Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Zwart scherm met flikkerende punt na mislukte installatie linux mint 17  (gelezen 423 keer)

Hallo,

ik heb een zeer vervelend probleem, ik zal de situatie uitleggen:
Ik had op een pc al eens ubuntu 14.04 geïnstalleerd, toen moest ik ook in veilige grafische modus opstarten omdat het niet compatibel was. Moest dan in de terminal iets aanpassen, toen ging het opstarten elke keer goed.
Nu wou ik linux mint 17 er opzetten, omdat ik er goede dingen over heb gelezen en omdat o.a. het wachtwoord was verloren gegaan. Het was de 32bit versie. De pc heeft een amd athlon x2, 3gb ram.

Tijdens de installatie liep linux mint 17 64bit vast, als je aanklikt welke taal of waar je woont, heb dit enkele keren geprobeerd, maar het bleef vastlopen. Heb nu de 32bit versie ervan gebrand en ook terug ubuntu 14.04 32bit. Natuurlijk is ubuntu 14.04 dat er op stond verwijderd toen ik linux mint 17 probeerde te installeren. Er staat dus momenteel niets als besturingssysteem op de pc

Heb dus na linux mint 17 64bit, de 32bit versie geprobeerd. Als ik in de bios de dvd als boot selecteer, springt hij op een zwart scherm met een flikkerende dot. Heb dan maar besloten om terug ubuntu 14.04 32bit te installeren, maar dit lukt niet meer. Hier heb ik hetzelfde probleem met het zwarte scherm en flikkerende dot.

Kan iemand mij helpen, ik weet echt niet wat doen.
Alvast bedankt, Kasper Maertens

Re: Zwart scherm met flikkerende punt na mislukte installatie linux mint 17
« Reactie #1 Gepost op: 2014/09/06, 10:48:54 »
Ik zal het eens proberen, volgens mij is de pc te oud om met een usb stick te booten. In de bios heb ik niets veranderd, alleen de dvd als boot aangeduid. De dvds heb ik niet op een andere stand gebrand, het kan dus ook hieraan liggen.
Bedankt.

Offline Pjotr

• Lid
    • http://sites.google.com/site/computertip
  • Steunpunt: Nee
« Reactie #2 Gepost op: 2014/09/06, 10:59:16 »
Wat voor videokaart zit erin?

« Reactie #3 Gepost op: 2014/09/06, 17:07:14 »
Het is opgelost, waarschijnlijk omdat het te snel gebrand is, heb het nu op 4x gedaan en het ging wel. Krijg terug de foutmelding van unreliable thermal cpu... moet shift inhouden tijdens bios, dan veilige grafische modus en opstart hernemen, anders boot hij niet. De pc zal nu steeds aanstaan...
Toch bedankt voor de reactie

« Reactie #4 Gepost op: 2014/09/07, 18:03:35 »
VESA: MCP61 - mpc61-85
het is de grafische module van het moederbord. De foutmelding van unreliable thermal cpu..., krijgen wel meer mensen, heb dit al gegoogled, en zal het later proberen op te lossen.