Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Weet iemand hoe...  (gelezen 774 keer)

Weet iemand hoe...
« Gepost op: 2007/03/24, 14:28:48 »
Ik heb zopas bij Monique, Kubuntu 6.10 LTS op haar eigen desktop gezet.
Nu wil ze natuurlijk ook Avast Antivirus installeren, ter voorziening...
Ik weet natuurlijk waar af te laden, doch hoe installen in Kubuntu ? Er lijkt me verschil tussen Ubuntu en Kubuntu om dit progje te doen draaien in terminal.
Graag jullie raad,
groetjes,
Freddy
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux

Offline siegi

• Lid
Weet iemand hoe...
« Reactie #1 Gepost op: 2007/03/24, 14:44:57 »
Normaal zou je de .deb moeten downloaden en installeren.  
Met een dubbel klik opent hij in ubuntu.  Ik weet niet of dit bij kubuntu ook zo is.
anders moet je in terminal sudo dpkg -i bestandje.deb doen.
Terminal noemt in kubuntu konsole :p

Eigenlijk is een virusscanner niet nodig hoor, voor linux systeem te beschermen helpt het niets.  Want het programma scant op windows virussen die totaal op linux niet kunnen werken.  Normaal worden deze programma's wel gebruikt voor servers met linux clients zodat hij bv de netwerkschijven kan scannen enzow.  of mail kan scannen.  
De meeste providers hebben ook een antivirus scanner op mail staan zodat er geen virussen door geraken.

Weet iemand hoe...
« Reactie #2 Gepost op: 2007/03/24, 15:52:50 »
Citaat van: siegi
Normaal zou je de .deb moeten downloaden en installeren.  
Met een dubbel klik opent hij in ubuntu.  Ik weet niet of dit bij kubuntu ook zo is.
anders moet je in terminal sudo dpkg -i bestandje.deb doen.
Terminal noemt in kubuntu konsole :p

Eigenlijk is een virusscanner niet nodig hoor, voor linux systeem te beschermen helpt het niets.  Want het programma scant op windows virussen die totaal op linux niet kunnen werken.  Normaal worden deze programma's wel gebruikt voor servers met linux clients zodat hij bv de netwerkschijven kan scannen enzow.  of mail kan scannen.  
De meeste providers hebben ook een antivirus scanner op mail staan zodat er geen virussen door geraken.
Bedankt siegi, ga het proberen. En gaathet niet, tot zover. Ik weet dat het echt niet nodig is.
Doch ik scan graag zaken die ik van windows doorkrijg, dit is de enige reden hoor.
Prettig week-end nog.
Freddy
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux