Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Linux Mint 17 Xfce is officieel uitgebracht!  (gelezen 4641 keer)

Re: Linux Mint 17 Xfce is officieel uitgebracht!
« Reactie #25 Gepost op: 2014/06/28, 00:32:51 »
Dat kan heel goed dat je detectie aan staat, dat staat bij mij ook aan op de Mint 17 op mijn Win7 dualboot, dus dan begrijp ik dat even niet.

Edit:Heb je dan ook al http://ipv6-test.com/speedtest gedraaid?

Wat ik bedoel is: ik heb IPv6 gewoon aanstaan, maar tóch herkent jou site niet dat ik IPv6 aan heb staan en zegt dat ik tóch IPv4 gebruik.

Verder ben ik het met Pjotr eens w.b.t. de snelheid.

Re: Linux Mint 17 Xfce is officieel uitgebracht!
« Reactie #26 Gepost op: 2014/06/28, 00:35:21 »
OK.... een snelle zoektocht lijkt uit te wijzen dat IPv6 onder bepaalde omstandigheden inderdaad wat sneller kan zijn dan IPv4, maar onder andere omstandigheden juist weer wat langzamer. En meestal maakt het niets uit.

Het hangt blijkbaar onder meer af van de apparatuur van de thuisgebruiker en de gebruikte technische infrastructuur, o.a. van de internetaanbieder.

Interessant leesvoer:
http://superuser.com/questions/181601/is-ipv6-faster-than-ipv4

Als algemene stelling kun je dus, denk ik, het beste aanhouden dat het voor de snelheid niet uitmaakt of je IPv6 dan wel IPv4 gebruikt. Uitzonderingen daargelaten.

Sowieso zegt dat xx mbit/s erg weinig want dat is alleen de maximale snelheid. Volgens Solcon, onze provider, halen wij 30 mbit/s en dat bewijst Speedtest.net ook, maar in de praktijk ligt de snelheid lager omdat we niet naast een datacentrum wonen... Dat geldt voor veel mensen zo. Dus IPv6 gaat dat sowieso al niet sneller maken.

Offline midas

  • Lid
Re: Linux Mint 17 Xfce is officieel uitgebracht!
« Reactie #27 Gepost op: 2014/06/28, 08:59:59 »
Hoe groot is trouwens het verschil in systeembelasting tussen Linux Mint 17 met Mate en met XFCE ?? Ik heb zelf geen ervaring met beide versies...maar zitten ze eigenlijk niet dicht op elkaar zodat XFCE een beetje overbodig dreigt te raken? Vroeg ik mij zo even af...
Linux Mint 20.2 Cinnamon

FrSu

  • Gast
Re: Linux Mint 17 Xfce is officieel uitgebracht!
« Reactie #28 Gepost op: 2014/06/28, 09:32:43 »
Ik heb op de eee van mijn vrouw Mint 17 Cinnamon gezet, met name omdat hiermee RTL uitzending gemist gewoon goed werkt. In Ubuntu 14.04 werkte het niet. Het systeem werkt verder ook goed, zij het ietwat traag. Nu is XFCE natuurlijk wel wat beter voor het eee-tje.

Werkt RTL uitzending gemist daarin ook nog?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Linux Mint 17 Xfce is officieel uitgebracht!
« Reactie #29 Gepost op: 2014/06/28, 10:33:36 »
Hoe groot is trouwens het verschil in systeembelasting tussen Linux Mint 17 met Mate en met XFCE ?? Ik heb zelf geen ervaring met beide versies...maar zitten ze eigenlijk niet dicht op elkaar zodat XFCE een beetje overbodig dreigt te raken? Vroeg ik mij zo even af...
Xfce is sowieso de lichtste..... En Mate is, door zijn afhankelijkheid van de Gnome 2-codebasis, minder toekomstbestendig: Gnome 2 is een afbrokkelend ecosysteem, dat grotendeels niet meer wordt onderhouden.

Voor mij zijn alleen Cinnamon en Xfce interessant.  :)

@FrSu: RTL uitzending gemist, werkt ook in Mint 17 Xfce.

Offline RikRik

  • Lid
Re: Linux Mint 17 Xfce is officieel uitgebracht!
« Reactie #30 Gepost op: 2014/06/28, 11:46:57 »
Werkt RTL uitzending gemist daarin ook nog?
Rtl gemist werkt met Flash. Volgens mij niet met Microsoft Silverlight. Dus ook in Ubuntu zou je hier geen problemen mee moeten hebben:
 http://www.rtlxl.nl/#!/rtl-autowereld-10840/55f2eacb-c894-3e01-8031-10ef4308fed7

Re: Linux Mint 17 Xfce is officieel uitgebracht!
« Reactie #31 Gepost op: 2014/06/28, 12:34:02 »
Werkt RTL uitzending gemist daarin ook nog?
Rtl gemist werkt met Flash. Volgens mij niet met Microsoft Silverlight. Dus ook in Ubuntu zou je hier geen problemen mee moeten hebben:
 http://www.rtlxl.nl/#!/rtl-autowereld-10840/55f2eacb-c894-3e01-8031-10ef4308fed7


Niet alle filmpjes van RTL XL werken met Flash Player. Sommige werken met Silverlight, sommige met HTML5 en sommige met Flash Player.

Offline Henkp

  • Lid
Re: Linux Mint 17 Xfce is officieel uitgebracht!
« Reactie #32 Gepost op: 2014/06/28, 13:04:11 »
@Vistaus, even bij je provider gekeken en daar staat het antwoord waarom dat je nog geen IPv6 kunt zien en er nog geen goed gebruik van kan maken. Indien je dat wel wil dan zal je even met hun contact op moeten nemen.

Uw vraag: ipv6
IPv6 is de opvolger van IPv4. Solcon heeft haar netwerk inmiddels volledig geschikt gemaakt voor IPv6. Nieuwe ADSL klanten bij Solcon worden momenteel al voorzien van een IPv6 adres. Later zullen bestaande ADSL abonnees en Glasvezel abonnees worden voorzien van een IPv6 adres. Om gebruik van IPv6 te kunnen maken heeft u hiervoor wel een IPv6 geschikte modem/router nodig. Solcon levert deze in de vorm van de Technicolor TG789VN V3.

En wat de snelheid betreft dat heb je kunnen zien op die schermafdruk, daar staat duidelijk IPv4 en IPv6 naast elkander, dus verdere uitleg is hier overbodig.

Beste mensen, verder wil ik hier geen discussie meer over voeren daar het totaal geen zin heeft om dat op het internet voldoende staat geschreven over IPv6 en een ieder voor zich zelf de keuze kan maken wat hij/zij er mee wil doen. alleen kwam het nu even bij mij op om te vermelden dat het dus niet met Linux Mint 17 Cinnamon werkt, en dus wel met Ubuntu en Xubuntu.

@femke98, voor dat ik het weer vergeet ik ben over 2 maanden 68 jaar, en ja op die leeftijd kan je nog wel eens wat vergeten! =D

Vriendelijke groet,
Henk

FrSu

  • Gast
Re: Linux Mint 17 Xfce is officieel uitgebracht!
« Reactie #33 Gepost op: 2014/06/28, 14:25:51 »
Werkt RTL uitzending gemist daarin ook nog?
Rtl gemist werkt met Flash. Volgens mij niet met Microsoft Silverlight. Dus ook in Ubuntu zou je hier geen problemen mee moeten hebben:
 http://www.rtlxl.nl/#!/rtl-autowereld-10840/55f2eacb-c894-3e01-8031-10ef4308fed7


Niet alle filmpjes van RTL XL werken met Flash Player. Sommige werken met Silverlight, sommige met HTML5 en sommige met Flash Player.

Ik zal met een Live USB eens kijken of het werkt.

Re: Linux Mint 17 Xfce is officieel uitgebracht!
« Reactie #34 Gepost op: 2014/06/28, 15:25:12 »
@Vistaus, even bij je provider gekeken en daar staat het antwoord waarom dat je nog geen IPv6 kunt zien en er nog geen goed gebruik van kan maken. Indien je dat wel wil dan zal je even met hun contact op moeten nemen.

Uw vraag: ipv6
IPv6 is de opvolger van IPv4. Solcon heeft haar netwerk inmiddels volledig geschikt gemaakt voor IPv6. Nieuwe ADSL klanten bij Solcon worden momenteel al voorzien van een IPv6 adres. Later zullen bestaande ADSL abonnees en Glasvezel abonnees worden voorzien van een IPv6 adres. Om gebruik van IPv6 te kunnen maken heeft u hiervoor wel een IPv6 geschikte modem/router nodig. Solcon levert deze in de vorm van de Technicolor TG789VN V3.

En wat de snelheid betreft dat heb je kunnen zien op die schermafdruk, daar staat duidelijk IPv4 en IPv6 naast elkander, dus verdere uitleg is hier overbodig.

Beste mensen, verder wil ik hier geen discussie meer over voeren daar het totaal geen zin heeft om dat op het internet voldoende staat geschreven over IPv6 en een ieder voor zich zelf de keuze kan maken wat hij/zij er mee wil doen. alleen kwam het nu even bij mij op om te vermelden dat het dus niet met Linux Mint 17 Cinnamon werkt, en dus wel met Ubuntu en Xubuntu.

