tot mijn schrik zag ik op het MINT forum dat alle post met een verwijzing naar jou webstek zonder pardon verwijderd worden (dit om Nieuwkomers te beschermen, naar hun zeggen) http://forum.linuxmintnl.nl/viewtopic.php?f=1&t=1261 ook ik heb jou webstek vaak voor mint met veel succes gebruikt en begrijp deze zet dan ook niet goed.
De beheerders van dat forum zijn mensen die permanent zijn verbannen van het Ubuntuforum wegens trolgedrag. Ik heb destijds veel aanvaringen met ze gehad, waardoor ze nu een persoonlijke wrok tegen mij koesteren. Vandaar het verwijderen van webkoppelingen naar mijn webstek.... Kleinzielig en benepen, want het smoesje dat ze gebruiken is wel heel doorzichtig. Tja, en dat zijn nou volwassen mensen....
Bovendien is hun gedrag contraproductief: het schaadt de hulpverlening, terwijl de kwaliteit van de hulpverlening toch altijd bovenaan zou moeten staan.
Ik zal zelf nooit iemand doorsturen naar dat forum. Als je een specifiek Mintforum zoekt dat eveneens Nederlandstalig is, raad ik dit aan:
http://www.linuxmintusers.be/forum/index.php?PHPSESSID=2db61d622b27d1ee833818cc671eb6f3&action=forum
@ iedereen: plezierig om jullie uitingen van waardering te lezen. Dat motiveert! 
Hallo Pjotr en de rest van de Ubuntu NL community,
Ik ben hier in alle rust en vrede gekomen om jullie mede te delen dat ik de post waar wilfried het over had heb verwijderd van het Linux Mint NL forum. Ik zou het daarom ook zeer op prijs stellen als jullie verdere negatieve uitlatingen voor wat betreft Linux Mint NL, haar beheerders (huidige of voormalige) en wat er in het verleden hier bij Ubuntu NL gebeurt is achterwege zouden willen laten.
Zoals jullie nu zelf ervaren ben ik in ieder geval niet verbannen van dit forum, mijn ban van destijds heeft ruim een half jaar geduurd, ik had alleen geen behoefte meer om in te loggen. Wat jullie ook heel goed weten is dat Linux Mint NL dit jaar effectief is overgenomen door LinProfs, deze mannen beheren het forum en de site, ik ben alleen gebleven en overgebleven van het team als forum administrator om een oogje in het zeil te houden en LinProfs te helpen met de taken aldaar.
Blijf niet in dat visuele negatieve cirkeltje rondlopen en laat dat wat geweest is een keer rusten. Het brengt toch niets om het steeds weer aan te kaarten bij elke reactie die hier over Mint NL en haar community gepost wordt want je schaadt er jezelf op een bepaald moment behoorlijk mee.
Ik hoop dat de moderatoren hier zo sportief zijn om deze reactie te laten staan, de bedoelingen hiervan zijn niet verkeerd van mijn kant uit. Ik zou alleen willen dat het hele gedoe om Mint NL en al wat ermee samen hangt een keer op houd.

Met vriendelijke groeten,
Maik