Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: RTL XL gemist werkt niet  (gelezen 16486 keer)

Offline markba

• Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: RTL XL gemist werkt niet
« Reactie #25 Gepost op: 2015/04/01, 16:40:32 »
Edit: deze,  volgens mij: http://www.webupd8.org/2014/05/install-fresh-player-plugin-in-ubuntu.html
Was het deze misschien?
http://www.webupd8.org/2014/05/install-fresh-player-plugin-in-ubuntu.html

Lachu, we posten precies hetzelfde op hetzelfde moment!!!
Het is overigens een wrapper rondom pepper-flash. De package download dan ook chrome (net als de pepper-flash ppa voor chromium)

Zal m ook meenemen.....
« Laatst bewerkt op: 2015/04/01, 16:45:25 door markba »

« Reactie #26 Gepost op: 2015/04/01, 16:53:43 »
Haha, welk enen timing. ;)

Ja, het is inderdaad een wrapper en de download was hier ook zo'n 35MB, als ik het me goed herinner.
Ik heb deze al een tijdje aan het draaien in FF en hij werkt prima.
« Laatst bewerkt op: 2015/04/01, 16:56:26 door Eucalypta »

Offline Henkp

• Lid
« Reactie #27 Gepost op: 2015/04/01, 17:26:42 »
@femke: Wat mij betreft mag je voor mij gerust een antwoordt geven, daar dat ook het juiste antwoord was.

Maar ik  heb ook het onderstaande in Firefox. En ook net de net de laatste versie binnen van Firefox 37.0  =D

« Reactie #28 Gepost op: 2015/04/01, 18:29:10 »
Grappig dat je steeds een klein beetje olie op het vuurtje blijft gooien.
Ik ben nog niet zo lang lid van deze vereniging, maar ik ervaar een bepaalde tendens in deze richting, best jammer..

Offline markba

• Lid
« Reactie #29 Gepost op: 2015/04/01, 21:04:18 »
For those who it concerns....

Heb nu chromium + pepperflash in gebruik en dat werkt voor RTL XL! Het voordeel van deze optie is dat je er (in 14.04 dan) geen enkele PPA voor nodig hebt.

De pipelight-optie is toch best zwaar (heb deze al een tijdje draaien): om de zoveel tijd is ie weer aan het downloaden + updaten en kun je even niks met je browser doen; best vervelend. De andere opties ga ik toch wel bekijken, waaronder die van Chrome omdat daarmee tegelijk ook netflix kunt kijken.

« Reactie #30 Gepost op: 2015/04/01, 22:04:14 »
Had ook geen beeld bij RTLxl.
Bij mij was ooit in Linux-Mint 17.1 Ubutu-restricted-extras geïnstalleerd.
Deze verwijderd.
RTLxl doet het weer.

Flash 17.0.0.134 draait hier onder Pipelight en ook Silverlight.

Dus hier was "Ubuntu-Restricted-Extras" de boosdoener.

succes

anton

« Reactie #31 Gepost op: 2015/04/01, 22:48:32 »
Heb nu chromium + pepperflash in gebruik en dat werkt voor RTL XL!

Heb je speciale redenen om Chromium te kiezen ipv Chrome, dan hoef je die extra ingreep niet te doen.
Of gaat het om het open-bron principe?
« Laatst bewerkt op: 2015/04/01, 22:50:12 door Eucalypta »

Offline markba

• Lid
« Reactie #32 Gepost op: 2015/04/02, 00:15:36 »
Heb nu chromium + pepperflash in gebruik en dat werkt voor RTL XL!
Heb je speciale redenen om Chromium te kiezen ipv Chrome, dan hoef je die extra ingreep niet te doen.
Of gaat het om het open-bron principe?
Ja, dat en het feit dat ik dan geen extra ppa hoef toe te voegen: zowel chromium als pepperflash zitten in de repo. En wat betreft het open source-principe: chromium is idd open source, maar pepperflash is dat dan weer niet. Maar dat is dan weer het compromis dat ik nog wel wil maken, je moet toch wat....

