Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: PDF document openen  (gelezen 18075 keer)

Offline EZ-man

  • Lid
Re: PDF document openen
« Reactie #50 Gepost op: 2015/06/17, 16:17:21 »
Ik heb hier op mijn meeneem-pc nog een Lubuntu staan waar het wel op werkt. Moet nog eens uitvlooien waar het verschil zit.

Een mooi startpunt is :  FAQ PDF-Handtekening van minfin.fgov.be
Citaat
4. Hoe kunt u de Adobe Reader-plug-in activeren onder Fedora/Firefox ?
Om Adobe Reader te kunnen gebruiken in Firefox op Fedora moet u de plug-ins nswrapper van netscape installeren. Daartoe moet u de volgende opdrachten invoeren:
sudo apt-get install nspluginwrapper.i686
sudo apt-get install nspluginwrapper.x86_64
edit : yum uit het orgineel is vervangen door sudo apt-get

De algemene uitleg: Numerieke handtekening in PDF-documenten

Ubuntu Packages voor een wrapper Netscape plugins

Offline vanadium

  • Lid
Re: PDF document openen
« Reactie #51 Gepost op: 2015/06/17, 19:07:48 »
Offtopic: we haten de belastingen wel, maar ik vind het toch oprecht positief dat ze althans in Belgenland platformneutraal zijn en uitdrukkelijk ook linux ondersteunen (zie link van EZ-man maar  :)

Offline EZ-man

  • Lid
Re: PDF document openen
« Reactie #52 Gepost op: 2015/06/17, 19:18:20 »
... vind het toch oprecht positief dat ze althans in Belgenland platformneutraal zijn en uitdrukkelijk ook linux ondersteunen ....

Dat weet ik nog niet zo precies.
 - Als je in dit topic terug scrollt dan zie je dat bepaalde diensten langs elkaar heen werken ( zie reactie bloom)
 - Van de instructies hierboven voor de install van nswrapper is niet bekend hoe oud ze zijn en of dat dit werkt op de recentste linux-configuratie (combinatie Ubuntu && Firefox && Acrobat )

Als Nero in de  vakantie nog tijd wil maken om dit te testen  ....   :D

Offline Nero

  • Lid
Re: PDF document openen
« Reactie #53 Gepost op: 2015/06/18, 08:34:33 »
De belastingssite TaxOnWeb werkt helemaal zoals het hoort. Daar kunnen PDFs gewoon met  evince worden gelezen. Het probleem zit bij de PDF bestanden van de pensioendienst.
« Laatst bewerkt op: 2015/06/18, 08:36:37 door Nero »

Offline Nero

  • Lid
Re: PDF document openen
« Reactie #54 Gepost op: 2015/07/20, 16:30:45 »
Ik heb enkele dagen geleden een verse installatie gedaan van een Debian blokkendoos. (Zie https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=88382.msg959327#msg959327)

Vandaag mijn eID kaartlezer geïnstalleerd. Eerst de test gedaan op https://test.eid.belgium.be/. Daarna op https://mypension.be/ (waarom opent die site toch altijd standaard in 't Frans?). De PDF bestanden zijn zonder meer te lezen!!! Nochtans geen Adobe Reader geïnstalleerd. De enige PDF reader die ik staan heb is Evince, welke ook standaard in Ubuntu gebruikt wordt.

Offline chille

  • Lid
Re: PDF document openen
« Reactie #55 Gepost op: 2015/08/03, 17:11:44 »
Is er ondertussen al een lid die een pdf file kan openen op my pension en hoe heeft die het voor mekaar gekregen?

Offline Nero

  • Lid
Re: PDF document openen
« Reactie #56 Gepost op: 2015/08/03, 17:54:07 »
Lees eens het vorige bericht!

Offline chille

  • Lid
Re: PDF document openen
« Reactie #57 Gepost op: 2015/08/04, 10:11:49 »
Nero, misschien doe ik iets niet juist maar bij mij is evince ook geinstalleerd alleen als ik met de rechter muisknop op het document ga staan kan ik de keuze niet maken om met evince het document te openen. Is dit niet de juiste manier? Kan je mij eens uitleggen stap voor stap hoe jij het document opent.
Dank bij voorbaat

Offline yJi

  • Lid
Re: PDF document openen
« Reactie #58 Gepost op: 2015/08/04, 11:22:56 »
Ik open elke PDF met Documentweergave onder Hulpmiddelen/Documentweergave ook die dus van mijn pensioenfonds (als ze er al in staan).
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Re: PDF document openen
« Reactie #59 Gepost op: 2015/08/04, 13:02:20 »
Nou kreeg ik laatst een email met bijlage van Intrum Justitia,althans zo leek het.Die bijlage was een PDF bestand en die was niet te openen met documentweergave zoals normaal.
Dus ik vermoed dat het spam was.Maar je kon de bijlage openen daar zag ik een map met een .exebestand..Lijkt me niet normaal in een PDF want dan kan je dat alleen openen met windows..
Maar misschien heeft de TS ook zo'n soort bestand??
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline Nero

  • Lid
Re: PDF document openen
« Reactie #60 Gepost op: 2015/08/04, 13:17:35 »
Maar misschien heeft de TS ook zo'n soort bestand??
Nope. De documenten van de Belgische Pensioendienst - een overheidsinstelling - zijn wel degelijk zuivere PDF bestanden. Echter deze zijn niet op alle Linux installaties te openen. Bij mij werkt het op sommige wel, op andere niet. Ik heb echter nog niet gevonden waarin precies het verschil zit.

