Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Letters met accenten in Chromium  (gelezen 2855 keer)

Offline RikRik

  • Lid
Re: Letters met accenten in Chromium
« Reactie #25 Gepost op: 2014/07/01, 21:33:40 »
@Henkp
Wat jij beschrijft is hoe het zou moeten (en hoe het bij mij voorheen ook werkte). Mijn probleem is nu juist dat het niet gaat zoals beschreven!
Had je het met  Google Chrome ook geprobeerd?
@Henkp, ik heb me voor speciale symbolen het kopiëren en plakken aangeleerd in Linux, het went wel  =D

Offline Henkp

  • Lid
Re: Letters met accenten in Chromium
« Reactie #26 Gepost op: 2014/07/01, 21:39:38 »
@ajjp, nou dat is dus niet zo fraai. Daar ik dat met Linux mint 17 LTS 64 bit in ge type heb en zoals je ziet werkt dat perfect. Dus ik heb nu even mijn Laptop op gestart met Xubuntu 14.04 LTS 64 bit en daar werkt het ook zonder problemen op.
Dus dat zal verder zoeken worden om dat probleem op te lossen. Maar er zijn er genoeg hier op dit Forum die dat hopelijk je wel weten te vertellen. Zelf werk ik ook nog maar een week of 7 met 3 Linux versie's en dat is op zich al een hele overgang van Win7 en XP naar Linux.

Offline ajjp

  • Lid
Re: Letters met accenten in Chromium
« Reactie #27 Gepost op: 2014/07/01, 21:41:25 »
@RikRik
Nee ik heb Google Chrome niet geprobeerd. Dat hoeft ook niet, want ik kan me met Firefox ook redden.
Maar ik wil het in Chromium kunnen!
(Ik zal Chrome nog wel eens proberen)

Offline Henkp

  • Lid
Re: Letters met accenten in Chromium
« Reactie #28 Gepost op: 2014/07/01, 21:54:17 »
Nu ook even in de  Chromium uit geprobeerd in de adresbalk op de Xbuntu 14.04 LTS 64 bit en dat werkt hier op de Laptop ook perfect.

Edit de eerste keer heb ik de Fierfox gebruikt.

Offline RikRik

  • Lid
Re: Letters met accenten in Chromium
« Reactie #29 Gepost op: 2014/07/01, 22:02:03 »
@RikRik
Nee ik heb Google Chrome niet geprobeerd. Dat hoeft ook niet, want ik kan me met Firefox ook redden.
Maar ik wil het in Chromium kunnen!
(Ik zal Chrome nog wel eens proberen)
ik had net als HenkP chromium ook geïnstalleerd, alleen maar om te kijken of het een specifiek chromium probleempje is.  De linux-versie van Google Chrome loopt een beetje voor op Chromium (het zijn dezelfde browsers) misschien werkt het wel goed met Chrome. Als het wel goed werkt met Chrome,  dan kan je wachten op een update van Chromium en Google Chrome verwijderen. 
Maar als je alles doet met firefox, waarom wil je dan Chromium gebruiken?

Zo, en nu voetbal kijken ;-)
 

Offline ajjp

  • Lid
Re: Letters met accenten in Chromium
« Reactie #30 Gepost op: 2014/07/02, 20:28:13 »
Inmiddels Google Chrome ook uitgeprobeerd. Resultaat zelfde als Chromium: geen accenten middels dode toetsen onder welke instelling ik ook geprobeerd heb.
Firefox en LibreOffice geven wel accenten middels dode toetsen. Opmerkelijk is dat het niet uitmaakt welk toetsenbordmodel ik kies: 101 t/m 105 toetsen maakt niet uit. Instelling wel, moet zijn: Engels (US, internationaal met dode toetsen).
Omdat anderen de problemen niet hebben (of wel maar anders) zal het wel iets met mijn computer te maken hebben: Compaq CQ60. Of zou er een verschil tussen 32- en 64-bits zitten (ik heb 32)?
Voor het schrijven van taalkundig correcte e-mails (in Hotmail) moet ik dus wel Firefox blijven gebruiken.

Offline RikRik

  • Lid
Re: Letters met accenten in Chromium
« Reactie #31 Gepost op: 2014/07/02, 23:20:42 »
Ook gezien het niet herkennen van je probleem van de overige forumleden, bijzonder vreemd  ajjp.
« Laatst bewerkt op: 2014/07/02, 23:45:43 door RikRik »