Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Mijn documentatie: alleen nog voor LTS-versies (zoals *buntu 14.04 en Mint 17)  (gelezen 10153 keer)

Een goede begeleiding zoals men weervindt op Pjotr zijn site, is goud waard?

Dat ontken ik ook niet. Sterker nog: een stukje terug in het topic zei ik nog het eens te zijn met jvecht, die een positief stukje schreef over Pjotr zijn site.

Offline wilfried

• Lid
PJOTR bedankt
Al vele malen heb ik je webstek geraadpleegd en soms met zweet in mijn handen de tips toegepast , maar dankzij jou heldere uitleg heb ik vaak stappen gezet welke ik anders nooit zou nemen .
ik vind jou site dan ook een onmisbare tool, zelfs, voor  dagelijkse gebruikers

tot mijn schrik zag ik op het MINT forum dat alle post met een verwijzing naar jou webstek  zonder pardon verwijderd worden (dit om Nieuwkomers te beschermen, naar hun zeggen)  http://forum.linuxmintnl.nl/viewtopic.php?f=1&t=1261 ook ik heb jou webstek vaak voor mint met veel succes gebruikt en begrijp deze zet dan ook niet goed.

goede keuze om alleen voor LTS versies te gaan

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
tot mijn schrik zag ik op het MINT forum dat alle post met een verwijzing naar jou webstek  zonder pardon verwijderd worden (dit om Nieuwkomers te beschermen, naar hun zeggen)  http://forum.linuxmintnl.nl/viewtopic.php?f=1&t=1261 ook ik heb jou webstek vaak voor mint met veel succes gebruikt en begrijp deze zet dan ook niet goed.
De beheerders van dat forum zijn mensen die permanent zijn verbannen van het Ubuntuforum wegens trolgedrag. Ik heb destijds veel aanvaringen met ze gehad, waardoor ze nu een persoonlijke wrok tegen mij koesteren. Vandaar het verwijderen van webkoppelingen naar mijn webstek.... Kleinzielig en benepen, want het smoesje dat ze gebruiken is wel heel doorzichtig. Tja, en dat zijn nou volwassen mensen....

Bovendien is hun gedrag contraproductief: het schaadt de hulpverlening, terwijl de kwaliteit van de hulpverlening toch altijd bovenaan zou moeten staan.

Ik zal zelf nooit iemand doorsturen naar dat forum. Als je een specifiek Mintforum zoekt dat eveneens Nederlandstalig is, raad ik dit aan:
http://www.linuxmintusers.be/forum/index.php?PHPSESSID=2db61d622b27d1ee833818cc671eb6f3&action=forum

@ iedereen: plezierig om jullie uitingen van waardering te lezen. Dat motiveert!  :)

Offline PKing

• Lid
Ik zeg geef de man een standbeeld :-*

Misschien even flamen over waar dat standbeeld dan zou moeten staan, maar toch het bijhouden van zo een site is geen kattepis.

Hulde aan wie hulde toekomt...
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04

Offline wilfried

• Lid
ik kon mij  ook niet onttrekken aan die indruk die je opwierp,
tussen de regels door lees inderdaad iets dergelijks op het forum .IDD heel jammer want samen zouden we verder komen dan met dit gedrag van elkaar bekritiseren en  afkeuren.  deze toon op hun forum doet idd beide distro's geen goed. het Belgische forum daarentegen is er een van een heerlijke Belgische vriendschappelijke  en opbouwende aard
en zal deze dan ook n het vervolg aanraden

Ik ben een Xubuntu 12.04 gebruiker. Gelden de tips die voor 14.04 ook voor 12.04? Of zie ik dit verkeerd?
Linux Mint 18.3  Xfce

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Ik ben een Xubuntu 12.04 gebruiker. Gelden de tips die voor 14.04 ook voor 12.04?
Nee, de handleidingen voor 12.04 zijn verdwenen.... Het is nu alles 14.04 wat de klok slaat, met uitzondering van Linux Mint 13 Xfce (die gebouwd is op Ubuntu 12.04).