Offline chille

  • Lid
Re: PDF document openen
« Reactie #61 Gepost op: 2015/08/04, 13:42:21 »
ik heb met ubuntu 14.04  64bit

Offline EZ-man

  • Lid
Re: PDF document openen
« Reactie #62 Gepost op: 2015/08/04, 14:40:25 »
Probeer eens een andere browser :  Chromium. (het is geen garantie dat het werkt).

Re: PDF document openen
« Reactie #63 Gepost op: 2015/08/04, 14:50:26 »
Maar misschien heeft de TS ook zo'n soort bestand??
Nope. De documenten van de Belgische Pensioendienst - een overheidsinstelling - zijn wel degelijk zuivere PDF bestanden. Echter deze zijn niet op alle Linux installaties te openen. Bij mij werkt het op sommige wel, op andere niet. Ik heb echter nog niet gevonden waarin precies het verschil zit.
Ja,als het echt afkomstig is van die pensioendienst!Dat emailtje van z.g. Intrum Justitia(wat een bekend incassoburau is in Nederland) is volgens mij dus vals.Ze schrijven over eerdere brieven die ik zou hebben gehad,maar die heb ik dus niet gehad.
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline Nero

  • Lid
Re: PDF document openen
« Reactie #64 Gepost op: 2015/08/04, 15:48:11 »
Het betreft hier niet een mailtje. Je moet met behulp van je eID (Belgische identiteitskaart) en een kaartlezer inloggen op de website van de overheidsdienst.

Offline Henkp

  • Lid
Re: PDF document openen
« Reactie #65 Gepost op: 2015/08/04, 16:17:05 »
Hebben jullie het al eens geprobeerd met de Okular PDF Reader?
Die zit in het softwarebeheer.

Offline EZ-man

  • Lid
Re: PDF document openen
« Reactie #66 Gepost op: 2015/08/04, 17:08:29 »
[offtopic] :  @Henkp. @Lowlands
Lees het topic van voor tot achter, het heeft betrekking op een specifieke website.

Offline Henkp

  • Lid
Re: PDF document openen
« Reactie #67 Gepost op: 2015/08/04, 17:22:31 »
[offtopic] :  @Henkp. @Lowlands
Lees het topic van voor tot achter, het heeft betrekking op een specifieke website.

Het heeft toch betrekking, dat op die bepaalde Site, geen PDF uit te lezen is.
Is het dan niet voor de hand liggend dat je dat met een Acrobat Reader wel kan, je dan ook eens even een andere PDF Reader gebruik?. Als dat met Eviene niet lukt.

Als je niet uitprobeert, dan kom je zeker ook niets te weten.

Offline chille

  • Lid
Re: PDF document openen
« Reactie #68 Gepost op: 2015/08/04, 18:09:57 »
Het is wel degelijk wat Nero schrijft dat het een website is van de belgische pensioendienst waar je moet inloggen met je ied. Met cromium geraak ik zelf niet aangemeld op de website.
Ik heb in de loop van de dag naar de pensioendienst gebeld waar ze me hebben gezegd, ik denk niet dat we linux ondersteunen we zullen de documenten terug per post versturen. Dan zijn ze er van af en wij zitten terug in het papieren tijdperk

Re: PDF document openen
« Reactie #69 Gepost op: 2015/08/04, 18:47:11 »
Als ik naar mijn documenten ga bij mypension.be en klik op een document dan opent dit gewoon in een nieuw tabblad.
Niets wijst er op dat dit een pdf document is (toch niet als ik de link bekijk, eerder iets met aspx) maar het ziet er zo wel uit.
In dat tabblad staat er rechtsboven een knopje waarmee ik het document kan downloaden en dan saven of direct openen en het is dan wel degelijk een pdf.
Als ik het direct open dan doet hij dit met Documentweergave (versie 3.10.3).
Dus dit werkt hier perfect met Ubuntu 14.04 en Firefox 39.0  :)
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience

Re: PDF document openen
« Reactie #70 Gepost op: 2015/08/04, 21:14:17 »
Tja,is toch te gek dat je niet eens een pdf zou kunnen uit lezen zonder windows. >:(
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline chille

  • Lid
Re: PDF document openen
« Reactie #71 Gepost op: 2015/08/07, 12:16:46 »
asilnevs, Ik heb  ook 14.04 en firefox 39.0 en als ik een document wil openen krijg ik altijd dezelfde melding
"geen PDF vieuwer is geinstalleerd of deze is niet goed geconfigureerd" met welke viewer wordt u document dan wel geopend?

Frederik

  • Gast
Re: PDF document openen
« Reactie #72 Gepost op: 2015/08/07, 12:31:51 »
PDF bestanden kunnen gewoon met Firefox geopend worden, zowel lokaal als online.

Offline Nero

  • Lid
Re: PDF document openen
« Reactie #73 Gepost op: 2015/08/07, 12:36:20 »
Veel van onze noorderburen snappen niet dat de webdienst MyPension eerst gaat testen op de aanwezigheid van een Adobe (compatibele) PDF reader alvorens de ad-hoc PDF documenten te genereren.

Re: PDF document openen
« Reactie #74 Gepost op: 2015/08/07, 14:29:10 »
asilnevs, Ik heb  ook 14.04 en firefox 39.0 en als ik een document wil openen krijg ik altijd dezelfde melding
"geen PDF vieuwer is geinstalleerd of deze is niet goed geconfigureerd" met welke viewer wordt u document dan wel geopend?
Dat heb ik in mijn vorige bericht geschreven: Eerst opent hij het document in een nieuw tabblad binnen Firefox, daarna kun je rechtsboven op een knopje drukken om te downloaden. Als je dit doet en kiest voor openen dan doet hij dit met "Documentweergave" (versie 3.10.3)
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience