Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: FF 30.0 en nu geen live tv meer via npo  (gelezen 11022 keer)

Offline markba

• Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: FF 30.0 en nu geen live tv meer via npo
« Reactie #25 Gepost op: 2014/06/15, 18:35:14 »
Ik heb geen pipelight en kan alles bekijken.Ik werk met Mint Cinnamon 17.
En kijk met FF 30.0

Idem hier. Met Ubuntu 14.04 met FF30 werkt het allemaal prima. Daar kan het dus niet aan liggen.....

Citaat
Dus............dan mis je toch iets anders en wellicht is dat Flash denk ik zo.
Mijn idee ook.....

Offline Henkp

• Lid
« Reactie #26 Gepost op: 2014/06/15, 18:37:42 »
Nu van narigheid maar Chrominum als webbouwer extra geinstalleerd, en hier kan ik wel met Mint 17 het npo 1 het voetballen kijken.

Offline Henkp

• Lid
« Reactie #27 Gepost op: 2014/06/15, 19:18:43 »
Beste @femke98 ik heb dat ook allemaal gezien en nagekeken, maar Firefox vertikt het bij mij, Dus dat is niet een kwestie van eigenwijsheid, als ik dat zou zijn! dan zou ik hier niet eens de vraag stellen, daar ben ik helaas te oud voor geworden om niet naar anderen te luisteren. Maar als het niet wil werken zoals het wel moet. Dan pak ik nu gewoon een tussen oplossing.
En er zijn er hier ook die melden dat het bij hun ook niet werkte, dus ik begrijp in alle bescheidenheid niet waarom jij mij dan als eigenwijs bestempeld!!

Edit: en ik werk hier ook met Mint Cinnamon 17  LTS 64 bit.
« Laatst bewerkt op: 2014/06/15, 19:23:43 door Henkp »

Offline jolo

• Lid
« Reactie #28 Gepost op: 2014/06/15, 19:52:01 »
Desalniettemin zou er toch een reden moeten zijn, waarom bij sommige http://www.npo.nl/live niet meer werkt in Firefox 30.0. In die derde hyperlink staat een systeemcheck hyperlink. Welke info toont die dan? Bij mij toont deze
Systeemcheck voor Uitzending Gemist
Start detecteren van onderdelen van uw browser...

Een moment geduld alstublieft...
IP-adres

Geschikt besturingssysteem

Uw besturingssysteem voldoet aan de minimale vereisten. U maakt gebruik van: Linux
Geschikte webbrowser

Uw browser voldoet aan de minimale vereisten. Uw browser rapporteert zich als: Firefox 30.0
Cookies

Het accepteren van cookies ingeschakeld.
Flash-plugin

Uw computer beschikt over de juiste versie van de Flash plugin. U gebruikt versie: 11.2
Silverlight-plugin

Op onze website wordt gebruik gemaakt van Silverlight voor het afspelen van video's uit het archief. (Uitzendingen van voor 2009). Hiervoor is de Silverlight 5.1 player benodigd. Deze is helaas niet beschikbaar voor het door jou gebruikte systeem.

Uw systeem voldoet nog NIET aan de benodigde systeemvereisten. Wij raden u aan om de bovenstaande aanwijzingen op te volgen.
Mocht u toch nog problemen hebben met het afspelen van video's dan kunt u via het forum feedback geven. U kunt daarvoor bovenstaande gegevens gebruiken.
(Ik heb alleen de regel met het IP adres verwijderd.) Met zo een systeemcheck, kun je in ieder geval de NPO Adobe Flash Player uitzendingen bekijken.

Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

Offline Henkp

• Lid
« Reactie #29 Gepost op: 2014/06/15, 20:04:15 »
@jolo, bij mij staat het onderstaande,

Start detecteren van onderdelen van uw browser...

Een moment geduld alstublieft...
IP-adres

Uw huidige IP-adres is: 8***********
Geschikt besturingssysteem

Uw besturingssysteem voldoet aan de minimale vereisten. U maakt gebruik van: Linux
Geschikte webbrowser

Uw browser voldoet aan de minimale vereisten. Uw browser rapporteert zich als: Firefox 30.0
Cookies

Het accepteren van cookies ingeschakeld.
Flash-plugin

Uw computer beschikt over de juiste versie van de Flash plugin. U gebruikt versie: 11.2
Silverlight-plugin

Op onze website wordt gebruik gemaakt van Silverlight voor het afspelen van video's uit het archief. (Uitzendingen van voor 2009). Hiervoor is de Silverlight 5.1 player benodigd. Deze is helaas niet beschikbaar voor het door jou gebruikte systeem.