Bedankt voor de info. Voorlopig blijf ik bij 12.04. Het draait soepel en is tenslotte ook een LTS-versie. Tx voor de info.
Linux Mint 18.3  Xfce

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Bedankt voor de info. Voorlopig blijf ik bij 12.04. Het draait soepel en is tenslotte ook een LTS-versie. Tx voor de info.
Xubuntu 12.04 is de laatste versie met XFCE 4.08 waar niets mee loos is.
Latere versies hebben XFCE 4.10, waarbij de menu's iets anders zijn en dat iets meer mogelijkheden heeft.
Alles bij elkaar, ben je tevreden, dan kan je lekker op 12.04 blijven ...........
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.

Offline midas

• Lid
Wijze maar ook logische beslissing Pjotr...na 6 jaartjes Ubuntu/Mint staat jouw site nog steeds bij mij gebookmarked :-)
Linux Mint 20.2 Cinnamon

Offline midas

• Lid
Overigens...de nederlandstalige Linux Mint-website:

http://www.linuxmintusers.be/blog/

Is juist een gezellige mix van Belgische en Nederlandse Linux Mint liefhebbers. Opgericht destijds door Nederlanders én Belgen voor het hele nederlandstalig gebied. Inderdaad altijd vriendelijk en gezellig daar  :)
Linux Mint 20.2 Cinnamon

Offline RikRik

• Lid
Overigens...de nederlandstalige Linux Mint-website:

http://www.linuxmintusers.be/blog/

Is juist een gezellige mix van Belgische en Nederlandse Linux Mint liefhebbers. Opgericht destijds door Nederlanders én Belgen voor het hele nederlandstalig gebied. Inderdaad altijd vriendelijk en gezellig daar  :)
Hoewel ik daar  al een poosje niet actief ben geweest, helemaal mee eens.
Ik mis Chris  :|

Offline RikRik

• Lid
Mod-edit: Zie hieronder. ;)
« Laatst bewerkt op: 2014/05/23, 07:47:29 door Timo »

Offline PKing

• Lid
Volgens mij dwalen we af....en trollen moet je dumpen geen discussiepunt van maken :-*
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04

DarkEra

• Gast
De beheerders van dat forum zijn mensen die permanent zijn verbannen van het Ubuntuforum wegens trolgedrag. Ik heb destijds veel aanvaringen met ze gehad, waardoor ze nu een persoonlijke wrok tegen mij koesteren. Vandaar het verwijderen van webkoppelingen naar mijn webstek.... Kleinzielig en benepen, want het smoesje dat ze gebruiken is wel heel doorzichtig. Tja, en dat zijn nou volwassen mensen....

Bovendien is hun gedrag contraproductief: het schaadt de hulpverlening, terwijl de kwaliteit van de hulpverlening toch altijd bovenaan zou moeten staan.

Ik zal zelf nooit iemand doorsturen naar dat forum. Als je een specifiek Mintforum zoekt dat eveneens Nederlandstalig is, raad ik dit aan:
http://www.linuxmintusers.be/forum/index.php?PHPSESSID=2db61d622b27d1ee833818cc671eb6f3&action=forum

@ iedereen: plezierig om jullie uitingen van waardering te lezen. Dat motiveert!  :)

Hallo Pjotr en de rest van de Ubuntu NL community,

Ik ben hier in alle rust en vrede gekomen om jullie mede te delen dat ik de post waar wilfried het over had heb verwijderd van het Linux Mint NL forum. Ik zou het daarom ook zeer op prijs stellen als jullie verdere negatieve uitlatingen voor wat betreft Linux Mint NL, haar beheerders (huidige of voormalige) en wat er in het verleden hier bij Ubuntu NL gebeurt is  achterwege zouden willen laten.

Zoals jullie nu zelf ervaren ben ik in ieder geval niet verbannen van dit forum, mijn ban van destijds heeft ruim een half jaar geduurd, ik had alleen geen behoefte meer om in te loggen. Wat jullie ook heel goed weten is dat Linux Mint NL dit jaar effectief is overgenomen door LinProfs, deze mannen beheren het forum en de site, ik ben alleen gebleven en overgebleven van het team als forum administrator om een oogje in het zeil te houden en LinProfs te helpen met de taken aldaar.

