelijk gedrocht ....Sorry Vecht
Maar ik heb zolang Ubuntu dr naast gezet, en ik kijk wel weer. Het is een vette i3 dus het apparaat kan wel wat trekken. Het trekt windows 10 ook, al ratelt ie dan wel als bende uitgelaten pubermeisjes, maar hij trekt het