Uw systeem voldoet nog NIET aan de benodigde systeemvereisten. Wij raden u aan om de bovenstaande aanwijzingen op te volgen.

Mocht u toch nog problemen hebben met het afspelen van video's dan kunt u via het forum feedback geven.

U kunt daarvoor bovenstaande gegevens gebruiken.

Offline markba

• Lid
    • http://markbaaijens.nl/
« Reactie #30 Gepost op: 2014/06/15, 20:07:02 »
Op mijn systeem (heb m gisteren vers geinstalleerd) heb ik geen Silverlight (of Pipelight) en alles werkt.

Denk ook dat de pagina over de systeemeisen wat algemeen is. Dus omdat sommige pagina's van Silverlight gebruikmaken, lijkt het er op dat dat de systeemeis wordt voor alle pagina's, ook al wordt er geen Silverlight gebruikt. Weird.

« Reactie #31 Gepost op: 2014/06/15, 20:08:36 »
@jolo: Ja, alleen kennelijk is hun opsporing van OS'en nogal beperkt; ze gaan ervanuit dat als je geen Win, Mac of Linux gebruikt dat je een mobiel systeem gebruikt ??? Zie hier Odyssey 1.23 op AmigaOS4:

Ik zal het eens in Timberwolf (Firefox voor AmigaOS4) proberen, kijken wat ie dan zegt.

Edit: zelfs Timberwolf herkennen ze niet. Raar, je zou zeggen omdat het Firefox is dat ze in ieder geval de browser herkennen.
[/url]
Benieuwd of ze Iceweasel op Debian dan wel herkennen... (maar ik heb geen Debian, dus dat kan ik niet uittesten)
« Laatst bewerkt op: 2014/06/15, 20:19:51 door Vistaus »

Offline RikRik

• Lid
« Reactie #32 Gepost op: 2014/06/15, 20:16:33 »
Citaat
Op onze website wordt gebruik gemaakt van Silverlight voor het afspelen van video's uit het archief. (Uitzendingen van voor 2009). Hiervoor is de Silverlight 5.1 player benodigd

Ik kan ook alles bekijken en heb niets extra's geïnstalleerd,  Silverlight  Pipelight is voor deze site niet nodig. Het kan niet anders dan een Flash probleem zijn.. 
Henkp schreef:
Citaat
en ik werk hier ook met Mint Cinnamon 17  LTS 64 bit
.  ik dus ook

Offline Henkp

• Lid
« Reactie #33 Gepost op: 2014/06/15, 20:20:22 »
Maar al met al, herkennen ze bij de NPO op 1 de versie 5.1 van Silverlicht niet. Maar goed op RTL4 gemist waar ik eerst niets zag en daar om Silvericht werd gevraagd om dat te installeren werkt deze link nu wel: http://www.rtlxl.nl/#!/dodenherdenking-waalsdorpervlakte-137602/c37e2364-4077-3f9f-9a45-2900a08043ff
En als het nu op 1 Pc zou zijn dan zou je nog kunnen denken aan de hardware maar het is op alle 3 met verschillende Linux versie het zelfde liedje dat het met Firefox 30.0 niet werkt op NPO 1 maar wel op 2 en alle andere zenders daar op NPO Live.

Offline jolo

• Lid
« Reactie #34 Gepost op: 2014/06/15, 20:57:32 »

En als het nu op 1 Pc zou zijn dan zou je nog kunnen denken aan de hardware maar het is op alle 3 met verschillende Linux versie het zelfde liedje dat het met Firefox 30.0 niet werkt op NPO 1 maar wel op 2 en alle andere zenders daar op NPO Live.
Daarvoor heb ik (ook) geen verklaring. Ook niet waarom dat aan Firefox 30.0 zou moeten liggen. Want zoveel is er toch niet vernieuwt. Zie daarover deze hyperlink Firefox 30 released: Find out what is new.
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

Offline hadego

• Lid
« Reactie #35 Gepost op: 2014/06/16, 13:52:10 »
Ik heb op allebei mijn computers de systeemcheck gedaan, het resultaat op beide computers hetzelfde nl het ontbreken van de Silverlight plugin. ( zie bijlage)

Maar..................................... op 1 computer werkt live tv probleemloos en op de andere computer niet.