Blijf niet in dat visuele negatieve cirkeltje rondlopen en laat dat wat geweest is een keer rusten. Het brengt toch niets om het steeds weer aan te kaarten bij elke reactie die hier over Mint NL en haar community gepost wordt want je schaadt er jezelf op een bepaald moment behoorlijk mee.

Ik hoop dat de moderatoren hier zo sportief zijn om deze reactie te laten staan, de bedoelingen hiervan zijn niet verkeerd van mijn kant uit. Ik zou alleen willen dat het hele gedoe om Mint NL en al wat ermee samen hangt een keer op houd. :)

Met vriendelijke groeten,

Maik
« Laatst bewerkt op: 2014/05/26, 22:49:12 door Maik »

Offline Tom

• Lid
Juist Maik ,wat voorbij is is voorbij amen en uit !.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

@Maik,

+1

Goed verhaal, stevig onderbouwd.
Mooi om te zien dat er een nieuwe start gemaakt kan worden zonder gekissebis.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline PKing

• Lid
Een beginnende Linux gebruiker heeft echt geen behoefte aan nieuw of oud zeer.
Die heeft behoefte aan hulp, wat duidelijk geboden wordt op Pjotr zijn site (om maar eens terug te gaan naar het onderwerp :police:).

Mijn ervaring is dat er mensen zijn die zonder enige ervaring met Linux beginnen, en dan zijn sites zoals deze en die van Pjotr een uitkomst.

Zelfs al weet je wel het e.e.a. van computers (ikzelf bijvoorbeeld) is Linux toch wel zo anders dat hulp soms best wel nodig is.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Goede stap. Hoe minder gedoe, hoe beter.

Overigens: aan de staat van de iso's te zien, is vrijgave van de definitieve versies van Mint 17 Cinnamon en Mate, dichtbij. Ik verwacht ze deze week nog....
« Laatst bewerkt op: 2014/05/27, 11:54:23 door Pjotr »

Nog een review geplaatst en heel voorzichtig 2 linkjes erin gezet.
Nu is het geplubiceerd en de linkjes staan er nog in, dus misschien dat het nog wat gebruikers nieuwsgierig maakt....... ??
http://informatique.nl/misc/samsung/561673/reviews/samsung-840-evo-250gb.html#r13959
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Nog een review geplaatst en heel voorzichtig 2 linkjes erin gezet.
Nu is het geplubiceerd en de linkjes staan er nog in, dus misschien dat het nog wat gebruikers nieuwsgierig maakt....... ??
http://informatique.nl/misc/samsung/561673/reviews/samsung-840-evo-250gb.html#r13959

Beetje offtopic, ik weet niet hoe oud jou computer is maar mijn laptop, vorige laptop, ouders computer en ouders vorige computer staan standaard op AHCI in het BIOS. Dacht ook gelezen te hebben dat dat standaard zo was bij computers van de afgelopen 2 jaar en nieuwer. Of ik ernaast?

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Bij Mint 17 beschrijf je dat je de taalinstellingen nog moet doen.
Maar int 17 Cinnamon heeft de talen al (dus Nederlands is er al en daar hoef je dus niets aan te doen, hooguit heel veel talen weghalen) en het heet niet meer Taalinstellingen, maar gewon Talen.

Misschien dat je dat kan veranderen. ;)

(en misschien zijn er nog wat veranderingen ? )
Zojuist even gewijzigd in "Talen". Dank voor het melden.  :)

Als je *zonder internetverbinding* installeert, dan heb je nog niet alle NL taalpakketten. Vandaar de instructie. Je kunt overigens beter geen Engelse onderdelen weghalen in Talen (ook al is Zimbabweaans Engels misschien niet direct nodig in je systeem), want dan kun je, vreemd genoeg, de NL vertaling beschadigen....

Offline foss

• Lid
Ik heb al zoveel plezier gehad [ en geleerd] van jouw site dat ook ik je graag wil bedanken. Ondanks het feit dat ik een fanatiek privacy en anti commercie beleid voer heb ik inmiddels voor jouw site een uitzondering gemaakt.  Adblocker uitgeschakeld! Je verdiend het.

Offline RikRik

• Lid
@foss, prachtige reactie :-)