Let wel goed op dat Ubuntu Nederlands een persoonlijke account is die ondermeer dus Ubuntu-NL pagina beheerd. De Ubuntu-NL pagina liked zover ik weet geen persoonlijke berichten van mensen. De foto van de hond is dus geliked door de Ubuntu Nederlands (vrienden/persoonlijke account) en niet dus niet de Ubuntu-NL pagina.
Het is belangrijk dat de beheerders wel goed kijken hoe ze op berichten reageren op de Ubuntu-NL pagina. Omdat ze beheerder zijn wordt er standaard als Ubuntu-NL gereageerd en niet als hun persoonlijke account. Hopelijk maakt onderstaande afbeelding dit iets duidelijker.
Ik kan dus kiezen om als Ubuntu-NL te reageren maar ook onder mijn persoonlijke account. Dus mocht je een bericht leuk vinden of je wilt reageren op een vraag die niet aan Ubuntu-NL maar via je persoonlijke account.
Verder lijken me evenement als een groepslid dat jarig is inderdaad geen plaats voor de publieke Facebook pagina. Evenementen van de NLLGG dan weer zeker wel! Ook lijkt het me slim om maximaal 1 bericht per dag te plaatsen, anders kunnen fans dit meer gaan zien als spam. Ik probeer vooral visuele berichten te plaatsen. Het laatste 'tip bericht' was trouwens erg leuk!
Ik denk dat we makkelijk naar de 1000 likes kunnen gaan en Facebook goed inzetten om Ubuntu-NL te promoten en Ubuntu in het algemeen.
Over Google+
Persoonlijk heb ik geen Google+ account en ik denk niet dat het lang gaat duren voordat Google stopt met Google+, het wordt al uit steeds meer producten en diensten verwijderd van Google. Uiteraard support ik iedereen die dit wel wilt oppakken!
Over Twitter
Daar doet Ubuntu-NL het erg goed. Het lijkt me alleen wel slimmer om daar meer naar de officiële Ubuntu huisstijl te gaan. (zoals op de Facebook pagina)