Had ook geen beeld bij RTLxl. Bij mij was ooit in Linux-Mint 17.1 Ubutu-restricted-extras geïnstalleerd. Deze verwijderd. RTLxl doet het weer.
Flash 17.0.0.134 draait hier onder Pipelight en ook Silverlight. Dus hier was "Ubuntu-Restricted-Extras" de boosdoener.
Waarschijnlijk dat de flash uit *ubuntu-restricted-extra's botst met die van pipelight. Het is ook wel een gekunstelde constructie hoor dat pipelight. Want zowel flash als silverlight draaien als Windows-executable op een aangepaste versie van Wine. Gezien die complexiteit zijn problemen zoals je die beschrijft te voorzien. Zelf houd ik van KISS = Keep It Simple Stupid.

EDIT. Op de machine waar ik het eigenlijk op nodig had (de 'familie-PC', kijk zelf geen RTL XL ;) ), crasht de (pepper-) flash-player binnen chromium. Jammerrrr. De saga is nog niet ten einde.......
« Laatst bewerkt op: 2015/04/02, 00:58:13 door markba »

« Reactie #33 Gepost op: 2015/04/02, 08:38:36 »
Die handleiding van Bloom werkt voor geen meter op mijn 17.1 Rebecca; ik kan de plugin wel enabelen en dan akkoord gaan met de licentie-overeenkomst, maar als ik dan FF open en een RTL filmpje wil kijken krijg ik noppes.

Je moet die stappen doornemen met de browser NIET actief; anders loopt het mis

Ik zit nu op versie 17 voor flash.

Inspelend op dat topic van Bloom ivm die grote plugin
« Laatst bewerkt op: 2015/04/02, 10:18:36 door Joris Donders »
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline markba

• Lid
« Reactie #34 Gepost op: 2015/04/02, 09:23:38 »
Je moet die stappen doornemen met de browser NIET actief; anders loopt het mis
Weet niet of het echt mis gaat; tenminste dat heb ik nog nooit mogen meemaken. Weet wel dat de effecten nooit direct zichtbaar zijn, dus een simpele refresh van de pagina is vaak niet genoeg. Even je browser sluiten en heropenen lost het op. Je ziet dit ook met bv flash.....

Offline Bloom

• Lid
« Reactie #35 Gepost op: 2015/04/02, 09:48:20 »
Bij het installeren van een nieuwe of gewijzigde plugin in een browser moet je die altijd herstarten voordat hij actief wordt. En hier is het inderdaad beter om Firefox af te sluiten en dan de instructies uit te voeren. Neem die eerst op een tekstbestand om ze gemakkelijk met copy & paste te kunnen uitvoeren in een terminal.

« Reactie #36 Gepost op: 2015/04/02, 10:16:12 »
Bij het installeren van een nieuwe of gewijzigde plugin in een browser moet je die altijd herstarten voordat hij actief wordt. En hier is het inderdaad beter om Firefox af te sluiten en dan de instructies uit te voeren. Neem die eerst op een tekstbestand om ze gemakkelijk met copy & paste te kunnen uitvoeren in een terminal.

Misschien dat even toevoegen aan je, voortreffelijke, uitleg op dat topic van pipelight ?
In ieder geval het werkt nu perfect, alleen als ik de oude plugin disable, de nieuwe plugin ook uitgeschakeld wordt.
Hangen die 2 aan mekaar ofzo ?

« Reactie #37 Gepost op: 2015/04/02, 11:22:28 »

Misschien dat even toevoegen aan je, voortreffelijke, uitleg op dat topic van pipelight ?
In ieder geval het werkt nu perfect, alleen als ik de oude plugin disable, de nieuwe plugin ook uitgeschakeld wordt.
Hangen die 2 aan mekaar ofzo ?

Joris, hier het zelfde wat jij schrijft.
Ik heb in Synaptic Adobe Flash 11.2........ verwijderd.
Nu staat onder de Plug-ins alleen nog Flash 17.0........ en natuurlijk Silverlight.
Werkt voor de rest goed.

anton

« Reactie #38 Gepost op: 2015/04/02, 11:40:59 »
Ik vraag me wel af hoe kan die Flash onder Pipelight weer verwijderd worden?
In Synaptic staat hij niet.

Heel soepel loopt die flash niet.
In Youtube bij het gaan van vol formaat naar klein formaat scherm crasht de flash-speler.

Ook de add-on "Youtube High Definition" werkt niet meer.