@femke98, voor dat ik het weer vergeet ik ben over 2 maanden 68 jaar, en ja op die leeftijd kan je nog wel eens wat vergeten! =D

Vriendelijke groet,
Henk

Maar wij hebben dat router wat jij opgeeft en speedtest laat ook zien dat IPv6 werkt... Dus het ligt wel degelijk aan jou detectie-dingetje. Het is geen ramp, maar het is wellicht een verbeterpuntje voor jou of voor de maker van dat dingetje.

Re: Linux Mint 17 Xfce is officieel uitgebracht!
« Reactie #35 Gepost op: 2014/06/28, 15:25:36 »
Citaat
@femke98, voor dat ik het weer vergeet ik ben over 2 maanden 68 jaar, en ja op die leeftijd kan je nog wel eens wat vergeten! =D
niet alleen op die leeftijd hoor, ik heb er ook last van. Ben bijna 52 jaar.

En zelfs ik heb er last van. Ben 22 jaar.

Offline RikRik

  • Lid
Re: Linux Mint 17 Xfce is officieel uitgebracht!
« Reactie #36 Gepost op: 2014/06/28, 23:00:30 »
Citaat
Fantastische distro: mooi, elegant, compleet en met allerlei handige gereedschapjes en aanpassingen aan boord.  =D
Een citaat van Potr.
Ik ben het hier mee eens, Linux Mint 17 Xfce  is een fantastische distro, het draait geweldig goed op m'n pc. Alleen jammer dat Canonical hier niet verantwoordelijk voor is, althans niet direct. 

FrSu

  • Gast
Re: Linux Mint 17 Xfce is officieel uitgebracht!
« Reactie #37 Gepost op: 2014/06/29, 07:13:08 »
Werkt RTL uitzending gemist daarin ook nog?
Rtl gemist werkt met Flash. Volgens mij niet met Microsoft Silverlight. Dus ook in Ubuntu zou je hier geen problemen mee moeten hebben:
 http://www.rtlxl.nl/#!/rtl-autowereld-10840/55f2eacb-c894-3e01-8031-10ef4308fed7


Niet alle filmpjes van RTL XL werken met Flash Player. Sommige werken met Silverlight, sommige met HTML5 en sommige met Flash Player.

Ik zal met een Live USB eens kijken of het werkt.

En het werkt, van eee-tje even alles verwijderd via G-Parted en Mint 17 XFCE gelijk maar geïnstalleerd. ^-^

Offline RikRik

  • Lid
Re: Linux Mint 17 Xfce is officieel uitgebracht!
« Reactie #38 Gepost op: 2014/06/29, 21:47:49 »
Ik miste in Thunar de optie: Openen Met.  Openen Met werkt wel met files maar niet met folders/mappen
Ik heb nu zelf deze optie toegevoegd omdat ik graag direct een video map wil openen in VLC.

Ga naar de optie Aangepaste acties
Opdracht: vlc %f
Naam: openen met VLC
Bij de optie weergavevoorwaarden selecteer je :  bestanden

Nu kan je met Thunar direct een VIDEO_TS openen met VLC

Aangepaste acties, hebben jullie nog meer handige tips?
 

Offline MKe

  • Lid
Re: Linux Mint 17 Xfce is officieel uitgebracht!
« Reactie #39 Gepost op: 2014/07/03, 10:42:21 »
Na 2 jaar Bodhi te hebben gedraaid heb ik nu de vaste PC overgezet naar Mint XFCE. Eerste indruk: desktop ziet er degelijk en vertrouwd uit (lees als windows7 of xp). Hij is wel behoorlijk wat zwaarder dan Bodhi, dus ik zou dit toch geen lichtgewicht noemen. Na bodhi voelt alles iets log aan (maar ja, wat niet ?).

Verder is de distro enorm saai: Geen geknutsel meer nodig, problemen op te lossen en geen gezoek want alles is gemakkelijk te vinden.  Perfect dus voor deze machine die door het hele gezin gebruikt wordt. Bodhi gaf in het verleden nog wel eens problemen en bij updates van E17 wilde de desktop er wel eens ineens heel anders uitzien omdat het rpofiel niet meer compatible was. Ik. Erwacht dat soort problemen dan ook niet hierin.
Saaiheid is dus geen nadeel hier, maar een voordeel. Voor het knutselen heb ik mij laptop ;)

edit: ging toch knutselen, ik wilde gnome3 wel eens zien. Niet doen dus op Mint XFCE :D
« Laatst bewerkt op: 2014/07/03, 16:05:15 door MKe »
Mijn blokkendoos blog: http://mke21.wordpress.com/