Deze morgen ben ik eens met mijn laptop naar de buren geweest. Zij zijn klant bij Telenet. En ja, bij hen geraak ik binnen op mijn hotmailaccount. Mijn zus haar laptop is terug naar van waar hij komt en zij ondervindt ook geen problemen met haar Outlook account. Ook haar man zit bij Telenet. Ik heb mijn oude modem/router ertussen gestoken, ik geraak niet binnen op mijn hotmailaccount. Onder W7 is er op beide routers geen vuiltje aan de lucht. Dus rest er nog de vraag, ligt de oorzaak bij mij thuis of ligt de oorzaak bij mijn provider? Met mijn oude modem/router geraakte ik vroeger probleemloos op mijn hotmailaccount, onder gelijk welk besturingssysteem. Dus ben ik geneigd om de schuld te leggen bij mijn provider. Maar hoe leg je dit probleem dan uit? Daar ik binnen geraak op mijn hotmailaccount vanuit W7 zullen zij beweren dat zij een goede service leveren. Mocht de oorzaak bij de gebruikte software liggen, ik zou niet kunnen inloggen via een Telenet verbinding. Mocht het probleem bij mijn modem liggen, ik heb niks gewijzigd aan mijn oude modem en bij deze lukt het ook niet meer. Hoe begin je aan zoiets?
Alvast hartelijk dank aan iedereen die hulp geboden heeft bij dit vreemd probleem. Op dit eigenste moment weet ik het even niet meer.
Nog een kleine noot: De computer die W7 draait, draait ook onder Ubuntu 14.04. Ik gebruik Ubuntu niet meer daar de problemen zich opstapelden. Maar goed, ik heb Ubuntu geüpdate en ik heb geprobeerd in te loggen op mijn hotmailaccount. Dit lukte me dus niet. Eén en dezelfde computer, gewoon een ander besturingssysteem ....