Soms is het moeilijk om Windows 8/8.1 gebruikers over te halen

Redenen:
Ze vinden de tegelomgeving fijn
Of ze weten niet waarom een nieuw besturingssysteem installeren als je bij Windows 8.1 automatisch op het bureaublad komt.
misschien is het wat om ook Linux onder aandacht te brengen bij kinderen. Ontdekken, experimenten doe je veel in die tijd. maar dan zit je met een paar probleempjes:
ouders - wat als die niks met Linux te maken willen hebben?
groep - Heel wat kinderen willen ' bij de groep' horen. Omdat Linux nog zo onbekend is, Wilt iemand die bij ' de groep' Wilt horen waarschijnlijk nog niet graag met Linux werken.
installeren - meeste kinderen zijn daar te lui voor/ of om een Live USB te maken :/
Wat misschien ook een ander puntje is: Keuze. je kunt kiezen uit zoveel Linux versies dat het soms een beetje moeilijk is.
Ik praat een beetje uit eigen ervaring, ben ook nog een kind (ik ben zelfs onder de 16

)
het is misschien ook een slecht idee om ooit Linux te promoten in het Windows forum (heb ik andere mensen, wel Engelse zien doen). Dan lijkt het een beetje alsof Linux een slecht besturingssysteem is om helemaal naar het Windows forum te gaan. maar het kan ook misschien interesse in Linux opbrengen.