Wie het weet mag het zeggen ??????

groet

PS Op 1 computer staat 64 bits Ubuntu en op de andere 32 bits Xubuntu, op de 64 bits werkt het niet !!!!

Offline hadego

• Lid
« Reactie #36 Gepost op: 2014/06/16, 13:53:28 »
De bijlage

« Reactie #37 Gepost op: 2014/06/16, 14:44:22 »
Pipelight's Silverlight-plugin werkt ietsje anders dan native Silverlight op Windows, daarom dat de systeemcheck hem niet herkent. Maar hij doet het wel, kan ik je uit ervaring vertellen.

Offline Henkp

• Lid
« Reactie #38 Gepost op: 2014/06/16, 15:17:45 »
@Vistaus, zit jij niet met een Amiga os systeem te werken?, daar het bij mij nog steeds niet werkt met Firefox 30.0
En nadat ik Chrominus gisteren heb geïnstalleerd werkt het daar wel goed,  alleen toen ik Chrominus vanmiddag weer aan zette bleek dat hij geen cookie had gewist en zelfs mij inlog naam en paswoord van dit Forum niet. Dus die gaat er zo weer vanaf.
Ik heb inmiddels ook de Midori 0.4.3 Een lichtgewicht webbrowser geïnstalleerd en dat werkt ook heel goed op de NPO 1 Site en die wist wel alles als je dat daar in aangeeft, ook net uitgetest.

Dus al met al het zit wel degelijk in de Firefox webbrowser, alleen zijn er schijn baar ook mensen die er geen last van hebben. Dus nu maar hopen dat er zo snel mogelijk een update komt van de Firefox daar ik die toch wel het beste vind werken, als hij natuurlijk alles doet wat hij moet doen!.
« Laatst bewerkt op: 2014/06/16, 15:19:16 door Henkp »

« Reactie #39 Gepost op: 2014/06/16, 16:27:52 »
Bij mij werkt het prima,en ook op mijn TV.. :laugh:
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline Henkp

• Lid
« Reactie #40 Gepost op: 2014/06/16, 18:55:18 »
Beste mensen, het probleem bij mij is op alle 3 de Pc's op gelost. Ik heb het zelf uit gezocht en ben als volgt te werk gegaan.
Ga boven in je scherm naar de button Help en klik dan op Probleemoplossingsinformatie, en dan aan rechterzijde, Firefox herinitialiseren naar de begintoestand en klik op Firefox herinitialiseren...

De rest zie je van zelf wat je dan moet doen.

En @femke98, ik had geen 1 Pc waar het goed op werkte, als je alles goed gelezen had dan had je dat ook kunnen weten. Maar in ieder geval bedankt voor het mee denken.

vgr,
Henk

« Reactie #41 Gepost op: 2014/06/16, 20:06:13 »
@Vistaus, zit jij niet met een Amiga os systeem te werken?, daar het bij mij nog steeds niet werkt met Firefox 30.0

Pipelight is niet beschikbaar op AmigaOS, wel Firefox, dus daar had ik het niet over. Ik werk met zowel AmigaOS 4 als met Linux (AOS4 op mijn AmigaOne 500 en Linux op mijn laptop).

Offline Henkp

• Lid
« Reactie #42 Gepost op: 2014/06/17, 12:28:50 »
@femke98, ik ben niet de TS dat namelijk  @hadego dus ik kan het niet als op gelost melden. Ik hoop wel dat hij hier nog even vermeld of dat het bij hem wel is op gelost nu.

Offline hadego

• Lid
« Reactie #43 Gepost op: 2014/06/18, 22:01:58 »
Ik heb nog geen tijd gehad om de door Henkp gemelde oplossing uit te proberen, zal dat binnenkort gaan doen.
Voorlopig kijk ik via Chromium naar libe tv van de npo.

Zal het topic ook op opgelost zetten.

groet

« Reactie #44 Gepost op: 2014/06/21, 04:15:03 »
ik gebruik google chrome daar werkt NPO In ieder geval wel op staat hier 24/7 o, maar dat sporza niet werkt met voetbal, tjat even lezen  op de website staat er namelijk bij. dat het alleen vanuit belgie werkt.