Dus: hoe verwijder ik flash 17.0...... onder Pipelight?

anton

Offline markba

• Lid
« Reactie #39 Gepost op: 2015/04/02, 11:47:24 »
Ik vraag me wel af hoe kan die Flash onder Pipelight weer verwijderd worden?
In Synaptic staat hij niet.

Heel soepel loopt die flash niet.
In Youtube bij het gaan van vol formaat naar klein formaat scherm crasht de flash-speler.

Ook de add-on "Youtube High Definition" werkt niet meer.

Dus: hoe verwijder ik flash 17.0...... onder Pipelight?
Zo gebruik je m niet meer:
sudo pipelight-plugin --disable flashEn daardoor val je terug op je 'oude' flash.

« Reactie #40 Gepost op: 2015/04/02, 14:25:26 »
FWIW, ik kan gewoon kijken naar die rtl filmpjes, maar ik heb dan wel die nieuwe flash, maar geen pipelight.
Misschien maakt dat het verschil?

Ik heb slechts die 3 plugins die in mijn screenshotje te zien zijn, over kiss gesproken. ;)

Offline Bloom

• Lid
« Reactie #41 Gepost op: 2015/04/02, 14:28:13 »
Op 64-bit systemen kun je voor die pipelight plugin ook een 64-bit flash aanzetten. Met het sleutelwoord 'flash' wordt een 32-bit versie geactiveerd. Gebruik 'x64_flash' voor de 64-bit versie.

Offline markba

• Lid
« Reactie #42 Gepost op: 2015/04/02, 14:41:01 »
Ik heb slechts die 3 plugins die in mijn screenshotje te zien zijn, over kiss gesproken. ;)
Het voordeel van de methode die jij gebruikt, fresh-player = wrapper rondom pepper-flash, is dat dezelfde pepper-flash plugin beschikbaar is voor het gehele systeem, dus niet alleen voor chromium maar ook voor firefox. En daarbij heb je ook niet die wine-laag nodig zoals bij pipelight.

Klinkt erg kiss-erig.....  =D =D =D
(toch ook maar een experimentje aan wagen)

« Reactie #43 Gepost op: 2015/04/02, 18:48:42 »
Jah, doe eens gek. :)

Ik gebruik al jaren geen pipelight of moonlight meer, denk dat ik prima zonder die prut kan.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #44 Gepost op: 2015/04/02, 19:14:40 »
En ik zonder RTL XL gemist prut.  :P
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline markba

• Lid
« Reactie #45 Gepost op: 2015/04/02, 19:18:15 »
En ik zonder RTL XL gemist prut.  :P
Ja, ik ook. Alleen mijn puber-dochter denkt er anders over....  =D

« Reactie #46 Gepost op: 2015/04/02, 22:35:12 »
Het leuke is wel dat je toch op een of andere manier ALLES (prut of niet) aan de praat krijgt ivm Flash.

Het zou me niet verwonderen dat vele sites plots hun vereisten verzwaren om nog Flash-content te kunnen zien.

Soit, het was weer eens leuk om in de terminal te duiken . Thx Bloom voor de heldere uitleg.

« Reactie #47 Gepost op: 2015/04/18, 15:32:31 »
Ik heb die pipelight + wine config's er maar afgegooid; crasht enorm veel en Firefox geeft vele errors.

Jammer dus terug naar de basic oude Flash/

Ik ga Chrome installeren en zo verder doen met sites die een recente Flash vereisen.

Offline markba

• Lid
« Reactie #48 Gepost op: 2015/04/18, 15:52:29 »
Ik ga Chrome installeren en zo verder doen met sites die een recente Flash vereisen.
Ben een beetje tot dezelfde conclusie gekomen >>> Chrome voor sites die geen 'oude' flash dulden + netflix.

Offline RikRik

• Lid
« Reactie #49 Gepost op: 2015/04/18, 17:02:13 »
Ik heb die pipelight + wine config's er maar afgegooid; crasht enorm veel en Firefox geeft vele errors.

Jammer dus terug naar de basic oude Flash/

Ik gebruik Opera, zonder pipelight, wel met de meest recente Flash versie: 17,0,0,169
Zie m'n schermafdruk : http://i.imgur.com/p9njHss.png